درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 بهمن 1401 - 19:28   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص

  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درپی هجوم کاربران، چت جی‌پی‌تی نسخه پولی راه‌اندازی می‌کند
  رنکینگ کشورهای جهان بر اساس فیلترینگ
  محدودیت برای «لایک و دیس‌لایک»
  سه آموزه از مطالعه ۸۰ ساله هاروارد درباره خوشبختی
  برخی آثار تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌
  حکایت روابط‌عمومی‌ها، سنگ زیرین آسیا/ مگر اسباب بزرگی همه آماده شود
  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!
  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص
  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند
  معتبرترین برندهای سال 2022
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30453صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 23 تیر 1396 - 12:33
رسانه
انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه (به انگلیسی: Media) می‌گویند و جمع این کلمه Media است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این مقاله درباره" رسانه در واژه‌شناسی است. برای رسانه در ارتباطات رادیویی، رسانه (ارتباطات رادیویی) را ببینید.


انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه (به انگلیسی: Media) می‌گویند و جمع این کلمه Media است.


انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه یا مدیوم می‌گویند و جمع این کلمه مدیا است.


ابزاری که موجب تغییر در هر یک از اندام‌های چشم، گوش، بینی، زبان و پوست انسان یا جانور گردد ابزار رسانه شناخته می‌شود که بطور خلاصه و اشتباه رسانه نامیده می‌شود. البته در عموم منظور از رسانه، وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه و خبرگزاری و سایت خبری است که عموماً به عنوان رسانه از آنها یاد می شود و به رسانه های اینترنتی و تعاملی و تحت موبایل مانند فیس بوک و تلگرام، شبکه های اجتماعی گفته می شود.


برخی از ابزارهای رسانه را می‌توان بصورت زیر نام برد:
منبر، تریبون
عکس، کتاب، روزنامه
رادیو، تلویزیون، سینما
اینترنت
 

یادآوری می‌شود طبق تحقیقات انجام گرفته انسان یا جانور ۹۰ درصد تغییرات محیط اطراف خود را توسط دو اندام 'چشم' و 'گوش' به مغز منتقل می‌کنند.

چند رسانه‌ای
دریافت همزمان از چند اندام حسی را چند رسانه‌ای یا مولتی مدیا می‌گویند.
استفاده از ابزارهای رسانه


انگیزه‌های مردم برای گذراندن وقت با ابزارهای رسانه چیست؟
از بین نیازهای متعددی که پیشنهاد شده، بسیاری از پژوهش‌ها بر چهار دسته" اساسی از کنش‌ها تاًکید دارند که می‌توان از وظایف ابزارهای رسانه باشد:
سرگرمی و تفریح
آگاهی و دانستن از جهان هستی
ارتباط اجتماعی
 

هویت شخصی و تعریف خود (مقایسه" تجربه و دیدگاه خود با تجربه‌ها و دیدگاه‌های کسانی که در ابزارهای رسانه‌ها ظاهر می‌شوند).


برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تلویزیون گسترده‌ترین و کم تخصصی‌ترین رسانه است، که می‌تواند این نیازهای چهارگانه را ارضا کند. رادیو نیز دارای همین کار کرد است. در مقابل، کتاب به عنوان امری که در اصل به نیازهای هویت شخصی پاسخ می‌دهد، روزنامه‌ها به عنوان وسیله" ارضای نیازهای اطلاعاتی، و سینما به عنوان وسیله‌ای برای ارضای نیاز سرگرمی عمل می‌کنند. رسانه همیشه یک ابزار نیست، گاه رسانه به قول مارشال مک لوهان فوق ابزار و خود یک پیام است.

فرهنگ پذیری
فرهنگ پذیری عبارت است از فرایند القا و تقویت ارزش‌ها، باورها، سنت‌ها و معیارهای رفتاری، و دیدن واقعیتی که توسط اعضای یک فرهنگ خاص پذیرفته شده‌است.

منبع: ویکی‌پدیا، دانشنامه" آزاد
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند


  معتبرترین برندهای سال 2022


  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!


  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ


  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!


  حکایت روابط‌عمومی‌ها، سنگ زیرین آسیا/ مگر اسباب بزرگی همه آماده شود


  برخی آثار تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌


  محدودیت برای «لایک و دیس‌لایک»


  سه آموزه از مطالعه ۸۰ ساله هاروارد درباره خوشبختی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد