درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:08   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28436صفحه نخست » دوشنبه، 9 اسفند 1395 - 11:36
چرا به مدیریت استراتژیک نیاز داریم؟
ممکن است در نگاه اول تعریف برای مفهومی مانند استراتژی سازمانی آسان به نظر برسد اما با در نظر گرفتن عقاید و نظرات مختلف، به یک چالش تبدیل می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ممکن است در نگاه اول تعریف برای مفهومی مانند استراتژی سازمانی آسان به نظر برسد اما با در نظر گرفتن عقاید و نظرات مختلف، به یک چالش تبدیل می‌شود. با این حال، بحث درباره این پرسش اجتناب‌ناپذیر است زیرا نمی‌توان بر هر چیزی در سازمان برچسب استراتژیک زد؛ وگرنه، اندیشه استراتژی به‌صورت یک مفهوم بی‌معنا درمی‌آید و دست‌اندرکاران و پژوهشگران را از کار می‌اندازد. برای درک اینکه چرا پژوهشگران به‌کارگیری مفهومی را که ریشه در مفاهیم جنگ دارد، ارزنده می‌دانند باید بدانیم که سازمان‌ها سیستم‌های اجتماعی پیچیده‌ای هستند و تعداد گزینه‌های مربوط به آنها بیش از آن است که بتوان تشخیص عملی یا شناختی از آنها به دست آورد. برای انجام هر عملی باید، با انتخاب اولیه احتمالات و موارد ممکن، پیچیدگی کاهش یابد. اعمال، برخی احتمالات را فعال می‌کنند و باقی آنها را کنار می‌گذارند. سازوکارهایی که این فرآیند انتخاب را هدایت می‌کنند، ‌ساختارهایی هستند که روابط «تایید شده» در داخل سیستم‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. ساختارها ضرورتا احتمالات را حذف نمی‌کنند بلکه سازوکارهایی برای مدیریت و کنترل آنها فراهم می‌آورند.

استراتژی ابزاری مهم برای کاهش پیچیدگی در داخل سازمان‌ها است. ساختارهایی که توسط فعالیت استراتژیک تشکیل می‌شوند (مانند اهداف یا قوانین استراتژیک) به مدیران کمک می‌کنند تا به‌خوبی احتمالاتی را که به بقای سازمان مربوط نیستند، تشخیص دهند. با این حال، پیچیدگی تنها نیروی محرکه ایجاد استراتژی نیست، زیرا تصمیم‌های استراتژیک بیشتر به وسیله عدم قطعیت توصیف می‌شوند. بازیگر الف نمی‌تواند تا زمانی که بازیگر ب اقدام کرده، فعالیت‌های استراتژیک خود را تعیین کند و برعکس. هر دو بازیگر قلمرو قابل‌توجهی برای انتخاب دارند. پیچیدگی در ترکیب با عدم قطعیت منجر به ابهام می‌شود.

استراتژی ذاتا مقصد نیست بلکه «عصا»یی است که به مدیران کمک می‌کند به‌خوبی به ابهام سیستم‌ها و محیط‌های اجتماعی خود رسیدگی کنند. این عصای دست بعد از جنگ جهانی دوم که کسب‌وکار از محیطی نسبتا پایدار به سوی محیطی بسیار متغیر (و مبهم) سوق یافت محبوبیت زیادی پیدا کرد. با حرکت آرام سازمان‌ها به سوی عصر پساصنعتی، صنایع به واسطه گسست‌های فنی، تقاضای محصولات غیرمعمول توسط مشتریان، کارکنانی که نگرش‌های کاری خود را تغییر می‌دادند و بازارهای خارج شده از حاکمیت دولتی تحت‌تاثیر قرار گرفتند. این نیروها منابع مزیت رقابتی و ساختار اقتصادی صنایع را به روشی بسیار غیرقابل پیش‌بینی تغییر دادند. بعد از سقوط دیوار برلین و ظهور مجموعه‌های تجاری چون نفتا و آسه‌آن سرعت بین‌المللی شدن رقابت و بازارهای کالا به سرعت افزایش یافت. در بستر کسب‌وکار جهانی با فرهنگ‌های مختلف و شرکت‌هایی که عملیات و گردش کاری بسیار بیشتری در محیط بین‌المللی متغیر دارند زمینه برای ابهام مهیا شد.

در همان زمان، ‌آن‌طور که پراهالاد و همل ذکر می‌کنند، ابهام به یک مساله تبدیل شد زیرا بازیگران منفرد دیگر بر ساختار غیرمتمرکز و متفرق صنایع بی‌شمار تسلط نمی‌یافتند. همزمان، برخی صنایع در قالب یک کل منسجم قرار گرفتند (مانند بانکداری و خدمات مالی، فناوری عکسبرداری و تلفن همراه). مسلما، استراتژی کسب‌وکار نمی‌تواند همه آن وقایع را پیش‌بینی کند. کاری که استراتژی می‌تواند انجام دهد، حفظ ظرفیت یک سازمان برای اقدام در این موقعیت‌ها با فراهم کردن چارچوب مرجع مشترک است. ساختارهایی چون اهداف استراتژیک عناصر تشکیل‌دهنده این چارچوب هستند. آنها ابهام را کاهش می‌دهند زیرا با کاهش برخی احتمالات و فعال کردن برخی دیگر برای سازمان جهت‌گیری و به‌هم‌پیوستگی ایجاد می‌کنند.

یک پرسش باقی می‌ماند: کدام احتمالات کور و کدام یک توسط این ساختارها فعال می‌شوند؟ اگر ندانیم کدام احتمالات کور یا کدام توسط فعالیت‌های استراتژی‌سازی برجسته می‌شوند، نمی‌توانیم نشان دهیم که چرا نوعی نیاز خاص به ساختارهای استراتژیک به‌عنوان روشی برای کاهش ابهام وجود دارد. مسلما، ساختارهای غیراستراتژیک نیز ابهام را کاهش می‌دهند. چه چیزی استراتژیک است؟ یقینا «استراتژیک» برای همه حوزه‌هایی که می‌کوشند بر اهمیت کارشان تاکید کنند به شعار تبدیل شده است. این برچسب مانند یک تدبیر لفظی و بدیع عمل می‌کند و اغلب توسط مدیران برای مهم جلوه دادن شرایط عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کسب درکی عمیق‌تر نسبت به معنای استراتژیک، به بازتاب‌های بیشتری نیاز داریم. شایع‌ترین ایده درباره استراتژیک بودن یک استراتژی از روزهای اولیه این حوزه نشأت می‌گیرد. در آن زمان، استراتژی به ساخت احتمالات مربوط به اقدامات آینده شناخته می‌شد. برای نمونه، چندلر بین تصمیم‌های استراتژیک و تاکتیکی تمایز قائل می‌شود. تصمیم‌های استراتژیک سلامت طولانی‌مدت سازمان را حفظ و تامین می‌کنند اما رفتارهای تاکتیکی با فعالیت‌های روزمره‌ای سروکار دارند که برای کارکرد روان سازمان ضروری‌اند. مشخصه آینده‌نگر این توصیف‌ها تاکید می‌کند که استراتژی‌ها ضروری هستند زیرا آنها ظرفیت‌هایی برای موفقیت آینده کل سازمان فراهم می‌کنند. استراتژی درباره جهت‌دهی به سازمان‌ها است.

پژوهشگران مختلف معیارهای دیگری را برای تعریف اصطلاح «استراتژیک» ارائه داده‌اند. آنها اظهار داشته‌اند که آینده استراتژی مربوط به آینده غیرنزدیک است و نیل به موفقیت آتی مستلزم بسیج همه‌جانبه منابع است. اما، مشکل درک استراتژی به‌صورت نوعی آمادگی صرف برای آینده این است که طبیعت چندبعدی این مفهوم را نادیده می‌گیریم. ممکن است هر چیزی که به‌صورت ایده کسب‌وکار آینده‌نگرانه ترجیح داده می‌شود به نظر جامعه قابل درک یا حتی مطلوب نباشد. تفکر استراتژیک باید بررسی کند که آیا اهداف آتی با همه منابع موجود قابل حصول هستند یا خیر و آیا این اهداف به لحاظ اخلاقی صحیح‌اند یا خیر. استراتژی ضروری است زیرا ابهام را کاهش می‌دهد، به این صورت که احتمالاتی را برجسته می‌کند که به سازمان‌ها می‌فهمانند چه چیزی را ممکن است، می‌توانند، می‌خواهند یا باید انجام دهند و به‌تبع آن ظرفیت‌هایی برای موفقیت آتی ایجاد می‌کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3995

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد