درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:42   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29296صفحه نخست » چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1396 - 10:11
اهمیت ظاهر و لباس مناسب
ایده این شماره شاید ساده، تکراری و غیرکاربردی به نظر برسد، با این حال باور داشته باشید یا خیر بسیاری از پژوهش ها در مورد تأثیر نوع ظاهر و انتخاب لباس افراد صورت گرفته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ایده این شماره شاید ساده، تکراری و غیرکاربردی به نظر برسد، با این حال باور داشته باشید یا خیر بسیاری از پژوهش ها در مورد تأثیر نوع ظاهر و انتخاب لباس افراد صورت گرفته است. فشار و رقابت موجود در کسب وکارهای حاضر تا حدود زیادی کارآفرینان را از توجه به مسائل ریز و در عین حال تأثیرگذار محروم ساخته است.

در بسیاری از موارد، مدیران و کارمندان توجه به مسائلی مانند ظاهر و نوع انتخاب لباس را یا مورد توجه قرار نمی دهند یا جزئی از آخرین اولویت های شان است. در این ایده قصد داریم اندکی به تأثیر ظاهر مناسب در فضای کسب وکار پرداخته و از این طریق اهمیت این موضوع را روشن سازیم.

نیکول ویلیامز، مجری مشهور کانادایی، در مورد اهمیت ظاهر و لباس مناسب اظهارنظر جالبی دارد: «در اغلب موارد نوع لباس شما نه تنها شخصیت تان را بیان می کند، بلکه تصویر دقیق کیفیت عملکردتان را نیز منتقل خواهد کرد.» اگر اندکی به عقب برگردیم، تا حدود دو دهه پیش هیچ خبری از اهمیت چنین موضوعی در حوزه کسب وکار یافت نمی شود.

در واقع هنوز هم شرکت هایی با لباس های فرم یکسان را به یاد دارم. نکته منفی این است که بسیاری از فروشگاه ها نیز از لباس فرم یکسان برای کارکنان شان استفاده می کنند. البته این عامل به تنهایی باعث ایجاد مشکل در فضای کاری نخواهد شد، بلکه انتخاب طرح نامناسب است که همه برنامه و امیدها را بر باد می دهد.

تصور کنید وارد یک شرکت مخابراتی برای دریافت خدمتی خاص می شوید. به سراغ مسئول اطلاعات می روید و با وضعیت ظاهری و لباس نامناسب وی مواجه می شوید. در واقع شاید این امر به دلیل سهل انگاری فرد موردنظر باشد، با این حال شما وی را به عنوان نخستین کارمند آن شرکت مشاهده کرده اید. نتیجه چه خواهد بود؟ شکل گیری ذهنیت منفی در قبال تمام کارکنان و کارمندان آن شرکت. در واقع این ماجرا هنگامی که در یک شرکت مخابراتی در لندن مشغول به کار بودم، اتفاق افتاد. من به آن شرکت رفته بودم تا در مصاحبه استخدامی شرکت کنم. نکته ناامید کننده این بود که علاوه بر مسئول اطلاعات، سایر کارمندان آن شرکت نیز چندان به نوع لباس شان اهمیت نمی دادند. تجربه ای که از مشاهداتم در آن شرکت به دست آوردم، باعث شد در سایر موسسات به این نکته توجه زیادی کنم.

در این بخش قصد دارم چند نکته مهم در خصوص انتخاب لباس مناسب را بیان کنم.

1-توجه داشته باشید که شما هرگز نباید مانند سایر افراد به نظر برسید. نخستین نکته ای که افراد در برخورد با شما به آن توجه خواهند کرد، ظاهرتان است. با این حال چنین نکته ای به معنای استفاده از لباس های غیرمتعارف نیست. دقت کنید که در هر کسب وکاری یک طیف مشخص از لباس ها معمول است. خلاقیت شما در انتخاب مناسب میان این طیف است، نه خارج از آن.

2-موضوع تنها به لباس ختم نمی شود. در واقع نکته مهم دیگری که در برخورد با هر شخصی در محیط کار باید مورد توجه قرار گیرد، موی شماست. اغلب توصیه می شود که هیچ گاه با موهای خیس منزل را به سمت محل کار ترک نکنید. با توجه به ظاهر شخصی می توان این احساس را در مخاطب ایجاد کرد که فرد به شغل خود مانند ظاهرش اهمیت می دهد.

3-اصلاح صورت به صورت روزانه امری است که در بسیاری از شرکت ها تا اواخر دهه 90میلادی مرسوم بوده است. با این حال اکنون لازم نیست از این سنت پیروی کنید. تنها توجه داشته باشید که ریش تان باید منظم باشد. قرار نیست مخاطب تان هنگام مواجهه با شما یک صورت درهم و نامرتب را مشاهده کنند.

4-انتخاب رنگ لباس یکی از مواردی است که تأثیر روان شناختی غیرقابل انکاری را روی طرف مقابل خواهد داشت. بر همین اساس توصیه من استفاده از رنگ های متعادل است. در واقع طیف های رنگی پررنگ و براق به هیچ وجه ایده مناسبی برای استفاده در فضای کار نیست.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

لرد کالین مارشال یکی از موفق ترین و در عین حال خوش لباس ترین افراد حاضر در کسب وکار معاصر است. مارشال در یکی از سخنرانی های خود اظهارنظر جالبی را مطرح ساخت که اشاره به آن در این بخش مناسب به نظر می رسد:« هنگامی که صبح قصد حاضر شدن در محل کار را دارم، در خانه تنها به یک نکته فکر می کنم و آن این است که چگونه می توانم با ظاهر خود حداقل باعث رنجش دیگران نشوم.انتظار من از هر فعال حوزه کسب وکار و تجارت همین است. من درک می کنم که قرار نیست با بازیگران هالیوود و مدل های مشهور در دنیای کسب وکار سروکار داشته باشم، با این حال تحمل چهره های نامرتب با لباس های معمولی برای من قابل تحمل و درک نیست.»

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد