درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 14:41   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران
  همایش مدیران روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی‌ استان خراسان جنوبی برگزار شد
  حضور مدیران روابط‌عمومی‌ صنعت آب و برق خوزستان در ستاد مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی غدیر
  دستورالعمل: مسئولان روابط‌عمومی سازمان‌های بهداشتی، باید مخاطبان خود را مهیای بیماری ویروس کرونا (کووید-19) کنند
  نشست شورای روابط‌عمومی وزارت صمت با حضور سخنگوی دولت
  معاون استاندار قم: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌های استان عملکرد قدرتمندی ندارند
  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد
  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج
  اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات افزایش یافته است
  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30321صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 12 تیر 1396 - 15:54
پنج گام مهم پس از حضور در یک نمایشگاه یا رخداد شبکه ای
طبیعتا پیش از آن که انسان در چنین نمایشگاه یا رخدادی حضور پیدا کند، برایش دو مورد شایان توجه وجود داشته اند. نخست اینکه با چند فرد گوناگون کار شبکه ای انجام داده است. دوم اینکه مزیت چنین حضوری ارائه موقعیت های مناسب جهت ارتباطات رو در رو با مسوولان جذب نیرو، تصمیم سازان شرکت های مربوطه، و همچنین افرادی هستند، که می توانند برایش مهم باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معمولا انسان در هنگام حضور در یک نمایشگاه کاریابی یا رخداد شبکه ای افراد زیادی را می بیند، نسخه ای از برگه سوابق کاری و تحصیلی/ resume خود را به کارفرمایان بالقوه می دهد، و کارت ویزیت های زیاد و متعلق به افراد و نهادهایی را برمی دارد و به خانه می برد، که احتمال می دهد ممکن است برای یافتن شغلش مراجع مناسبی باشند.  


اما آیا پس از چنین حضوری ضرورت دارد، گام های دیگری برداشته شود؟ پاسخ این است که حتما، و اینکه برداشتن چنین گام هایی تقریبا از خود این حضور مهم تر می باشد. چراکه بدون برداشتن آنها، چنین حضوری بی نتیجه خواهد ماند.  


آنچه در پی می آید، پنج مهم ترین و مفیدترین گام ها پس از حضور در یک نمایشگاه کاریابی یا رخداد شبکه ای هستند.
سازمان داشتن
طبیعتا پیش از آن که انسان در چنین نمایشگاه یا رخدادی حضور پیدا کند، برایش دو مورد شایان توجه وجود داشته اند. نخست اینکه با چند فرد گوناگون کار شبکه ای انجام داده است. دوم اینکه مزیت چنین حضوری ارائه موقعیت های مناسب جهت ارتباطات رو در رو با مسوولان جذب نیرو، تصمیم سازان شرکت های مربوطه، و همچنین افرادی هستند، که می توانند برایش مهم باشند. بنابراین اهمیت دارد، که همچنان حالت سازمان یافته خود را حفظ کند. چراکه به این ترتیب می تواند، تمامی فرصت های شغلی بالقوه را ردگیری نماید.


توصیه های مهم برای این بند
درست کردن پوشه ای که تمامی منابع جذب نیرو و نمایندگان شرکت هایی را که با آنها سخن گفته، در آن ذکر شوند.


باید احراز اطمینان گردد که این پوشه شامل کارت ویزیت اینگونه افراد و هر گونه یادداشتی باشد، که انسان در مورد تصمیمات خود برداشته است.

پیگیری
احتمالا انسان در طول حضور در نمایشگاه یا رخداد مورد اشاره تا جایی که امکان داشته، کارت ویزیت جمع آوری کرده است. بنابراین در مرحله بعد زمان تماس با افرادی می باشد که با آنها دیدار داشته، و کارت ویزیت شان را گرفته است.


توصیه های مهم برای این بند
ارسال ای- میل تشکر یا تماس تلفنی حرفه ای در خلال 24 ساعت پس از پایان نمایشگاه یا رخداد مربوطه! چراکه می توان امیدوار بود، در چنین زمانی آنها هنوز نام انسان را به خاطر داشته باشند.


احراز اطمینان از اینکه هر یادداشت پیگیری بدون غلط املایی، و با دستور زبان مناسب نوشته شده باشد.


در متن ای- میل باید از وقتی که آنها برای گفت و گو برای انسان گذاشته بودند، تشکر شود. همچنین به یادشان آورد، که ارسال کننده ای- میل یا تماس گیرنده تلفنی کیست.


احراز اطمینان از اینکه چیز خاصی از گفت و گو با آنها در این ای- میل گنجانده شود. با این امید که ایشان انسان را به خاطر بیاورند.


حفظ ارتباط
بسته به اینکه طرف مقابل در مورد گام پیشین چه واکنشی نشان بدهد، ممکن است ضرورت ایجاب کند که انسان هر از گاهی برایش ای- میل و یا یادداشتی بفرستد. اگر این فرد در موقعیتی قرار دارد که می تواند انسان را استخدام کند، باید او را در جریان بگذارد که اگر در آینده جایی برای جذب نیرو داشته باشد، همچنان مایل است برای این فرد کار کند.

توصیه های مهم برای این بند
اگر انسان واقعا در پی استخدام شدن است، پیگیری نباید به صورت الله بختکی انجام شود. بلکه باید با مراجعه به تارنمای شرکت مورد نظر آن دسته از فرصت های شغلی این کارفرمای بالقوه را که می تواند برایشان تقاضای استخدام کند، شناسایی نماید. سپس در ای- میل یا نامه مذکور به آنها اشاره کند.


انسان باید همواره به مسوولان شرکت مورد نظر نشان دهد، که مایل است در شرکت شان اشتغال پیدا کند.


اگر با مراجعه به تارنمای آنها مشاهده کرد که هیچ گونه فرصت شغلی وجود ندارد، باید ببیند آیا امکان کار داوطلبانه و یا کارآموزی موجود است؟ اگر باشد، این اقدام امکان کسب آگاهی های بیشتر در مورد شرکت مربوطه را فراهم می کند.


در عین حال شمار دفعات تماس و پیگیری نباید بیش از اندازه باشد.

در معرض دید قرار دادن برگه سوابق کاری و تحصیلی
بهتر است انسان برای احراز اطمینان از اینکه برگه سوابق کاری و تحصیلی اش هر چه بیشتر در معرض دید کارفرمایان قرار داشته باشد، نسخه ای از آن را هم در شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند لینکدین بگذارد.


توصیه های مهم برای این بند
به روز در آوردن برگه سوابق کاری و تحصیلی قرار داده شده در شبکه های اجتماعی مورد اشاره ضروری است. زیرا باید احراز اطمینان شود، که آخرین مهارت ها و تجربیات به آن افزوده شده باشند.


در ادامه انسان باید از طریق شبکه هایی مانند لینکدین برای مسوولان جذب نیرو و سایر افرادی که در نمایشگاه یا رخداد مورد اشاره با آنها دیدار کرده، دعوتنامه بفرستد.


ارزیابی خود
این مساله اهمیت دارد که انسان هر از گاهی خویشتن را ارزیابی، و ببیند خودش را چگونه مدیریت می کند. به این ترتیب می تواند آماده باشد، و برای نمایشگاه یا رخداد بعدی تغییرات مثبتی در خود به وجود بیاورد.


توصیه های مهم برای این بند
در این پیوند لازم است، انسان پرسش های زیر را برای خود مطرح کند:
برای آن نمایشگاه یا رخداد چگونه آماده شوم؟
آیا در عملکرد کار شبکه ای درست رفتار می کنم؟
آیا در مورد خودم چیزی یاد گرفته ام؟
کجای کار خوب پیش رفت؟
بار بعدی کجای رفتارم را باید تغییر بدهم؟
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد


  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست


  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟


  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج


  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد


  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد


  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است


  تواضع، فروتنی و مردم‌داری سه خصیصه اصلی مسئول روابط‌عمومی


  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد