درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 07:35   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30683صفحه نخست » روابط عمومی سیاسیچهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 11:00
رشد روابط عمومی در نظام های سیاسی
در نظام سیاسی بسته با نبود روابط عمومی مواجه هستیم. لیکن در نظام سیاسی نیمه بسته شاهد رشد روابط عمومی به شکل واحد تبلیغات و تشریفات و در نظام سیاسی نیمه باز به شکل ر انعکاسی و اطلاع رسانی هستیم.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توسعه روابط عمومی در هر نظامی متاثر از نظام سیاسی حاکم و پیش شرط آن وجود فضای باز سیاسی و برچیدن انحصارات دولتی در عرصه اقتصاد است. لذا توسعه روابط عمومی را تنها در نظام سیاسی باز می توان پیش بینی کرد.


در نظام های نیمه بسته و نیمه باز کاربرد روابط عمومی در شکل حقیقی آن قابل تصور نیست. گرچه واحد های ظاهرا در ارتباط دولت- ملت به کار گرفته می شود، لیکن در عمل ماهیت عملکرد آنها با ماهیت واقعی روابط عمومی فاصله می گیرد.


کاربرد اصول عام و کلی روابط عمومی در یک نظام اقتصادی و سیاسی متمرکز، اقتدارگرا یا تمامیت خواه ( توتالیتر) امری بس دشوار است، زیرا در این گونه نظام ها، تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا به جای ارتباط دو سویه به کار می رود (دکتر پرویز علوی، شماره3، ص44) و به نسبتی که از اداره دمکراتیک جامعه دورتر می شویم، روابط عمومی مسخ می شود و جای خود را به مؤسسه آگهی، تبلیغ و تشریفات می سپارد. (مرحوم دکتر حمید نطقی - مدیریت روابط عمومی، ص 165) گرچه کشورها و نهادهای غیر دموکراتیک هم این ابزارها را به خدمت گرفته اند، اما در جایی که امکان بحث و انتقاد وجود ندارد، امکان تعالی به سوی گفت و شنود نیز که ما آن را با وظیفه روابط عمومی در مسؤلانه ترین و جامع ترین شکل آن مرتبط می دانیم، نمی تواند وجود داشته باشد. ( مارنتر کوهن - درسنامه روابط عمومی).


براساس آنچه گفته شد. می توان نتیجه گرفت که تنها در نظام های مردم سالار یا نظام سیاسی باز که آزادی ها و حرمت انسان به رسمیت شناخته می شود، امکان توسعه روابط عمومی وجود دارد. این واقعیت را می توان در بررسی تاریخچه روابط عمومی در جهان نیز به وضوح یافت. رشد روابط عمومی در جوامع غربی از جمله امریکا و انگلستان و استفاده از آن به شکل واحد تبیلغات در نظام های کمونیستی سابق به عنوان یکی از اشکال نظام بسته، نمونه هایی از مصادیق عینی واقعیت مذکور به شمار می روند.


بنابراین در نظام سیاسی بسته با نبود روابط عمومی مواجه هستیم. لیکن در نظام سیاسی نیمه بسته شاهد رشد روابط عمومی به شکل واحد تبلیغات و تشریفات و در نظام سیاسی نیمه باز به شکل ر انعکاسی و اطلاع رسانی هستیم. بنابراین روابط عمومی صرفا در یک نظام سیاسی باز می تواند در قالب ماهیت واقعی خود برای خدمت به مردم و انسان ها توسعه پیدا کند. و وقتی که توجیه نارسایی های نظام لازم باشد، رشد شکلی روابط عمومی در دستور کار نظام های بسته و نیمه بسته قرار می گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جنگ‌های عصر متاورس


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد