درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 14 مهر 1401 - 07:38   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی

  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان

  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام
  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده
  نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است
  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان
  رییس جدید مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد
  روابط‌عمومی‌های برتر استان قم انتخاب شدند
  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی
  9 جمله ای که باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان خواهد شد
  الگوی ژورنالیستی لنین
  راه اندازی کمیته تخصصی رسانه و روابط‌عمومی هیات اندیشه ورز ورزش و جوانان خراسان جنوبی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29342صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 اردیبهشت 1396 - 11:30
بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها زمینه ساز حضور پر رنگ مردم در انتخابات
وقتی دستاوردهای نظام با صداقت و صراحت تبیین شود، اعتماد عمومی ایجاد خواهد شد و مردم با خودباوری و اعتماد به نفس برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران حضوری پرشور و گسترده در انتخابات خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، وقتی دستاوردهای نظام با صداقت و صراحت تبیین شود، اعتماد عمومی ایجاد خواهد شد و مردم با خودباوری و اعتماد به نفس برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران حضوری پرشور و گسترده در انتخابات خواهند داشت.

در بحث انتخابات، وظیفه روابط عمومی ها تبیین اقدامات دستگاه های اجرایی و انتقال مشکلات عمومی مردم به مدیران است. بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها می تواند زمینه حضور پر رنگ مردم را در انتخابات فراهم کند، چرا که روابط عمومی ها مشاوران افکار عمومی در انتخابات هستند.

در این میان با توجه به تنوع و تعداد مطبوعات و گسترش انتشار نشریات مختلف و متفاوت و به طور کلی جایگاه شایسته رسانه ها در تنویر افکار و ایجاد فضای مناسب برای گفت وگو و برخورد سالم و سازنده و همچنین اهمیتی که رسانه های گروهی درجهان امروز در ارتقای سطح آگاهی تک تک آحاد بشر و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بدون تردید رسانه های جمعی یکی از مهم ترین عوامل شکل دهنده افکار عمومی محسوب می شوند، چرا که افکار عمومی تجلی عمیق ترین خواسته ها و نیازهای یک ملت است که ناشی از مجموعه تعبیرها و تفسیرها و ارزیابی و قضاوت مردم نسبت به حوادث و وقایع روز است و رسانه ها مانند آیینه، انعکاس دهنده این خواسته ها هستند.

در عصر حاضر مردم از شیوه های گوناگونی به اطلاعات دسترسی دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومی از روابط عمومی ها می شود و این امری جبران ناپذیر است.

 روابط عمومی و رسانه ها در جایگاه اطلاع رسانی و راهبری افکار عمومی می توانند جایگاه والایی را در شکل دهی و هدایت افکار عمومی داشته باشند و این منتها و غایت آمال و اهداف روابط عمومی سرآمد است.

سنجش دقیق افکار عمومی، ایجاد مفاهمه بین مسئولان دستگاه و مردم و ارتباط مؤثر با رسانه ها  از دیگر وظایف روابط عمومی است، بنابراین محور فعالیت رسانه ها و نهاد روابط عمومی افکار عمومی است؛ مولفه ای که تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال جذب افکار عمومی و به دست آوردن بیشترین آرا هستند.

رسانه ها آینه افکار عمومی هستند و باید در مشارکت اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق به مردم مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین عرصه رسانه های جمعی باید با حساسیت ویژه ای، از ارزش های عام و تثبیت شده و همچنین مورد قبول اکثریت جامعه و نه ارزش های تصنعی گروهی خاص پاسداری کنند و برای تحقق عینی آن با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی هماهنگی کرده و تمام امکانات لازم را برای حفظ کرامت انسانی مردم که در این سال های اخیر به شدت مورد بی مهری و غفلت واقع شده، به کار گیرند.

پاسخگو بودن، قانون مداری، مخاطب محوری و التزام به انتشار صحیح اطلاعات همراه با شفافیت و سرعت تأکید بر نظارت ارزیابی و سنجش مستمر بازتاب فعالیت ها به منظور کسب اطمینان از تأثیرات کیفی آنان بر مخاطبان و استقبال از نقدهای منصفانه و بسیاری از کارکردهای دیگر از جمله شاخص های مهم روابط عمومی سرآمد است.

دستگاه های اجرایی خدماتی با تنگناهای فراوان و اقدامات چشمگیری که انجام داده اند، چنانچه این اقدامات به درستی بیان نشود، بخش عمده ای از جامعه از فعالیت ها بی اطلاع مانده و احساس می کنند که کاری انجام نشده است. بنابراین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مقولاتی از قبیل افکار عمومی و پاسخگویی و شفافیت و احترام به فرودستان بیش از پیش اهمیت خود را باز می یابد و کاندیدایی پیروز نهایی این انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود که با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و کارآمدترین مشاوران روابط عمومی و رسانه ای توجه افکار عمومی را با برنامه های کارشناسی، منطقی، باور پذیر و جذاب و نه شعارهای آسمان کوب توخالی و مردم فریب به طرف خود جلب کند.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده


  نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد