درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 - 06:17   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022
  جنبش متاورس
  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار
  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد
  چگونه می‌توان به‌رغم اختلاف زیاد، گفتگو کرد؟
  تاکید معاون استاندار لرستان بر لزوم تقویت روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم
  دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران: آماده توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم
  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30694صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 9 مرداد 1396 - 13:08
اینترنت؛ یک شمشیر دو لبه برای کسب‌وکارها
شاید شما مجبور باشید برای محتواهای خود هزینه پرداخت کنید. در واقع تا زمانی که بازاریابان از پرداخت هزینه برای انتشار محتواهای مفید طفره می‌روند، نمی‌توان به این حجم از مطالب بی کیفیت در اینترنت ایراد گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حقیقت امر اینست که استفاده از  اینترنت برای بازاریابی و تبلیغات یک شمشیر دو لبه است و به ازای بازاریابی نامناسب اینترنتی، شما موقعیت‌های زیادی را از دست خواهید داد. امروزه از طریق اینترنت، هر برند جذاب‌ترین بستر برقراری ارتباط در قرن اخیر را در اختیار دارد: بستری که نه تنها می‌تواند به انتشار محتوا بپردازد، بلکه می‌تواند به صورت آنلاین و در لحظه با مشتریان خود صحبت کند. این بستر به همه مشتریان اجازه می‌دهد صدایشان را به گوش دیگران برسانند. هم‌چنین، به فروشندگان اجازه می‌دهد تا برای ایده‌های خلاقانه خود به دنبال روش مناسب بگردند و در آخر نیز بتوانند از کار خود دفاع کنند.


همان‌طور که بسیاری از نویسندگان و بازاریابان بزرگ نیز به آن اشاره کرده‌اند، اینترنت یکی از شگفت انگیزترین اکتشافات قرن اخیر است که امر بازاریابی و تبلیغات را کاملا دگرگون کرده است. آن‌ها معتقدند امروزه از اینترنت می‌توان برای ساخت تبلیغات به گونه‌ای استفاده کرد که بتوانند محتواهای ارزشمند را با مشتری به اشتراک گذاشت.


اما استفاده از اینترنت نیز مشکلات خاص خود را دارد و هر شرکت و برند باید از عواقب بازاریابی نامناسب اینترنتی نیز آگاه باشد.


ابتدا از دید صاحبان کسب و کار به این موضوع نگاه کنیم. امروزه هر برند از تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، آگاه است و قصد دارد با جلب توجه این کاربران برای برند خود به دنیال شهرت و محبوبیت باشد. اما چالشی که در این میان است اینست که کدام برند حاضر است هزینه بیش‌تری برای درست رفتار کردن در دنیای تبلیغات آنلاین بپردازد؟ اگر به محتواهای منتشر شده نگاه کنیم درمی‌یابیم همه این محتواها، محتواهای ارزشمند و با کیفیت نیستند و نکته مهم‌تر آن که اگر چه ارتقا سطح مطالب می‌تواند به موفقیت برخی از برندها کمک کند، اما برندها و شرکت‌های زیادی نیز هستند که حتی با انتشار محتواهای نه چندان غنی و مرتبط در حال رشد و موفق شدن هستند.


اگر می‌توانستیم از مدل‌های دینامیک بازاریابی برای ارزیابی میزان تاثیر محتواهای مفید بر روی موفقیت یک برند استفاده کنیم، حل این معادله آسان‌تر می‌شد.


اما برخی معتقدند انتشار مطالب مفید، حتی اگر هزینه بیش‌تری را به شرکت تحمیل کند و مخاطبان کم‌تری را نیز شامل شود، در درازمدت بر روی موفقیت شرکت تاثیرگذار خواهد بود.


با این حال، امروزه بیش‌تر شرکت‌هایی که محتواهای ارزشمند منتشر می‌کنند، شرکت‌های جدید رسانه‌ای هستند که از این طریق می‌خواهند به حذب مخاطب بپردازند و ارزش‌های شرکت خود را به دیگران معرفی کنند؛ حتی اگر این کار از نظر افزایش میزان فروش برای آن‌ها سودی نداشته باشد.


حال به سراغ روی دیگر قضیه می‌رویم. شما یک مشتری هستید که از طریق تبلیغی که در اینترنت با آن مواجه شده‌اید، به سایت یک شرکت رفته‌اید. آیا تمام موضوع همین است؟ مسلما خیر. این تنها قدم اول است که یک برند بتواند از طریق تبلیغات مشتری را به سایت خود هدایت کند. قدم بعد اینست که بتوانید در حدی توجه مشتری را جلب کنید که وی حاضر شود یا صفحه شرکت شما را دنبال کند یا اطلاعاتی نظیر ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارد تا بتوانید این ارتباط را با او حفظ کنید. اگر مشتری صرفا نیم نگاهی به سایت شما انداخته و سپس بدون خرید محصول یا اظهار تمایل برای برقراری ارتباط با شما صفحه را ترک کند، موفقیتی کسب نکرده‌اید.


و در نهایت از همه مهم‌تر این که به این موضوع فکر کنید که شاید شما مجبور باشید برای محتواهای خود هزینه پرداخت کنید. در واقع تا زمانی که بازاریابان از پرداخت هزینه برای انتشار محتواهای مفید طفره می‌روند، نمی‌توان به این حجم از مطالب بی کیفیت در اینترنت ایراد گرفت.


محتوای باکیفیت هزینه دارد و این هزینه را باید شما مستقیم یا غیرمستقیم بپردازید. برای این که محتواهای تاثیرگذار داشته باشید تنها کافیست در انتشار محتوا سلیقه مخاطب را در نظر گرفته و صرفا از کپی کردن محتوا بپرهیزید.


برای این که از اینترنت به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده کنید، این سوال از خودتان بپرسید: چگونه تلاش‌های ما در زمینه بازاریابی اینترنتی می‌تواند اینترنت را به بستری بهتر و نه بدتر تبدیل کند؟ تولید محتواهایی که به مشتری اطلاعات یا دید بدهد بدون شک نقطه شروع است. قدم بعد استفاده از متخصصان بازاریابی اینترنتی برای تاثیرگذاری بیش‌تر است. فراموش نکنید اینترنت شمشیر دولبه است، پس در انتخاب استراتژی‌های مناسب بازاریابی اینترنتی دقت کنید.
 

منبع: www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چطور برنامه ای را با روش های نوین برای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟


  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار


  روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری


  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد


  450 دانشمند، شرکت‌های روابط‌عمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست می‌کنند


  چهار انتصاب در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد


  تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران؛ تنزل جایگاه روابط‌عمومی ادامه دارد


  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود