درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 15:09   

نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند

  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر

  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر


ادامه ادامه مطلب سه

پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل

  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مشاغل رسانه‌ای که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش برگزار شد
  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند
  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل
  تجربه استفاده از هدست جنجالی «ویژن پرو» اپل چگونه است؟
  هوش مصنوعی و تحول استراتژی‌های بازاریابی محتوا
  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر
  مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30675صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 8 مرداد 1396 - 19:45
لطفا مدیران روابط عمومی های خنثی و تنبل در دولت دوم روحانی را مرخص کنید!
در حقیقت بنظر می رسد که کم اهمیت قلمدادکردن نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمانهای دولتی توسط دولت، بزرگترین مشکل آن در دوره اول به شمار می رفت تا حدی که در زمان انتخابات می توانست به پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار آن مبدل شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیشترین گله و شکایتی که عموم حامیان و طرفداران روحانی در دوره اول از دولت وی داشتند، اطلاع رسانی ضعیف و روابط عمومی خنثایی بود که در همه جای بدنه دولت -در بیشتر نهادها و ارگان ها- ریشه دوانده بود و انگار در جهت عکس سیاست های دولت عمل می کرد.

 

تیم روحانی در دوره اول به غیر از برجام، دست آوردهای مهم و عمده ای از قبیل طرح تحول سلامت، ثبات اقتصادی و بازار ارز و کاهش کم سابقه نرخ تورم، احیاء کشاورزی و تولید دامی و خدمات شایان دیگری در حوزه های دیگر در خود داشت که در زمان های مناسب به گوش کشور و مردم نمی رسید و مردم انگار فقط نام برجام را میدیدند.

این مساله تا آن حد پیش رفت که صدای آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی را نیز درآورد و مرتب نسبت به رفع این مشکل تذکر میداد. گروهی این مورد را به روحیه وسواسی و علم گرای شخص رئیس جمهور نسبت می دادند که چون چندان اهل های و هوی نیست، بی سر و صدا و آرام کار خود را انجام میدهد. اما این همه قضیه نبوده و نیست و وجود جریان مخالف و رقیب با تولید هجمه های گوناگونی که از ابتدای دولت بوجود می آوردند، در بعضی موارد تا مرز بهم زدن آرامش سیاسی دولت و کشور نیز پیش رفتند.

در حقیقت بنظر می رسد که کم اهمیت قلمدادکردن نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمانهای دولتی توسط دولت، بزرگترین مشکل آن در دوره اول به شمار می رفت تا حدی که در زمان انتخابات می توانست به پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار آن مبدل شود.

 

 اگر حضور پیوسته مردم در فضاهای مجازی و پشتیبانی کم نظیر آنان از سیاست های عقل گرایانه رئیس جمهور نبود، شاید دولت در انتخابات با وجود رسانه های میلی ای مانند صدا و سیما به مشکل برمی خورد. حضور مردم در فضاهای مجازی تا حد زیادی هجمه های نادرست جریان رقیب را خنثی کرد تا حدی که خود رئیس جمهور اذعان نمود که «هر گوشی هوشمند در دستان هر شهروند خود یک صدا و سیماست» و الحق نقش صدا و سیما را برای کشور بازی کرد.

اما حال که کوران انتخابات گذشته، و دولت در دور دوم خود به سر میبرد نباید تصور نمود که دیگر احتیاجی به انجام وظایف آنها نیست. اتفاقا امروزه وجود روابط عمومی های قدرتمند بیش از هرچیزی نیاز مبرم دولت دوم روحانی ست. هم اینکه اشتباه دور اول تکرار نشود و هم اینکه روابط عمومی های قدرتمند توطئه ها و هجمه های جریان رقیب را خنثی کرده و با برقرار کردن آرامش سیاسی در کشور، امکان پیاده کردن سیاست های مدون و مطالبات مردمی را بهتر از گذشته محقق خواهد نمود.

بدنه دولت و سازمانهای مربوطه جای افراد و روابط عمومی های تنبلی نیست که در بعضی موارد نیز انگار قلب شان با دولت نیست. روابط عمومی پیشانی هر نهاد است. بهتر است که اهمیت این نیاز مبرم در دولت دوم بسیار بهتر و بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به پیاده شدن روش صحیح آن اقدام لازم صورت بگیرد.


امری که نفع آن بیش از مردم، به خود دولت برمی گردد …

منبع: اعتدال شمال
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد