درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29546صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 15:41
روابط عمومی بسترساز تنویر افکار عمومی در میان فضاسازی های انتخاباتی
مروری بر نقش دوسویه روابط عمومی دستگاه های اجرایی در ' انعکاس عملکرد دولت یازدهم به مردم' و ' نیازهای مخاطبان به مسئولان '، کارگزاران روابط عمومی را به عنوان بسترساز تنویر افکار عمومی در میان فضاسازی های انتخاباتی معرفی می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسیاری از موضوعاتی که در فضای تبلیغاتی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از سوی مسئولان و مردم دنبال می شود، مربوط به عملکرد دستگاه های اجرایی است و روابط عمومی با تکیه بر تولید و انتشار اطلاعات عینی با کمک رسانه های ارتباط جمعی در خط مقدم اطلاع رسانی صحیح در این برهه قرار دارد.
فعالیت های روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ایران عمر چندان زیادی ندارد و بازتعریف نظام ارتباط با رسانه در روابط عمومی ها ضروری به نظر می رسد اما نقش مدیران و کارکنان روابط عمومی را با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلات موجود، می توان در زدودن غبار فضاسازی از چهره انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری جستجو کرد.
همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز روابط عمومی در ایران با هدف بررسی نقش روابط عمومی ها در انتخابات پیش رو، میزگردی در ایرنای مرکز آذربایجان غربی با حضور مدیران و صاحب نظران روابط عمومی این استان برگزار شد تا مولفه های مورد نیاز برای تعالی روزافزون این نهاد تاثیرگذار در نظام اطلاع رسانی مورد بررسی قرار گیرد.

**
ضرورت ارتقای سطح آگاهی مدیران نسبت به روابط عمومی
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین یک سازمان با مردم می توانست در دولت یازدهم بهتر از این عمل کند، گفت: موفقیت روابط عمومی ها به عوامل مختلفی از جمله رغبت مدیران به اطلاع رسانی بستگی دارد و برای تقویت نقش و جایگاه روابط عمومی ها باید آگاهی مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به فعالیت های موثر این واحد، ارتقا یابد.
حسام شیرازه محبت با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت های روابط عمومی در دستگاه های اجرایی به تولید محتوای مطلوب برای دفاع از عملکرد دولت منجر می شود، اظهار کرد: علاوه بر انعکاس عملکرد دستگاه های اجرایی، جریان شناسی سیاسی و افکارسنجی از جمله وظایف روابط عمومی هاست و بر این اساس می توان فعالیت های روابط عمومی ها را در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تاثیرگذار دانست.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها از بدو تولد، نوزاد نارسی در مسیر توسعه و پیشرفت بوده است، گفت: مشکلات زیادی از گذشته در راه انجام وظایف روابط عمومی ها وجود داشته که هنوز هم پابرجاست.
وی با اشاره به اینکه ارتباط با رسانه از وظایف روابط عمومی هاست، ادامه داد: مدیران نباید روابط عمومی ها را به چشم یک رسانه ببینند و ارتباط با رسانه ها کم رنگ کنند و از سوی دیگر تولید محتوا در روابط عمومی نیز نباید قطع شود.
شیرازه محبت با اشاره به اینکه در این سیاست گذاری ها مدیران دستگاه های اجرایی نقش مهمی دارند، گفت: برخی مدیران موجب بروز شکاف بین روابط عمومی و رسانه ها می شوند.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر برای دولت مشکل ساز شده است، نبود صراحت در ارائه دهندگان عملکرد دولت و نبود صداقت در بین منتقدان دولت بوده است که در این خصوص مدیران روابط عمومی دستگاه ها از جمله عوامل مهم به شمار می روند.

**
ایجاد همدلی بین مردم و دولت از طریق روابط عمومی ها نخستین گام برای توسعه است
مدرس دانشگاه در رشته علوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به اینکه همدلی بین دولت و مردم نخستین گام برای توسعه به شمار می رود، گفت: روابط عمومی از جمله نهادهایی است که می تواند در رسیدن به این همدلی و همراهی پس از آن موثر باشد.
شفیع بهرامیان افزود: در حال حاضر روابط عمومی ها بخشی از نظام اطلاع رسانی کشور به شمار می رود و به همراه رسانه ها، حلقه واسط بین مسئولان و مردم هستند.
وی اضافه کرد: مشکلات ساختاری زیادی در حال حاضر در حوزه روابط عمومی ها وجود دارد که فقدان نظام جامع روابط عمومی و تبدیل روابط عمومی ها به مرکز اطلاع رسانی از جمله این مشکلات محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز مفهوم و گستردگی رسانه ها بسیار توسعه یافته است، اظهار کرد: با توجه به توسعه شبکه های اجتماعی، هر شهروندی در دنیای امروز به یک رسانه تبدیل شده است ولی باید توجه داشت که روابط عمومی نه شهروند رسانه و نه خبرگزاری است.
مدیر روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ارتباط روابط عمومی ها با رسانه های مختلف باید ارتباطی 2 سویه باشد، ادامه داد: این به آن معنی است که مواردی که درخواست رسانه هاست، توسط روابط عمومی تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد و موارد لازم از سوی روابط عمومی ها نیز با اجابت رسانه ها مواجه شود.
بهرامیان گفت: انجام فعالیت های رسانه ای مطلق یا دست کشیدن از این تولید محتوا برای روابط عمومی ها قابل قبول نیست و مدیران و کارکنان روابط عمومی در کنار اینکه باید تولیدکننده محتوا باشند، باید از ظرفیت رسانه ها نیز برای اطلاع رسانی بهتر استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع یابی، اطلاع شناسی و اطلاع رسانی سه وظیفه مهم روابط عمومی ها به شمار می رود، اظهار کرد: نبود نگاه مناسب به حوزه روابط عمومی و وظایف مهم این نهاد، ناکارآمد شدن روابط عمومی ها به علت ساختار و سیستم اداری نامناسب، متناسب نبودن مسئولیت های روابط عمومی با چارت موجود آن، همراه نبودن برخی رسانه ها برای ارائه دستاوردهای دولت و کمبود نیروی انسانی در رسانه های دولتی و همچنین نبود رسانه مستقل از جمله این چالش ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از روابط عمومی ادارات تنها با یک نفر اداره می شود که این امر با فعالیت های روابط عمومی همخوانی ندارد.
مدرس دانشگاه های ارومیه در رشته ارتباطات، پژوهش و افکارسنجی را از جمله ماموریت های فراموش شده روابط عمومی ها در کشور و آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: پیش از جمع آوری نیازهای اطلاع خواهی مردم، امکان اطلاع رسانی وجود ندارد.
بهرامیان گفت: با وجود اهمیت بالا، افکارسنجی در ردیف وظایف روابط عمومی ها مورد غفلت واقع شده است و همین امر را می توان عامل مهم به نتیجه نرسیدن قسمتی از اقدامات روابط عمومی ها دانست.

**
ارتباط موثر با رسانه از وظایف مهم روابط عمومی هاست
مدرس دانشگاه در رشته علوم ارتباطات اجتماعی در این میزگرد توجیه گری و تشریح عملکرد را 2 نقش اساسی روابط عمومی ها برشمرد و گفت: نقش روابط عمومی صرفا اطلاع رسانی نیست ولی اطلاع رسانی به واسطه ارتباط با رسانه از کارهای مهم این نهاد در دستگاه های مختلف اجرایی به شمار می رود.
ندا عبدی افزود: در حوزه تبیین عملکرد و پاسخ به ابهامات و اتفاقات، خلا روابط عمومی در دستگاه های دولتی قابل جبران نیست و باید در این خصوص روابط عمومی فعال و مطلع وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: روابط عمومی کانال تبیین و تشریح دستاوردها و عملکردهای دستگاه های اجرایی و دولت است و در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نیز نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: قوت کار روابط عمومی در ارتباط بیشتر و بهتر با رسانه هاست و باید مسئولان روابط عمومی در کنار کیفی سازی این رابطه، کمیت بیشتر آن را نیز در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی بدون همراهی رسانه ها نمی تواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و مخاطبان رسانه با مخاطبان روابط عمومی که بیشتر آنان از میان کارکنان دستگاه های اجرایی هستند، متفاوت است.
وی توجه به مثلث موفقیت روابط عمومی ها را ضروری دانست و اظهار کرد: نگرش مناسب مدیریت سازمان به وظایف و تعهدات مدیریتی، شرایط اجتماعی شامل مخاطبان، وضع موجود جامعه و رسانه ها و همچنین تجربه، اخلاق حرفه ای و علم روابط عمومی اضلاع این مثلث است.
وی نبود افکارسنجی و بازخوردگیری از مخاطبان را از معضلات اصلی و اساسی روابط عمومی ها برشمرد و گفت: احساس می شود که روابط عمومی ها در کشور و آذربایجان غربی، دچار روزمرگی برای اطلاع رسانی شده اند و به دیگر موارد اهمیت زیادی قائل نمی شوند.
وی افزود: یکی از عوامل مهم در کاهش توجه روابط عمومی ها به افکارسنجی، اقبال نداشتن مدیران به این موضوع است که باید در این خصوص آموزش های لازم به مدیران ارائه شود.
به گزارش ایرنا ضرورت پویایی و تعالی روزافزون روابط عمومی در دستگاه های اجرایی به خوبی احساس می شود اما برای تحقق این مهم باید نگاه مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به فعالیت های روابط عمومی ها دگرگون شود.
به کار گیری کارگزاران تخخصی در روابط عمومی ها و احیای فعالیت های پژوهشی و افکارسنجی حتی با استفاده از بخش خصوصی از جمله مواردی است که می تواند در انعکاس بهینه دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف به آحاد مردم و ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه مفید باشد.

 

منبع: ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد