درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 09:53   

رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"

  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی
  انتشار گزارش «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی»
  نتایج یک نظرسنجی جدید: مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است
  نایب رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: جشن ملی روابط‌عمومی تحقق رویایی شیرین بود
  گردهمایی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور
  روابط عمومی، نقطه تماس محوری مشتری و سازمان در عصر نوین
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد
  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی
  مرگ ۴ پایه حیات ارتباطات
  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30130صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 10:12
ایمیل مارکتینگ یا محتوا؟
هیچ ماست فروشی نمی گوید دوغ من ترش است! نمی توانم در فضای بازار ایران، کپی برداری های ناشیانه از ابزارهای بازاریابی در خارج از کشور را نادیده بگیرم و درباره آن مطلبی ننویسم. به راستی خرید هر یک از ما تا چه میزان به دریافت ایمیل از یک شرکت بستگی دارد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هیچ ماست فروشی نمی گوید دوغ من ترش است! نمی توانم در فضای بازار ایران، کپی برداری های ناشیانه از ابزارهای بازاریابی در خارج از کشور را نادیده بگیرم و درباره آن مطلبی ننویسم. به راستی خرید هر یک از ما تا چه میزان به دریافت ایمیل از یک شرکت بستگی دارد؟

اجازه بدهید یک مثال از یک فرآیند برای تان بزنم تا ببینیم ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی برای یک کسب وکار چه میزان می تواند مفید باشد.

شرکتی در حوزه توزیع لباس و پوشاک به ثبت می رسد و مدیران آن تصمیم می گیرند وب سایتی را برای ارتباط بهتر و نزدیک تر با مشتریان ایجاد کنند. طراح وب سایت، بخش های مختلفی را در این پایگاه اینترنتی ایجاد می کند که خبرنامه ایمیلی نیز معمولاً یکی از آن بخش هاست.

سایت، آرام آرام همانند یک نهال رشد می کند، شاخ وبرگ می دهد و در نهایت میوه؛ میوه بازدیدکننده فعال.

بازدیدکننده فعال در خبرنامه عضو می شود و به طور مرتب ایمیل دریافت می کند، اما بعد از به طور متوسط چهار نوبت، دیگر ایمیل ها را باز نمی کند و اگر لطف کند و ایمیل ها را به اسپم نفرستد! یا عضویت خود را لغو می کند یا نخوانده آنها را به سطل زباله پست الکترونیک خود می فرستد.

ملاحظه می کنیم امروزه ایمیل مارکتینگ نیز اگر با برنامه ریزی درستی به جهت محتوایی همراه نباشد، نمی تواند به فروش بیشتر شما کمک کند.

بازاریابی یا برندسازی با ایمیل، از روش های نوین فروش محسوب می شود، اما اگر به روش صحیح عملیاتی نشود، نمی توانیم آن را جزو راهکارهای فروش موفق به حساب آوریم. پس شاید بهتر باشد به جای اینکه از خود بپرسیم ایمیل مارکتینگ چیست؟ این سوال را مطرح کنیم: «ایمیل مارکتینگ اثربخش، چگونه می تواند سرمایه ما را افزایش دهد؟»

قبل از پاسخ به این پرسش، توجه به دو نکته زیر ضروری است:

1- خودتان را به جای مشتریان بگذارید. در عصر فعلی که این همه پیام ارتباطی در کامپیوترها، شبکه های محلی و تلفن همراه ردوبدل می شود، افراد چرا باید ایمیل شما را باز کنند؟

2- محتوایی که به مخاطبان ارائه داده می شود، برای شان مفید است؟ فرض کنید شرکتی هستید که خدمات تبلیغات محیطی یا پیامکی ارائه می دهید. محتوای شما چه راه حلی را پیش روی دریافت کنندگان ایمیل های تان می گذارد؟ تکنیک های فروش حرفه ای یا راهکارهای فروش بیشتر.

پس پنل ایمیل مارکتینگ، به تنهایی تضمین کننده موفقیت شما در ارائه تبلیغات و پیام تجاری شما به جامعه مشتریان نیست.

اگر می خواهید برای کسب وکار خود نرم افزار ارسال ایمیل انبوه خریداری کنید، به این موارد توجه کنید:

1- هدف شما از خرید نرم افزار ایمیل مارکتینگ چیست؟ برندسازی، تبلیغات، بازاریابی، فروش، تخفیفات مناسبتی یا. . .؟

2- لیست ایمیل های فعال ایرانی در نرم افزار مورد نظر چقدر مورد اعتماد است؟

3- سرور ارسال ایمیل انبوه از کیفیت لازم در ارسال به Inbox پست الکترونیک برخوردار است؟

4- میزبانی ایمیل ها توسط کدام مجموعه انجام می شود؟

5- کدام برنامه طراحی محتوا و ارسال ایمیل برای فعالیت شما مناسب تر است؟

در تحقیقات بازاری که برای تبلیغات شرکتی در حوزه پوشاک داشتیم، به نتایج جالبی برخورد کردیم که بخشی از آنها عبارتند از:

- 70درصد ایمیل های بازشده توسط مخاطبان، به دلیل عنوان مناسب بوده است

- تنها 19درصد ایمیل ها برای شرکت ها فروش به همراه آورده است

- بیش از 90درصد ایمیل ها، سلیقه و علائق مشتریان را در نظر نگرفته است.

دستورالعمل کاربردی برای ایمیل مارکتینگ ثمربخش

1- اهداف خود را در سیستم بازاریابی خود به درستی تعریف کنید که این تعریف به بخش بندی صحیح بازار توسط شما بستگی دارد؛ آیا بازارهای خود را به درستی به بخش های کوچک تر دسته بندی کرده اید؟ کدام بازارها برای شما اولویت دارد؟

2- روش بخش بندی شما به منظور اثربخشی بیشتر ایمیل های ارسالی چیست؟ سن، شغل، مکان جغرافیایی مشتریان یا جنسیت آنان؟

3- ابزارهای صحیحی را برای اندازه گیری کارایی ایمیل ها به کار بگیرید.

4- بازار هدف را نه بسیار کوچک و نه بسیار بزرگ تقسیم کنید.

5- ارزش ها و مزیت هایی را که می خواهید در ایمیل به آن تأکید شود، مشخص کنید.

محتوای ایمیل ها:

1- به صورتی نباشد که دریافت کنندگان اشتراک خبرنامه را لغو کنند

2- تاکتیک های حفظ مشتریان به صورت حداکثری لحاظ شده باشد

3- دسته بندی مشتریان به منظور کمیت و کیفیت ارسال ها مدنظر قرار بگیرد.

پس مدنظر داشته باشید انتخاب بازار هدف (Targeting) از اولویت های مهم شما در فرآیند ایمیل مارکتینگ است. بسیاری از شرکت ها و کسب وکارها در این مرحله کلیدی و مهم دچار خطاهای بزرگی می شوند که در ادامه هزینه های گزافی را به آنان تحمیل می کند. به یاد داشته باشید جایگاه سازی در بازار هدف هم به کیفیت برنامه شما بستگی دارد و هم به چگونگی اجرایی شدن آن.

کسب وکارها امروزه از نبود اطلاعات رنج نمی برند، بلکه مسئله در چگونگی به کارگیری داده ها در مدیریت، اجرا و اثربخشی کارهاست. اگر می خواهید متمایز باشید و محصول/خدمت خود را در ذهن مشتریان به یک برند لذت بخش تبدیل کنید، اطلاعات، فضای بازار، رقبا و استراتژی های تان را بر مبنای یک آمیخته بازاریابی بچینید و سپس ادامه دهید.

رمز موفقیت در ایمیل مارکتینگ، نگاهی فرآیندی با تکیه بر محتوای خوب و اجرای صحیح است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»


  دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها را جدی بگیرد!


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی باشگاه چوکا


  مراسم معارفه سرپرست مدیریت روابط‌عمومی و سرپرست مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد


  انتصاب رئیس اداره روابط عمومی بانک دی


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد


  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران


  روابط‌عمومی،کرامت انسانی و همدلی اجتماعی


  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی


  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»