درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:25   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29264صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 - 15:55
ضرورت شناخت فناوری اینترنت اشیا توسط روابط عمومی ها
مریم سلیمی در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با ارائه مقاله «روابط عمومی و اینترنت اشیاء در منظر آینده» و با تاکید بر تاثیر اینترنت اشیا و دگرگونی بسیاری از حوزه ها متأثر از آن گفت: مشاغل بسیاری در آینده دچار زوال و از سویی مشاغل جدیدی شکل خواهند گرفت که از این جمله مدیر ارشد اینترنت اشیا، طراحان اینترنت اشیاء و کدنویسان هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مریم سلیمی در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با ارائه مقاله «روابط عمومی و اینترنت اشیاء در منظر آینده» و با تاکید بر تاثیر اینترنت اشیا و دگرگونی بسیاری از حوزه ها متأثر از آن گفت: مشاغل بسیاری در آینده دچار زوال و از سویی مشاغل جدیدی شکل خواهند گرفت که از این جمله مدیر ارشد اینترنت اشیا، طراحان اینترنت اشیاء و کدنویسان هستند.

وی با بیان اینکه مهارتهای بسیاری در عصر اینترنت اشیا نیاز هست که از جمله آنها می توان به هوش تجاری، امنیت اطلاعات، توسعه نرم‌افزارهای تلفن همراه،  مهندسی سخت‌افزار، شبکه و… اشاره کرد، گفت: انقلاب صنعتی چهارم نه تنها حوزه صنعت که بسیاری از حوزه ها را تأثیر قرارداده است. ۹ تکنولوژی کلیدی، پایه های انقلاب صنعتی چهارم را تشکیل می دهند که از جمله آنها «اینترنت اشیا» است.

سلیمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، اینترنت اشیا مورد توجه جدی قرار گرفته و به انجام سرمایه گذاریهای لازم در این حوزه اقدام شده به طوری که برخی کشورها از آن به عنوان محرک اقتصادی خود نام برده اند. ایران نیز از جمله کشورهایی است که قدم در این مسیر قرارداده است.

وی افزود: اینترنت اشیا می تواند از نقش شایانی در حوزه هایی همچون سلامت الکترونیک، پزشکی، شهر هوشمند، خانه هوشمند، امنیت شهری، خدمات خودرویی، مدیریت هوشمند انرژی، تدارکات هوشمند، مانیتورینگ محیطی، بانکداری، بیمه، نظامی و… برخوردار باشد که در کنار مزایای بسیار، این حوزه با چالشهایی از جمله چالشهای امنیتی روبرواست.

مدرس دانشگاه سوره اضافه کرد: چالشها و فرصتهای ارتباطی متفاوت، یک تیم روابط عمومی اینترنت اشیا با تجربه بالا را طلب می کند. از جمله انتظاراتی که در این دوران از رهبران روابط عمومی به مشاوران کلیدی سازمان می رود، انجام پژوهش‌هایی درباره اینترنت اشیا و چگونگی تغییر روش مصرف و ارائه محتوا توسط ذی‌نفعان و انتقال نتایج تحقیقات به گروههای درون سازمانی در دپارتمان‌های سیاست‌گذاری/ مدیریت، بازاریابی، فناوری اطلاعات، مالی، تولید و توسعه محصول است.

وی افزود: علاوه بر این، روابط عمومی ها باید کمک کنند تا مشتریانشان چگونگی تاثیرگذاری اینترنت اشیا بر کسب و کار خود را درک کنند. در آینده سوالات بسیاری در این حوزه از سوی مشتریان مطرح خواهد شد و روابط عمومی ها باید خود را آماده آن نمایند.

این کارشناس حوزه ارتباطی گفت: آینده از آن اینترنت اشیا و اینترنت همه اشیا بوده و نه تنها روابط عمومی ها باید خود را آماده ورود به آن کنند بلکه باید ضمن آماده سازی مشتریان و مخاطبان خود برای این مواجهه، به ارتقای محصولات و خدماتشان بپردازند .

به گفته وی، روابط عمومی ها در چنین شرایطی ضمن رصد نیازها مبتنی بر داده ها و پاسخگویی به آنها، باید به کشف فرصتهای طلایی ارتباطی و تعاملی پیش روی خود ناشی از قابلیتهای اینترنت اشیا بپردازند. شناسایی چالشهای این حوزه و تلاش برای تدوین قوانین برای حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی مشتریان و پایبندی به این قوانین و نیز اطلاع از قوانین متعدد حاکم بر اینترنت اشیا، از دیگر الزامات در این حوزه است.

وی تأکید کرد: با توجه به ورود ایران به حوزه اینترنت اشیا، شناخت این حوزه و مهیا شدن برای آن، یک ضرورت به ویژه برای روابط عمومی های کشور است. ورود اینترنت اشیا و نیز علم داده ها و دیتاژورنالیسم به حوزه آکادمیک به ویژه حوزه های ارتباطی، در این مسیر راهگشاست.

 

منبع: خبرگزاری مهر

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد