درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:17   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2944صفحه نخست » دوشنبه، 2 اردیبهشت 1392 - 21:53
عکس تبلیغاتی؛ هنری در خدمت دنیای اقتصاد
  

عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی(Commercial photography)‏ شاخه بسیار جذابی از عکاسی است که می تواند تاثیر بسیاری بر جامعه و مخاطب داشته باشد. در این رشته از عکاسی، هنرمند تمام خلاقیت و هنر خود را برای معرفی و تبلیغ کار سفارشی مورد نظر به خدمت می گیرد، تا مخاطب را به سوی آن جذب کند.
 در واقع در این شاخه هنری، عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند و از پیوندزدن آن با جلوه های بصری و با برانگیختن کنجکاوی مخاطب به پررنگ شدن آن محصول در ذهن بیننده کمک می کند. بنابراین هرگونه عکسی که در خدمت معرفی، تبلیغ و یا فروش تولیدات یا کالاها باشد، عکاسی صنعتی - تبلیغاتی محسوب می شود.
 هنرمند در قالب این شیوه از عکاسی پیام لازم را به مخاطب خود با سرعت و بدون بیان کلمات منتقل می کند. اثر تاثیرگذار، عکسی است که مخاطب به راحتی و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکند و تفسیر آن نیاز به دقت زیاد و صرف وقت باشد.  عکاسی تبلیغاتی موضوعات مختلفی چون مد، موادغذایی، مبلمان و دکوراسیون، کالاهای صنعتی، بهداشتی و ماشین را دربرمی گیرد.
 از جمله ویژگی های این رشته از هنر عکاسی، لزوم آشنایی عکاس با فضای تبلیغات، نگاه مخاطب و از همه مهمتر ویژگی کالای مورد نظرش است. در واقع هر چه عکاس تبلیغاتی تجربه و اطلاعات بیشتری درباره‌ سفارشات خود داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.  ضمن اینکه تسلط و در اختیار داشتن وسایل و فضای مورد لزوم، رمز موفقیت عکاسان صنعتی است. اما در هر صورت، خلاقیت و ایجاد شوک در مخاطب و نمایش جلوه ای نو و متفاوت از تصویر، حرف اول را می زند.
 در این نوع از عکاسی، علاوه بر مهارت فنی عکاس، انتخاب رنگ های مناسب با نوع تبلیغ و روحیات مخاطب و داشتن یک دید گرافیکی قوی به اشیاء بسیار مهم است. ضمن اینکه هر شی یا سوژه ای برای نمایش جنسیت و ظرافت خود، نورپردازی خاصی را می طلبد.
 ترکیب بندی در عکاسی تبلیغاتی نقشی کاملا متفاوت ایفا می کند. ترکیب بندی عکس ها برای استفاده در تبلیغات مستلزم این است که عکاس در نظر بگیرد که پس از آنکه عکس گرفته شد، چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عکاس باید بداند که عناصری مثل تیترها یا نوشته ها بایستی با کل تصویر یکی شوند.  عکاس باید تصمیم بگیرد تا تراکم مناسبی از رنگ مایه یا رنگ های متضاد را در تصویر قرار دهد تا اینکه متن بتواند با وضوح کامل در مقابل عکس قرار گیرد، بویژه اگر عکس در پس زمینه قرار داشته باشد.
 طراحان هنری، مدیران فروش و گرافیست‌ها از جمله نیروهای مرتبط با عکاسی تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال یک طراح دکور، چیدمان وسایل و از همه مهمتر زاویه‌ دید وسیله مورد نظر را به گونه ای می چیند تا منظور عکاس تامین شود و عکاس وظیفه سنگین و حرفه‌ای نورپردازی، انتخاب فیلم و لنز مناسب را برعهده دارد. در واقع در دنیای حرفه‌ای عکاسی تبلیغاتی، حداقل چهار نفر در خلق یک اثر شرکت دارند.
 از دیگر ویژگی های عکس های تبلیغاتی این است که تقریبا در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه بخش تبلیغات آن نظر سفارش دهنده در خلق اثر دخیل نیست. صاحبان صنایع و کارخانجات، ارگان های دولتی، بخش های اقتصادی و بازرگانی، روابط عمومی‌ها و سازمان های تبلیغاتی و در ضمن گرافیست‌ها و طراحان صنعتی - هنری، همه و همه سفارش دهنده های این قبیل عکس ها هستند.
 در عکاسی تبلیغاتی ممکن است از مدل جاندار(انسان یا حیوان) استفاده شود؛ در این مواقع نه تنها نمی توان سوژه‌ اصلی را که یک سوژه تبلیغاتی است فدای جذاب‌تر شدن مدل زنده کرد، بلکه بر عکس، مدل زنده باید مانند هر وسیله یا تکنیک دیگر نیز در خدمت سوژه اصلی باشد.
 فضای شهرهای امروز را از هر سو تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ و جورواجور برای محصولات و کالاهای مصرفی شرکت های مختلف پر کرده است که پشت هر کدام از آنها، هنرمند عکاسی قرار دارد که با دوربین به خلق یک تصویر اثرگذار و جذاب پرداخته و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه عکس تبلیغاتی در دنیای مدرن امروز است.
 منبع: خبرگزاری ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد