درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:12   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29717صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتشنبه، 6 خرداد 1396 - 07:28
روابط عمومی دولت در مدار صفر درجه
دولت پاسخگو باید در ارتباط با مردم بهترین نمره را داشته باشد و به فن روابط عمومی به عنوان علم و تخصص نگاه شود اما متاسفانه در عمل چنین نیست. روابط عمومی دولت باید در اطلاع رسانی درست پیشگام باشد و اگر اطلاع رسانی نادرستی هم صورت گرفت، سریع و به موقع نسبت به آن واکنش نشان دهد لذا ضرورت دارد دستگاه های اجرایی، روابط عمومی های فعال داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شکی نیست که باید تلاش های دولت قدر شناخته شود که لازمه آن اطلاع رسانی با استفاده از منطق درست برای اقناع افکارعمومی است. در همین رابطه، عدم تعامل صحیح مسئولان با اهالی رسانه و روابط عمومی از مهمترین مشکل در این زمینه است. باید به اهالی این عرصه به عنوان دیده بان های صادق در جامعه توجه بیشتری شود و علاوه بر آن، باید به خواسته های صنفی آنها نیز به طریق اولی رسیدگی شود.
 

 بنابراین فعالیت های دولت دوازدهم در شرایط بیش رو از هر زمان دیگری نیازمند ارتقای جایگاه روابط عمومی، تعامل با رسانه ها و نتیجتا ارتباطات شفاف با مردم است؛ ارتباطی که بتواند ضمن ترویج روحیه امید در میان مردم، آنها را با واقعیات و شرایطی که کشور با آن روبروست آشنا کند، اما سوال اینجاست که کدام بازوی ارتباطی بهتر می تواند چنین نقشی را به خوبی ایفا کند؟


آیا تبلیغات دولت روحانی باید محور فعالیت ها باشد یا روابط عمومی؟ کدام کانال های ارتباطی و رسانه ای بهتر می توانند عمل کنند؟ و چه استراتژی ها و سیاست هایی می تواند جهت بهتری به فعالیت های رسانه ای دولت بدهد؟


اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که با هم چهار مورد آن را مرور می کنیم:

 

1. تقویت گفتمان دولت

  تبیین اصول فکری و عملی مفهوم اعتدال از وظایف روابط عمومی دستگاه های اجرایی است و همه روابط عمومی ها موظفند که درباره گفتمان و سیاست های دولت اطلاع رسانی کنند. علاوه بر آن، روابط عمومی های دستگاه های اداری برای گسترش و تقویت فرهنگ تدبیر و امید باید تلاش های برنامه ریزی شده زیادی بکنند و در این راستا متاسفانه کاستی های فراوانی وجود دارد.


همچنین پافشاری دولت برای اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات از اولویت هایی است که کمک روابط عمومی ها را می طلبد و باید تلاش شود بحث رعایت حقوق و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات بیش از پیش اجرایی گردد.

 

 ایجاد همگرایی در وزارتخانه ها و سازمان ها یکی دیگر از اولویت های روابط عمومی هاست که به همکاری مسئولین و برنامه ریزی هوشمندانه نیاز دارد.

 

2. فراهم کردن بسترهای واقعی دسترسی آزاد به اطلاعات
در همه جای دنیا، ابزارهایی توسط دولت ها تعبیه شده تا مردم بتوانند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنند و این امکانات در کشورهای پیشرفته و حتی برخی کشورهای جنوب شرق آسیا وجود دارد و شهروندان به راحتی  می توانند به گزارش ها و اطلاعات موردنظر دسترسی داشته باشند. 


دولت روحانی باید فضایی فراهم کند تا اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند اطلاعات به خصوص یک نهاد دولتی را درخواست کنند و آن اطلاعات درخواستی در سایت ویژه ای و برای عموم منتشر شود. این حداقل کاری است که دولت می تواند در خصوص پیاده سازی منشور حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات در سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه خود انجام دهد.
 

3. تقویت روابط عمومی ها

 دولت پاسخگو باید در ارتباط با مردم بهترین نمره را داشته باشد و به فن روابط عمومی به عنوان علم و تخصص نگاه شود اما متاسفانه در عمل چنین نیست. روابط عمومی دولت باید در اطلاع رسانی درست پیشگام باشد و اگر اطلاع رسانی نادرستی هم صورت گرفت، سریع و به موقع نسبت به آن واکنش نشان دهد لذا ضرورت دارد دستگاه های اجرایی، روابط عمومی های فعال داشته باشند.


علاوه بر آن، تعهداتی که این دولت به مردم داده است، تعهد تک تک مسئولین دستگاه های اجرایی است و همگی باید در حوزه مدیریتی خود نسبت به آن پاسخگو باشند. در شرایط فعلی به نظر می رسد دولت روحانی در این زمینه دچار مشکل جدی است بویژه این ضعف در روابط عمومی ها جدی تر است که باعث شده نقدهای زیادی به دولت وارد شود.

 

درست به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی و تعالی جایگاه آن به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل بین مردم و دولت عمل کند، بسیار حایز اهمیت است و نمی توان همانند سنوات گذشته به شعارهای برخی مسئولین که وعده رفیع‌تر شدن منزلت روابط عمومی را سر می دهند دلخوش کرد.

 

متاسفانه واقعیت این است روابط عمومی در دستگاه های اجرایی همچنان در سراب فکری و سلیقه ای مدیران ارشد گرفتار است و جایگاهش آن چنان که باید شناخته نشده و به حیاط خلوت ایشان و جایی برای انتصاب نیروهای غیر حرفه ای و یا قبیله ای تبدیل شده است.

 

 

4. مدیریت انتظارات
با انتخاب حسن روحانی، انتظاراتی در جامعه شکل گرفت که باعث شد تا حدودی ثبات به جامعه برگردد و مردم با نگرانی کمتری نسبت به آینده برای فعالیت‌های مختلف خود به برنامه‌ریزی بپردازند. لذا جا دارد که دولت این انتظارات را مدیریت و مردم را متوجه واقعیت‌ها کند و انتظارات غیر واقعی برای آنها به وجود نیاورد و خود نیز در به وجود آوردن این انتظارات غیرواقعی پیشقدم نباشد و به عبارت صحیح‌تر به بالا رفتن آن دامن نزند. البته و صد البته مردمی که به آقای روحانی رای دادند مطالباتی داشته و دارند که تحقق آن بر آقای رییس جمهور فرض است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد