درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:46   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28999صفحه نخست » شنبه، 26 فروردین 1396 - 11:30
بزرگ داده ها شبکه های اجتماعی
امروزه اطلاعات در دسترسی که برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند بسیار گسترده هستند و با سرعت بالایی رشد می کنند.از این رو صاحبان کسب و کار و بازاریابان و مدیران شبکه های اجتماعی به کمک جهش تکاملی و هوشمندانه بزرگ داده ها استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت خود را تدوین می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه اطلاعات در دسترسی که برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند بسیار گسترده هستند و با سرعت بالایی رشد می کنند.از این رو صاحبان کسب و کار و بازاریابان و مدیران شبکه های اجتماعی به کمک جهش تکاملی و هوشمندانه بزرگ داده ها استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت خود را تدوین می کنند.

رسانه های اجتماعی منبعی برای دسترسی به بزرگ داده ها

یکی از مهم ترین مفاهیمی که در مورد شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد درک تاثیر بزرگ داده ها در تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی است. در حقیقت می توان گفت که رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین منابع بزرگ داده ها هستند. بنابراین تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد استراتژی شبکه های اجتماعی و در حالت کلی استراتژی بازاریابی کل شرکت داشته باشد. طبق بررسی کارشناسان ۸۰ درصد از داده های موجود در جهان که برای تجزیه و تحلیل جمع آوری شده اند از منابع بدون ساختاری مثل شبکه های اجتماعی به دست آمده اند.

در حقیقت اگر رسانه های اجتماعی را مانند مخزن آبی در نظر بگیریم، بزرگ داده ها جریان آبی هستند که از آن جاری می شوند. بنابراین می توان گفت که حجم بالای محتوای رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آنها، بالن بزرگ داده ها را از داخل این اطلاعات بیرون کشیده است.

هرچند محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی بیشترین میزان اطلاعات را به تحلیلگران منتقل می کند اما در حقیقت این لایک ها، دیدگاه ها، دانلودها و… هستند که دید کلی از هر محتوا را در اختیار بازاریابان و تحلیلگران قرار می دهد، بنابراین نکته مهمی که در رابطه با تحلیل بزرگ داده های موجود در رسانه های اجتماعی باید بدانیم این است که دو مقوله محتوا و داده های مربوط به آن کاملا به هم تنیده شده اند و جدا از هم نیستند.

امروزه دیگر رسانه های اجتماعی یکی از گزینه های انتخابی در استراتژی کسب و کارها نیستند بلکه به بخش جدایی ناپذیری از هر کسب و کاری تبدیل شده اند. از این رو تجزیه و تحلیل داده های موجود در رسانه های اجتماعی، در تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی بسیار موثر است و می تواند اطلاعاتی را در مورد نفوذ به یک کسب و کار و تعامل با سایر برندها و دیگر معیارهای بازگشت سرمایه در اختیار بازاریابان قرار دهد.

استراتژی  بازاریابی شبکه های اجتماعی به کمک پیش بینی

خوشبختانه جدایی ناپذیری رسانه های اجتماعی و بزرگ داده ها سبب پیدایش استراتژی های جدید بازاریابی رسانه های اجتماعی شده است. از سوی دیگر توسعه دامنه بزرگ داده ها امکان پیش بینی بازار را فراهم می کند. این امر باعث می شود که بازاریابان بتوانند به ارزیابی تاثیر یک استراتژی و بررسی احتمال موفقیت عملکرد آن بپردازند. توسعه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی همچنین با پیش بینی رفتار مشتری منجر به کاهش هزینه های بازاریابی می شود.

استفاده از الگوریتم های سفارشی سازی شده برای موفقیت استراتژی شبکه های اجتماعی

هیجان انگیزترین بخش تحلیل بزرگ داده ها استفاده از الگوریتم سفارشی سازی شده است. استفاده از این الگوریتم ها در استراتژی شبکه های اجتماعی هر برند مزیت رقابتی بزرگی در مقایسه با رقبای آن محسوب می شود. در واقع می توان گفت استفاده از الگوریتم های سفارشی سازی شده و تحلیل بزرگ داده ها مزایای زیر را دارد:

- با تحلیل بزرگ داده ها دیگر نیازی به بررسی و زیر نظر گرفتن تک تک عملکردهای رقبای خود ندارید زیرا تمرکز بر بزرگ داده ها می تواند به بهترین شکل ممکن تمام اطلاعات لازم را به شکل جامعی در اختیار شما قرار دهد.

- با توجه به نوع تحلیل بزرگ داده ها هر کسب و کاری استراتژی متفاوتی را پیش می گیرد تا به نتیجه مطلوب خود برسد.

- گسترش استفاده از الگوریتم های سفارشی سازی شده در کنار تحلیل بزرگ داده ها می تواند منبع قدرتمندی برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچکی باشند که با رقبای قدرتمندی دست و پنجه نرم می کند.

- تحلیل و تعامل با بزرگ داده ها فرصت مناسبی را برای دستیابی به اهداف خاص هر کسب و کار ایجاد می کند.

تسلط بزرگ داده ها بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد بزرگ داده ها در حقیقت با تحت تاثیر قرار دادن کسب و کارها استراتژی شبکه های اجتماعی را از استراتژی بازاریابی کلی شرکت متمایز می کنند یعنی با به کارگیری تفکر استراتژیک محور و تحلیل محتوای رسانه های اجتماعی بهترین استراتژی را برای شبکه های اجتماعی در اختیار بازاریابان قرار می دهند.

در حقیقت می توان گفت که امروزه بهترین روش بازاریابی برای هر کسب و کاری بهره گیری از بزرگ داده ها و یادگیری تحلیل آنها برای رسیدن به استراتژی های سازنده است زیرا تحلیل این اطلاعات می تواند بهره وری را افزایش دهد، تصمیم گیری را بهبود بخشد و در نهایت منجر به کاهش قیمت شود. مهم ترین نکته ای که در ارتباط با تاثیر تجزیه و تحلیل بزرگ داده ها در تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی وجود دارد بهینه سازی زمان اجرای آن در مقایسه با رقباست.

از آنجایی هم که زمان یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی است بنابراین نادیده گرفتن روش های جدید و نوآورانه در برنامه ریزی برای انتخاب استراتژی شبکه های اجتماعی می تواند کسب و کارها را با مشکلات جدی و غیر قابل جبرانی روبه رو کند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد