درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:55   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29468صفحه نخست » یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 10:12
غول‌های تکنولوژی، تحول آفرینان دنیای کسب‌وکار امروز
تاکتیک مهم‌تر از استراتژی و کم‌اهمیت‌تر از بینش است. به نظر می‌رسد این قانون جدید دنیای کسب‌وکار امروز باشد.کسب‌وکارها نمی‌توانند به سادگی ردپای رقبای بزرگ‌تر خود را دنبال کنند و باید مسیر خودشان را پیش بگیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تاکتیک مهم‌تر از استراتژی و کم‌اهمیت‌تر از بینش است. به نظر می‌رسد این قانون جدید دنیای کسب‌وکار امروز باشد.کسب‌وکارها نمی‌توانند به سادگی ردپای رقبای بزرگ‌تر خود را دنبال کنند و باید مسیر خودشان را پیش بگیرند. در گذشته، قهرمانانی که در مناطق جغرافیایی مختلف فعالیت می‌کردند در صدر اقتصاد بازار جهانی در رقابت با هم بودند، اما در دنیای کسب‌وکار امروز جایگاه دومی وجود ندارد و بنابراین دنبال کردن غول‌های بزرگ گزینه پیشنهادی نیست. سال گذشته مشخص شد که شرایط چقدر تغییر کرده است. برای اولین بار، پنج شرکت ارزشمند دنیا همگی شرکت‌های تکنولوژیک بودند: اپل، الفبت، مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک. پس چه چیزی غول‌های تکنولوژی را آن‌قدر متفاوت کرده است؟

اول از همه باید گفت ارزش بازار این شرکت‌ها سهم بسیار بزرگی از اقتصاد جهانی را در دست دارد. در سال 2007، تنها یک کسب‌وکار تکنولوژیک – یعنی مایکروسافت – جزو 10 شرکت برتر دنیا قرار داشت. 10 سال پس از آن، نیمی از 10 شرکت برتر دنیا از دنیای تکنولوژی هستند. این به آن معنا نیست که شرکت‌های فعال در صنایع دیگر تنزل کرده‌اند، بلکه یعنی شرکت‌های تکنولوژیک به سرعت در حال رشدند. کسب‌وکارهای امروز باید سریع حرکت کنند؛ نه فقط به این خاطر که نسبت به رقبای خود مزیت به دست بیاورند، بلکه در تلاش برای بقای خود باید این کار را انجام دهند. شرکت‌های تکنولوژیک در به دست آوردن سهم بازار، کنترل هزینه‌ها و تصمیم‌گیری براساس توانمندسازی کارکنان خود برای ایجاد نوآوری مداوم، بسیار سریع‌تر از شرکت‌های فعال در صنایع دیگر عمل می‌کنند.

به علاوه، نوآوری امروز آن‌قدر سریع به کار گرفته می‌شود که خیلی زود به یک هنجار عادی تبدیل می‌شود. زمان به سرعت می‌گذرد و سرمایه‌ای از فرصت‌های مختلف را در اختیار افراد خلاق قرار می‌دهد. دیگر نیازی نیست یک قرن بگذرد تا شرکتی جزو پنج شرکت برتر دنیا قرار بگیرد. این اتفاق می‌تواند در دوره عمر یک انسان رخ دهد. میانگین سن این شرکت‌ها در حال حاضر 28 سال است. همه این شرکت‌ها توسط کارآفرینان ایجاد و مدیریت شده‌اند، حتی اگر شرکت‌های سهامی عام بزرگی باشند. در بیشتر موارد، بخش عمده سهام واگذار شده این شرکت‌ها در اختیار خود بنیان‌گذاران آنها است.

این تحولی چشمگیر نسبت به 10 سال گذشته است؛ زمانی که دنیای کسب‌وکار تحت تسلط شرکت‌های انرژی و معدنی با مالکیت مشترک؛ بانک‌هایی با قوانین نظارتی بوروکراتیک؛ غول‌های دولتی یا شرکت‌های خانوادگی متمرکز بر کالاهای مصرفی بود. بنابراین، کنترل دولتی بر بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا، جای خود را به کنترل خصوصی توسط عده‌ای از کارآفرینان داده که بیشترین ادعای آنها مسوولیت اجتماعی و بشردوستی است. کل ساختار ثروت، نظارت و مسوولیت بازسازی شده است. از آنجاکه سرعت تغییرات بی‌امان بالا است، پیش‌بینی اینکه 10 سال آینده چه برای ما به همراه خواهد داشت، دشوارتر شده است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4044

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد