درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:40   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29404صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 06:33
روابط عمومی ها نیازمند نیروهای مثبت اندیش و خلاق
دکتر باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات: - روابط عمومی به خاطر فعالیت‌های گسترده‌ای که دارد نیازمند دیدگاه مثبت به مخاطبان و فعالیت‌هایی که در این رابطه انجام می‌شود، می‌باشد. بویژه در حوزه‌ کاری سازمانی روابط عمومی ها نیز پشتکار و تلاش برای بدست آوردن موفقیت‌های مورد نظر از ارزش بالایی برخوردار است که نیازمند این دیدگاه مثبت و ذهن خلاق است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در توضیح این موضوع با مثالی آغاز می‌کنم، اینکه دوزندانی را تصور کنیم که هر دو از پشت میله‌های زندان در یک شب زمستانی به بیرون می‌نگرند، شرایط برای هر دوی آن‌ها یکی است، اما یکی به آسمان پرستاره زمستان نگاه می‌کرد و دیگری با ناامیدی به گل و لای زمین. بنابراین می‌توان گفت، جهان در شکل و قواره‌ اندیشه‌ ما طراحی می‌شود. ما اگر اندیشه‌ مثبت داشته باشیم، جهان را مثبت و زیبا و پاک می‌بینیم اما اگر اندیشه‌ ما مثبت نباشد و منفی باشد و روحیه کسل و دچار بیماری‌های خاص روانی باشیم، دنیا هم همانطور تیره و تاریک و کسل‌کننده خواهد بود.


بنابراین باید گفت در همه امور بهترین عنصر توفیق، مثبت‌اندیشی است، و زیبابینی است. چشم ها را باید از آفات خرافه، تیره‌اندیشی و یأس خالی کنیم و بشوییم و ‌بینیم که دنیا را هم زیبا خواهیم دید و طبیعتاً با این دنیای زیبا بهتر مواجه می‌شویم و می‌توانیم فعالیت‌های مثبت بیشتری انجام دهیم. توفیق بهتر و بیشتری به دست می‌آوریم.


بنابراین در دنیای تیره و تاریک که حاصل ذهن ما باشد فعالیتی نخواهیم داشت، بنابراین دنیا ساخته‌ ذهن ما است و این ذهن است که توفیق را ایجاد می‌کند. موفقیت از فرصت‌های بیرونی تأثیر می‌گیرد ولی بهترین عنصر آن عنصر درونی و ذهن انسان است، ما معتقدیم که اگر ذهن انسان خلاق و فعال باشد دنیا را تسخیر می‌کند.


موردی برای کسی پیش آمد که من مثال آن را می‌گویم: زنی که شوهرش ورشکست می‌شود و همسر آن معتقد بود که همیشه برای رستگاری راهی است و در این شرایط با تهیه و فروش آش در ظرف بزرگی شروع کرد و بدینوسیله وانت تهیه کرد و به فروش آش پرداخت آرام آرام دکان کوچکی تهیه شد و حال رستوران بزرگی دارند و درآمد آن‌ها از زمان فعالیت اقتصادی شوهرش بیشتر هم شده، این خانم ذهن مثبت‌اندیش و خلاق داشته که این مثال به ما می‌گوید می‌شود با نگاه مثبت به مسائل و همه جنبه‌های زندگی می توانیم به موفقیت برسیم.


به نظر من همه این موارد و مثال‌ها را می‌توان در حوزه‌ فعالیت‌های روابط عمومی که به کار ساختاری در سازمان‌ها و جامعه می‌پردازد تعمیم داد، چرا که در همه امور اگر اعتقاد داشته باشیم می‌توانیم فعالیت‌های بیشتر و بهتری را انجام بدهیم.


روابط عمومی به خاطر فعالیت‌های گسترده‌ای که دارد نیازمند دیدگاه مثبت به مخاطبان و فعالیت‌هایی که در این رابطه انجام می‌شود، می‌باشد.


بویژه در حوزه‌ کاری سازمانی روابط عمومی ها نیز پشتکار و تلاش برای بدست آوردن موفقیت‌های مورد نظر از ارزش بالایی برخوردار است که نیازمند این دیدگاه مثبت و ذهن خلاق است.


به همین دلیل حرکت و پویایی شرط اساسی زندگی است، انسان‌هایی که ناامید و افسرده و ناپایدار و غمگین هستند، کلکسیونی از ضعف با خود حمل می‌کنند و گاهی به دیگران هم این احساسات را منتقل می‌کنند که دراین رابطه شاعر می فرماید:


در محفل خود راه مده همچو منی را
افسرده دل افسرده کند انجمنی را


انسان‌های ضعیف کسانی هستند که دیدگاه منفی دارند و این ضعف را انتقال می‌دهند اینها از حرکت می‌ترسند وقتی در مسیر حرکت به کوه و بلندی می‌رسند به نوک قله نگاه می‌کنند و می‌گویند امکان دستیابی به آنجا نیست اما انسان‌های مثبت‌اندیش پله پله حرکت می‌کنند و به هدف نهایی دست می‌یابند این حرکت در مسیر فعالیت‌های بزرک اجتماعی قابل تعمیم است.


دستگاه‌های آموزشی، باید در زمینه تربیت افراد مثبت‌اندیش تلاش ویژه ای به خرج دهند. این افراد هستند که حتی در سختی‌ها می‌توانند جامعه را بسازند و تحویل نسل‌های آینده بدهند.


باید از تونل‌ها یاد بگیریم، همه تونل‌ها با ما حرف می‌زنند، اینکه پایان هر تونل تاریک و سیاهی، روشنایی است. از تاریکی تونل نباید ترسید چون موقت و ناپایدار است، همیشه راه های توفیق وجود دارد.


انسان‌ها با دیدگاه مثبت یا منفی در ساختن دنیای هم تأثیر دارند.ساختن و پردازش انسان‌ها از روحیه‌ آن‌ها آغاز می‌شود، دستگاه‌های آموزشی و مدارس و رسانه‌ها باید ذهن مثبت و خلاق انسان‌ها را تشویق و تربیت کنند و روابط عمومی در این راستا می‌توتند تأثیر بسزایی داشته باشند، چرا که با مخاطبان درون و برون سازمان ارتباط تنگاتنگی دارد و در انعکاس موارد مثبت و کارکرد‌های بخش‌های مختلف تأثیر‌گذار است، اینکه فقط به نکات منفی اکتفا شود و یا اینکه با تردید و بدبینی به همه امور نگاه کنیم، نتیجه‌ مطلوبی نیز نخواهد داشت، اما اگر افرادی به کار گرفته شوند که با دیدگاه مثبت و روحیه‌ و ذهن خلاق و سازنده به اداره‌ کارهای سازمان بپردازند هر روز شاهد موفقیت‌هایی خواهیم بود که از ذهن مثبت این افراد حاصل می شود.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد