درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 13:27   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دستورالعمل: مسئولان روابط‌عمومی سازمان‌های بهداشتی، باید مخاطبان خود را مهیای بیماری ویروس کرونا (کووید-19) کنند
  نشست شورای روابط‌عمومی وزارت صمت با حضور سخنگوی دولت
  معاون استاندار قم: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌های استان عملکرد قدرتمندی ندارند
  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد
  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج
  اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات افزایش یافته است
  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد
  تواضع، فروتنی و مردم‌داری سه خصیصه اصلی مسئول روابط‌عمومی
  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است
  آمادگی بانک رفاه کارگران برای تامین مالی واحدهای تولیدی فعال در صنعت مس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30433صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتدوشنبه، 19 تیر 1396 - 22:35
دولت دوازدهم و راهبری افکار عمومی ‏
محمد صفوی - دولت آینده برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه ناگزیر از تعامل و همراهی با رسانه‌های گروهی بوده و این تعامل نیازمند بهره‌گیری از مدیران لایق در روابط عمومی‌های مجموعه و دولت به‌ویژه مراکز فرهنگی و اقتصادی هست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دولت یازدهم که با عنوان دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرد علی‌رغم همه تلاش‌ها و زحمات در بخش مربوط به اطلاع‌رسانی دست‌آوردهای خویش موفق عمل نکرده است و دولت یازدهم راهبری اطلاع‌رسانی را به کسانی واگذار کرد که نه تنها در عرصه نوآوری و خلاقیت ناکارآمد بودند بلکه برخی از آن‌ها بدون داشتن دانش و معلومات کافی در حرفه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جذب وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و بانک‌ها و مراکز مهم اقتصادی و صنعتی شده‌اند و این ام باعث شد تا در بسیاری از موارد عدم دقت در اطلاع‌رسانی بحران‌هایی نیز متوجه دولت شود.‏


یکی از وظایف مدیران روابط عمومی و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی در دولت دوازدهم باید این باشد که قواعد بازی رسانه‌ای را از منافع جناحی و گروهی به بازی برای پیشبرد اهداف منافع ملی و نفوذ در افکار ملی و جهانی توسعه دهند و این نوآوری و تحول زمانی ایجاد می‌شود که دولت دوازدهم مدیران روابط عمومی و مراکز اطلاع‌رسانی را از میان افرادی انتخاب کند که توانایی ایجاد نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه را به نحوی داشته باشند که افکار عمومی را به سمت متفاوت دیدن و متفاوت فکر کردن سوق دهند یکی از وظایف روابط عمومی‌ها جلوگیری از ایجاد بحران هست و روابط عمومی کارآمد قبل از شروع بحران با مدیریت و افکار سنجی می‌تواند مدیریت ارشد را از وقوع بحران آگاه سازد به عنوان نمونه روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی دستاوردهای پولی و بانکی برجام موفق عمل نکرد و همین امر در بحران‌های صندوق‌ها و مؤسسه‌های بدون مجوز تکرار شد به صرف راه‌اندازی یک سایت در بانک مرکزی عموم مردم جامعه از مؤسسات غیرمجاز آگاه نمی‌شوند.

 

 روابط عمومی در دولت دوازدهم باید علاوه بر شکستن مرزهای اعضای اطلاع‌رسانی به بهره‌گیری از مجموعه رسانه‌های کشور محدودیت‌های اطلاع‌رسانی را با برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص از بین برده و جسارت برای راهبری افکار عمومی را به مجموعه مدیران منتقل نماید.

 

دولت دوازدهم در شرایطی شروع به کار می‌کند که هنوز گرایش‌های دولت‌های پیشین در اذهان عمومی پاک نشده است بنابراین تهیه محتوا و ابزارهای اطلاع‌رسانی در این دولت نیازمند یک کار حرفه‌ای و رویکرد استراتژیک فرهنگ‌سازی توأم با اطلاع‌رسانی هست و زدودن آثار پوپولیستی تبلیغاتی دولت‌های پیشین و تغییر نگرش و همراهی آحاد جامعه با دستاوردهای نوین کشور قبل از اینکه به رسانه نیاز داشته باشد نیازمند نوآوری و مهارت مدیران اطلاع‌رسانی در بهره‌گیری از رسانه‌ها داخلی و بین‌المللی هست.

 

دولت آینده برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه ناگزیر از تعامل و همراهی با رسانه‌های گروهی بوده و این تعامل نیازمند بهره‌گیری از مدیران لایق در روابط عمومی‌های مجموعه و دولت به‌ویژه مراکز فرهنگی و اقتصادی هست و باید گفت بسترسازی برای تقویت حوزه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در دولت دوازدهم لازم است از خود نهاد ریاست جمهوری آغاز شود و روابط عمومی ریاست جمهوری به عنوان الگوی برای سایر دستگاه‌ها عمل نماید. باشد که چنین باشد.‏
 

منبع: جهان اقتصاد
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد


  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست


  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟


  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی


  زیستن در جهان چند فرهنگی


  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد


  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی


  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد


  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد