درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30364صفحه نخست » چهارشنبه، 14 تیر 1396 - 09:35
در اینترنت به کمین مشتری بنشینید!
افراد بیشتر و بیشتری برای پیدا کردن کالاها و خدمات مورد نیاز خود به جست‌وجوی اینترنتی می‌پردازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، افراد بیشتر و بیشتری برای پیدا کردن کالاها و خدمات مورد نیاز خود به جست‌وجوی اینترنتی می‌پردازند. به همین دلیل است که باید حضوری قدرتمند در اینترنت داشته باشید تا این درصد قابل توجه از مشتریان بالقوه را از دست ندهید. البته با افزایش میزان کاربران گوشی‌های هوشمند و سهولت استفاده از این ابزارها، جای تعجب نیست که اکنون میزان جست‌وجوهای اینترنتی از طریق موبایل از جست‌وجوهای کامپیوتری پیشی گرفته است. زمانی که به جست‌وجوی اینترنتی می‌پردازیم (چه برای یافتن آدرس یک کسب‌وکار یا ساعت‌های کاری یا حتی یافتن ایده‌ای برای گذراندن تعطیلات)، کسب‌وکارهایی که اطلاعاتشان در نتایج جست‌وجوی ما به نمایش درنمی‌آیند، فرصتی طلایی را برای فروش از دست می‌دهند. در این میان، کسب‌وکارهایی که اطلاعاتشان در نتیجه جست‌وجوها به نمایش درمی‌آید، اما وب‌سایت‌شان برای کاربران موبایل متناسب‌سازی نشده، نه تنها از رقبای خود عقب می‌افتند، بلکه امکان تعامل با مشتری بالقوه را هم از دست می‌دهند.

 

کاربرد موبایل، تنها دسترسی آنی نیست. امروزه موبایل تنها در مسیرهای رفت‌وآمد و خارج از خانه به‌کار نمی‌رود. آنگونه که موتورهای جست‌وجو، از جمله گوگل عنوان کرده‌اند، بسیاری از جست‌وجوهای اینترنتی با موبایل، در خانه انجام می‌شوند. موبایل تبدیل به ابزاری شده که استفاده از آن آسان است و به همین دلیل، حتی در مواقعی هم که کامپیوتر در دسترس است، استفاده از آن متداول‌تر است.براساس آمارهایی که از ایالات متحده آمریکا به دست آمده، میزان جست‌وجوهای اینترنتی با استفاده از کامپیوتر در این کشور، در هر سال 6 درصد کاهش می‌یابد. دلیل این موضوع چه اکراه افراد برای بلندشدن از روی مبل باشد و چه بی‌تمایلی آنها برای بالا آمدن سیستم‌عامل لپ‌تاپشان، میزان جست‌وجوهای اینترنتی آنها با موبایل را افزایش داده است؛ جست‌وجوهایی که از اخبار تا غذا را در برمی‌گیرند.براساس گزارش‌های گوگل، بیشترین جست‌وجوی افراد در دسته‌های هنر و سرگرمی، اخبار و دانش عمومی انجام می‌شود. با این حال، جست‌وجوی موبایل بستگی به شرایط دارد و با توجه به زمان جست‌وجو یا موقعیت جغرافیایی فرد، تغییر می‌کند؛ به‌عنوان مثال، افرادی که رستوران‌ها را جست‌وجو می‌کنند یا در وسیله نقلیه هستند یا سر کار.

 

روی موقعیت جغرافیایی متمرکز شوید

موتورهای جست‌وجو، جای کاتالوگ‌ها و دفترچه‌های تبلیغاتی را گرفته‌اند. دیگر برای یافتن محلی در نزدیکی خود، لازم نیست که جست‌وجوهای اینترنتی را براساس هر مکان، مرتب‌سازی کنید؛ بلکه جی‌پی‌اس گوشی هوشمند ما می‌تواند از موقعیت جغرافیایی ما استفاده کرده و نتایج جست‌وجو را براساس «نزدیکی» به نمایش درآورد. فرض کنید که جست‌وجوگر موبایل خود را باز کرده و واژه «قهوه» را جست‌وجو می‌کنید. در این حالت، نه تنها لینک‌های مرتبط با قهوه به نمایش درمی‌آیند، بلکه می‌توانید محل آنها را هم مشاهده کرده و نتایج جست‌وجو را براساس معیاری مانند «در شعاع یک کیلومتر» فیلتر سازید.

روی این سهولت جست‌وجو، مدت‌ها کار شده تا «کلیک‌ها» بهبود یابند و جست‌وجوی محلی تبدیل به یکی از متداول‌ترین رفتارهای گوشی‌های هوشمند شود. پژوهش جدیدی که به وسیله گوگل منتشر شده، نشان‌دهنده آن است که 84 درصد از جست‌وجوهای انجام گرفته به وسیله کامپیوتر یا تبلت براساس موقعیت و مکان کاربر بوده و این رقم برای جست‌وجوهای موبایل به 88 درصد می‌رسد. اما مهم‌تر از این آمارها، رفتارهای مصرفی افراد پس از یافتن موارد مورد جست‌وجویشان است. پژوهش‌ها نشان داده 34 درصد از مصرف‌کنندگانی که از جست‌وجوی محلی در کامپیوتر یا تبلت خود استفاده کرده‌اند، به مرکز فروش یکی از کسب‌وکارهای یافت‌شده، رفته‌اند. این رقم برای کاربران گوشی‌های هوشمند برابر با 50 درصد است. میزان فروش هم نشان‌دهنده قدرت جست‌وجوهای محلی است. 80 درصد از جست‌وجوهای محلی انجام شده به وسیله گوشی‌های هوشمند تا یک روز پس از آن منجر به انجام خرید شده است؛ درحالی‌که تنها 7 درصد از جست‌وجوهای غیرمحلی به خرید می‌انجامند.

اما علاوه‌بر حضور پررنگ در اینترنت، ویژگی‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند شانس موفقیت کسب‌وکارها را در جذب مشتریان افزایش دهد. مشتریان باید بتوانند پس از یافتن کسب‌وکار مدنظر خود، تنها با یک لمس صفحه، «مسیر» رسیدن به آنها را یافته، با آنها «تماس» گرفته یا بتوانند به «وب‌سایت» آنها دسترسی پیدا کنند. همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، وب‌سایت کسب‌وکارها هم باید برای سهولت مطالعه در موبایل، متناسب‌سازی شده باشند. اطلاعات بسیار مختصر و مفید، با فونت‌هایی درشت و خوانا و یک طراحی جذاب هم باید برای آنها فراهم شده باشد. مشتریان احتمالا در بازه‌ای یک تا 2 دقیقه‌ای در مورد خرید کالا و خدمات از شما تصمیم‌گیری می‌کنند و شما برای متقاعد ساختن آنها فرصت زیادی نخواهید داشت. موضوع دیگر آن است که 59 درصد از جست‌وجوها برای کسب‌وکارهای محلی، بدون پیش‌زمینه ذهنی انجام می‌شوند. وجود میانبرهای کافی و کارا در اینترنت و نتایج جست‌وجو باعث می‌شود که شانس به دست آوردن این بازار 59 درصدی افزایش یابد.

با اطلاعات دقیق‌تر و تسهیل بیشتر اشتراک‌گذاری داده‌ها، نتایج جست‌وجو هم اطلاعات متناسب‌تری به مخاطبان خود ارائه می‌کنند. سه دلیل عمده‌ای که مشتریان را وادار می‌سازد با کسب‌وکارهای نمایش داده شده در صفحه نتایج جست‌وجو، تماس بگیرند، به این صورت است: بررسی ساعات کاری کسب‌وکارها (52 درصد)، رزرو یا تعیین وقت قبلی (51 درصد) و پرس‌وجو درباره موجودی کالا یا امکان ارائه آنها در آینده نزدیک (47 درصد). تا حد امکان باید این اطلاعات را هم به شکلی سهل‌الوصول در وب‌سایت ارائه کرد و آنها را در صورت نیاز، به‌روزرسانی کرد. در این میان، اپلیکیشن‌های مشتری‌محوری در حوزه‌های مختلف (به‌ویژه برای غذا و رستوران) در حال گسترش هستند که این اطلاعات را هم نمایش می‌دهند تا مشتری بتواند با سرعت و سهولت بیشتری انتخاب خود را انجام دهد. ارائه این اطلاعات را به آنها فراموش نکنید!

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4085

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد