درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29860صفحه نخست » سه شنبه، 16 خرداد 1396 - 09:19
چگونه به سوالات غیرمنتظره در مصاحبه پاسخ دهیم؟
برای اولین بار بعد از مدت‌ها برای مصاحبه به شرکتی رفتم. در اواسط جلسه، مسوول مصاحبه از من سوالی پرسید که از شنیدن آن کمی تعجب کردم. او پرسید: «بزرگ‌ترین نقطه ضعف شما چیست؟»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برای اولین بار بعد از مدت‌ها برای مصاحبه به شرکتی رفتم. در اواسط جلسه، مسوول مصاحبه از من سوالی پرسید که از شنیدن آن کمی تعجب کردم. او پرسید: «بزرگ‌ترین نقطه ضعف شما چیست؟» چند لحظه مکث کردم و در نهایت، دست و پا شکسته به این سوال پاسخ دادم. به نظرم پرسیدن چنین سوالی اصلا درست نیست. شما چه فکر می‌کنید؟ به سوالاتی از این دست چگونه باید جواب داد؟

 

پاسخ: دوست عزیز، همه ما به خوبی می‌دانیم که یکی از توهین‌آمیزترین برخوردها این است که نقاط ضعف یا رفتارهای ناشایست فردی را به رویش بیاوریم. متاسفانه همیشه کسانی هستند که در مصاحبه‌ها با جوینده کار بدرفتاری می‌کنند و از او سوالات توهین‌آمیزی می‌پرسند. مصاحبه‌کنندگان معمولا به درستی آموزش ندیده‌اند. به آنها یاد داده‌اند که در دنیای کسب‌وکار، می‌توانی از کسی که برای اولین‌بار با او ملاقات می‌کنی، هر سوالی که می‌خواهی بپرسی، سوالاتی که در محیط‌های دیگر حتی جرات پرسیدن آنها را نداری. ما در باشگاه ورزشی یا در فروشگاه از کسی سوال نمی‌کنیم که «نقاط ضعف شما چیست؟» همه ما می‌دانیم که این یک مساله شخصی است. هیچ‌کس حق ندارد به واسطه جایگاه شغلی‌اش به دیگران توهین کند. مسوولان مصاحبه نیز حق ندارند از موضع بالا با جویندگان کار برخورد کنند. اما همیشه می‌توانی به این سوال و چهار سوال توهین‌آمیز دیگر که معمولا در مصاحبه‌ها مطرح می‌شوند، محترمانه پاسخ دهی. وقتی یکی از این سوالات را شنیدی، نفس عمیق بکش، لبخند بزن و بدون آنکه برای به‌دست آوردن شغل مربوطه التماس کنی، به سوالات این گونه پاسخ بده:

سوال اول: بزرگ‌ترین نقطه ضعف شما چیست؟ چرا این سوال توهین‌آمیز است؟ چون این یک مساله شخصی است و به جز خود تو به کسی ارتباطی ندارد. به نظر من هر کسی به این دنیا آمده تا رسالتی را به انجام برساند و برای انجام آن، مهارت‌های لازم را داراست. چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

مسوول مصاحبه: بزرگ‌ترین نقطه ضعف شما چیست؟

تو: من تلاش می‌کنم مهارتم را در زمینه‌هایی تقویت کنم که در آنها تخصص دارم، مثل طراحی گرافیک. دوست ندارم از این شاخه به آن شاخه بپرم و انرژی‌ام را صرف یادگیری ده‌ها مهارت جدید بکنم که کوچک‌ترین علاقه‌ای به آنها ندارم، مثل اکسل.

سوال دوم: مدیر سابقتان درباره شما چه نظری دارد؟ این سوال توهین‌آمیز است چون مدیر قبلی شما با یک رهگذر که از کنار شما می‌گذرد هیچ فرقی ندارد. چرا نظر او باید تا این حد مهم باشد؟ آیا مسوول مصاحبه تصور می‌کند که یک مدیر، صرفا به واسطه جایگاهش، دارای هوش و ذکاوت خارق‌العاده‌ای است و قدرت تشخیص و قضاوت او، معیاری برای سنجش قابلیت‌های توست؟ مدیر سابق تو ممکن است فرد مناسبی برای ارزیابی تو نباشد. چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

مسوول مصاحبه: نظر مدیر سابقتان درباره شما چیست؟

تو: اگر از او درباره من سوال کنید، به شما خواهد گفت که من به عنوان یک کارمند، در صورت لزوم او را به چالش کشیدم و هرجا به کمک نیاز داشت، درست مثل یک مشاور، توصیه‌های خودم را در اختیار او گذاشتم و به تیم کارکنان کمک کردم به اهداف جاه‌طلبانه دست پیدا کنند.

سوال سوم: ما برای این جایگاه شغلی با بسیاری از افراد مصاحبه کرده‌ایم. چرا باید شما را استخدام کنیم؟ چرا این سوال توهین‌آمیز است؟ آنها با تو قرار مصاحبه گذاشته‌اند چون رزومه تو را پسندیده‌اند. این تصمیم آنها بوده است. پس چرا باید از تو این سوال را بپرسند؟ تو از کجا بدانی؟ تو با سایر متقاضیان دیدار نکرده‌ای اما مسوولان استخدام با ده‌ها نفر مصاحبه کرده‌اند و اینکه چه کسی استخدام شود، به تصمیم آنها بستگی دارد. هدف از مصاحبه این است که ببینیم آیا میان تو و جایگاه شغلی مربوطه، تناسبی وجود دارد یا خیر. تو درباره خودت اطلاعات داری و آنها درباره جایگاه شغلی. منطقی نیست که از تو بخواهند خودت را با چند غریبه که هرگز آنها را ندیده‌ای، مقایسه کنی. چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

مسوول مصاحبه: چرا باید شما را استخدام کنیم؟

تو: بهتر نیست درباره شرایط و مهارت‌های مورد نیاز صحبت کنیم و ببینیم که آیا من واجد این شرایط هستم یا خیر؟ بسیار خب. تا جایی که من متوجه شدم، شما به شخصی نیاز دارید که میان واحد فروش و پردازش سفارش‌ها هماهنگی ایجاد کند. تصور می‌کنم در حال حاضر ایرادهای فنی‌ای وجود دارد که باعث می‌شود سفارش‌ها به کندی ارسال شوند. شما به فردی نیاز دارید که سفارش‌های «آنی» را از طریق سیستم به ثبت برساند. آیا درست حدس زدم؟

سوال چهارم: پنج سال آینده خود را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ این سوال توهین‌آمیز است چون قرار نیست شرکت با تو قرارداد پنج‌ساله ببندد. اگر استخدام شوی، هیچ تضمینی وجود ندارد که تا یک ماه دیگر اخراج نشوی، چه برسد به پنج سال دیگر. این روزها که امنیت شغلی معنای خود را از دست داده، نباید از کسی انتظار داشته باشیم که بداند پنج سال دیگر دقیقا در چه جایگاهی خواهد بود. چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

مسوول مصاحبه: پنج سال آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تو: وقتی به آینده فکر می‌کنم، خود را می‌بینم که در حال یادگیری بازاریابی دیجیتال هستم، حوزه‌ای که سال‌هاست به آن علاقه دارم. تجربیاتی در حوزه بین‌الملل کسب خواهم کرد و شاید مهارت‌های رهبری خود را محک بزنم. اما از فرصت‌های جدید نیز غافل نخواهم بود.

سوال پنجم: کمترین حقوقی که می‌پذیرید چقدر است؟ این سوال به قدری توهین‌آمیز است که حق داری جلسه را ترک کنی. این حق تو است که حقوقی منصفانه، متناسب با ارزش خدماتی که ارائه می‌کنی دریافت کنی. چرا باید یک شرکت انتظار داشته باشد که به حقوقی کمتر از نرخ استاندارد و متعارف قناعت کنی؟ پرسیدن این سوال، از روی ناآگاهی و بی‌تجربگی است. این سوال می‌تواند به شکل دیگری مطرح شود: «حقوق دلخواه شما چقدر است؟» چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

دو راه وجود دارد: اگر از شنیدن این سوال احساس خوبی دریافت نکردی، می‌توانی در نهایت احترام، جلسه را ترک کنی. به مسوول مصاحبه بگو: «به نظرم من برای این جایگاه شغلی مناسب نیستم. از اینکه زمان خود را در اختیار من گذاشتید، متشکرم.»یا مبلغی نسبتا بالا را پیشنهاد کنی و بگویی: «آیا این رقم با بودجه شما همخوانی دارد؟»

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4062

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد