درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29169صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 - 08:32
10 رویکرد شغلی نوظهور در حوزه روابط عمومی
نویسنده: ربکا ایلیف - لیست بلند بالایی از اسطوره ها در مورد مشاغل روابط عمومی وجود دارد، که یکی از آن ها این است که مشاغل روابط عمومی فریبنده (پر زرق و برق) هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- لیست بلند بالایی از اسطوره ها در مورد مشاغل روابط عمومی وجود دارد، که یکی از آن ها این است که مشاغل روابط عمومی فریبنده (پر زرق و برق) هستند. همکار من، راشل برک، این مسئله را به خوبی توضیح داده است: "مطمئنا، ما در برخی رویدادهای روشنفکرانه شرکت داشته ایم، کنفرانس های تکنولوژی می توانند بدون تردید هیجان انگیز باشند، و هر بار شما ممکن است خود را گیج و سرشار از هیجان پیدا کنید، اگر یکی از خبرنگار های نیویورک تایمز از یکی از توییت های شما خوشش بیاید. اما این ها استثنائات هستند، نه اتفاقات روزانه".


با این تصور غلط از فریبندگی (زرق و برق)، یک سوء تفاهم کلی در مورد صنایعی که نیاز به فراست روابط عمومی دارند، متوسط حقوق برای نقش های مختلف روابط عمومی، و بهترین کشورها برای جستجوی فرصت های شغلی در روابط عمومی، پیش می آید. در اینجا 10 رویکرد شغلی صنعت روابط عمومی، شامل برخی اطلاعات از منبع واحد آمار نیروی کار وزارت کار ایالات متحده آورده شده است، که ممکن است شما را شگفت زده کند:


1. تا سال 2014، متخصصان روابط عمومی تقریبا 240000 شغل را پر کرده بودند. انتظار می رود این تعداد با نرخ 6 درصد تا سال 2024 افزایش یابد، که این مسئله به آن معنی است که تخمین زده شده است که از هم اکنون تنها تا هفت سال آینده این رقم می تواند به عددی نزدیک به 255000 شغل روابط عمومی برسد.


2. در سال 2015، متوسط درآمد سالانه برای یک متخصص روابط عمومی 56770 دلار بود. 10 درصد پایینی کم تر از 31690 دلار به دست آورده و 10 درصد بالایی بیشتر از 110080 دلار به دست آورده اند. متوسط درآمد سالانه در تمام مشاغل در ایالات متحده در حدود 36000 دلار می باشد، که به این معنی است که متخصصین روابط عمومی 40 درصد بیشتر از متوسط درآمد کسب کرده اند.


3. متخصصان روابط عمومی در حوزه صنایع مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی در پایین ترین حد از محدوده حقوق و دستمزد قرار دارند، در حالی که متخصصین حرفه ای، علمی و فنی تر روابط عمومی، در بالاترین بخش محدوده دستمزد قرار می گیرند. دانش متخصصین دسته دوم برای ارائه به صنایع مختلف، مشخصا دارای ابعاد فنی بالاتری است.


4. بدون هیچ ترتیب خاصی، ایالت ها/ مناطق دارای بیشترین متخصصین روابط عمومی عبارتند از: کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، تگزاس، ایلینویز، نیویورک، جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، فلوریدا، ویرجینیا، اوهایو و ماساچوست.


و اگرچه آیداهو در میان ایالت ها دارای کمترین تعداد متخصصین روابط عمومی است، اما میانگین درآمد متخصصین روابط عمومی در این ایالت در نهایت تعجب، همراه با کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، ایالت نیویورک، ویرجینیا و کانکتیکات، در بالاترین براکت قرار دارد.


5. واشنگتن دی سی در بالاترین منطقه پرداخت برای روابط عمومی قرار دارد. این موضوع جای تعجب ندارد، زیرا این متخصصان شغل فوق العاده سختی دارند. در دولت، متخصصان روابط عمومی گاهی اوقات به نام منشی های مطبوعاتی نامیده می شوند و آن ها مسئول آگاه (و یا شاید ناآگاه) نگه داشتن عموم مردم در مورد فعالیت های افراد و سازمان های دولتی می باشند. در واقع، از هر هزار شغل در دی سی، تقریبا 21 عدد از آن ها متخصصین روابط عمومی هستند.


6. صنعتی که بالاترین درصد متخصصان روابط عمومی (22 درصد) را به خود اختصاص داده است، حوزه های مذهبی، جذب کمک های مالی، سازمان های مدنی و مشابه آن ها هستند. در رتبه دوم، با 21 درصد، خدمات حرفه ای، علمی و فنی قرار دارد.


7. نان و کره واقعی روابط عمومی در Silicon Valley می باشد، و آن جا جای است که در آن بالاترین متوسط دستمزد سالانه، 99870 دلار است. این موضوع فی نفسه تعجب آور نیست، تنها یک بررسی مرتبط برای آن هایی که در شروع حرفه روابط عمومی هستند و یا به دنبال نقل مکان برای یک درآمد عالی در این زمینه هستند، کافیست.


8. بر خلاف باور عموم، روابط عمومی با توجه به داده های بسیاری که در حال حاضر در دسترس ماست، قابل اندازه گیری می باشد. شرکت هایی مانند Iris PR و Vidyard مجموعه داده ها و ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل آن ها در اختیار متخصصین روابط عمومی و کارشناسان ارتباطات قرار می دهند، که به آن ها کمک می کند تا دریابند که کدام پیام ها با مشتریان و چشم اندازهای مورد نظر نزدیک تر و موثرتر بوده اند.


9. تاکنون، بیش از 85 سرویس و پلت فرم B2B بوجود آمده اند که به متخصصان روابط عمومی در انجام بهتر شغل شان کمک می کنند، اعم از برنامه های داستان گویی بصری تا ابزارهایی برای ردیابی رویکرد.


ما همه شنیده ام که می گویند شما آن چه را نمی توانید اندازه گیری کنید، نمی توانید مدیریت کنید. خب، شما نمی توانید برای کمپین ها بودجه ای اختصاص دهید، وقتی که هنوز در حال تلاش برای اثبات ارزش آن ها هستید. من کاملا مطمئنم که ظرف مدت پنج سال از هم اکنون، تیم های روابط عمومی داخلی تنها کسانی نیستند که نیاز به استفاده از ابزارهای PRTech به صورت منظم دارند، بلکه رهبران C-Suite آن ها نیز برای اندازه گیری و ارزیابی صحیح و مناسب نیاز به آن ها خواهند داشت.


10. نظر شخصی من این است که بهترین متخصصان روابط عمومی کسانی هستند که قبل از کار در حوزه روابط عمومی، برای نشریات نوشته اند و یا کار کرده اند. آن ها درک می کنند که روزنامه نگاران چگونه فکر می کنند، کدام داستان ارزشمند است، و غیره.


در پایان، کار در حوزه روابط عمومی می تواند به همان اندازه که با ارزش است، چالش برانگیر نیز باشد. به عنوان یکی از مدیران اجرایی یک شرکت PRTech، من شاهد بوده ام که این صنعت از یک شغل که فقط برای زیبایی استفاده می شد به به یک موتور تکامل پیدا کرده است و یک وظیفه (عملکرد) کسب و کار ضروری است و هر چه استعداد بیشتری جذب نمائیم، زودتر این مسئله را تصدیق خواهیم نمود.

منبع: www.forbes.com
 

ربکا ایلیف، مدیر ارشد استراتژی AirPR می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد