درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 - 00:06   

🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

بنیان‌گذار رادیو موزاییک در تونس از زندان آزاد شد

  بنیان‌گذار رادیو موزاییک در تونس از زندان آزاد شد


ادامه ادامه مطلب سه

آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در میان تجمعات سیاسی در پاکستان

  آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در میان تجمعات سیاسی در پاکستان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اختراع دستگاه هوش مصنوعی که ذهن انسان را می‌خواند
  آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در میان تجمعات سیاسی در پاکستان
  شوراهای تخصصی حل اختلاف در حوزه پولی و بانکی راه‌اندازی می‌شوند
  حمایت بانک رفاه کارگران از افزایش تولید تجهیزات پزشکی از سوی جمعیت هلال احمر
  روزنامه‌نگار باسابقه مکزیکی به ضرب گلوله کشته شد
  کتاب کاغذی یا دیجیتال
  حمایت بانک رفاه کارگران از فعالان حوزه سلامت کشور گسترش می‌یابد
  بانک رفاه کارگران خود را متعهد به حمایت از حوزه سلامت کشور می‌داند
  بنیان‌گذار رادیو موزاییک در تونس از زندان آزاد شد
  چالش تصاویر و فیلم‌های جعلی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28151صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 26 بهمن 1395 - 08:02
نتایج یک پژوهش: چگونه می توان ارتباط پیامی برقرار کرد؟
با افزایش دانش در زمینه ارتباط اقناعی، متخصصان روابط عمومی می توانند ارتباط پیامی با افراد مورد نظر خود را برای دستیابی به خروجی رفتاری مدنظرشان، به شکلی بهتر و موثرتر یاد بگیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همان طور که رابینوویچ، "مورتون و بیرنی" نیز بیان نمودند، ارتباط چیزی بیش از صرفا انتقال اطلاعات است. ارتباط شامل درک موقعیت، دانش و انگیزه های هر یک از طرفین، می شود. به منظور درک بهتر ارتباط، و به طور اخص اقناع (متقاعد کنندگی) -- که از ارتباط برای رسیدن به یک نگرش و یا تغییر رفتار مدنظر گرفته شده استفاده می کند -- این مطالعه به بررسی چگونگی ایجاد پاسخ ها و برداشت های مختلف بر اساس ویژگی های فردی مانند میزان دانش، زمینه های فرهنگی، رویکرد شناختی، و غیره (اولند و کوپر، 2013)، توسط یک پیام ارتباطی می پردازد.

 

با درک و بررسی این پاسخ های متفاوت، این مطالعه می تواند شواهد تجربی در شیوه ها و سبک هایی را به متخصصان روابط عمومی ارائه نماید که بر اساس آن ها ارتباط‌گر قادر است به طور موثر برای دستیابی به نتیجه مطلوب و مورد نظر، ارتباط پیامی برقرار کند.


این تحقیق نشان می دهد که اعتماد به عنوان یک قطعه بسیار مهم برای ارتباط موفق بین گیرنده و ارتباط گر، به عنوان یک نشانه اکتشافی عمل نموده و یا، به عبارت دیگر، یک میانبر ذهنی برای گیرنده محسوب می شود. این میانبر ذهنی منجر به چیزی می شود که محققان به آن مسیر محیطی (جنبی) می گویند، که نیاز به پردازش شناختی کمتر داشته و می تواند به تصمیم گیری سریع تر کمک کند.


ارتباط‌گران باید از سطح اعتماد با مخاطبان هدف آگاه باشند، چرا که اعتماد می تواند گیرنده را تحریک به پذیرش سریع تر پیام مورد نظر نماید، آن هم بدون در نظر گرفتن فرمت و یا کیفیت آن. همچنانکه که توسط گودوین و دال‌استورم (2014) نیز بیان شده است، زمانی که شما بحث اعتماد را با گیرنده هدف خود تقویت نمائید، این مسئله نیاز گیرنده به ارزیابی پیام را کاهش داده و فرایند شناختی کمتری نیز به منظور اقناع (متقاعد شدن)، می طلبد.


یکی از یافته های قابل توجه این تحقیق، تعیین سه راهی است که ارتباط گران می توانند از طریق آن ها ایجاد اعتماد نمایند: اصالت، اعتبار و انتظارات. ارتباط گران می توانند به واسطه قابل شناسایی بودن و همچنین دیالوگ های تشویقی و حمایتی، اصیل و معتبر تلقی شوند. اعتماد می تواند از طریق گفتگوی اصیل و موثق با گیرنده، ترمیم شود. دورد، لتو و اویناس-کاکونن (2012)، به پیامدهای مثبت ارتباط دو طرفه برای متخصصین روابط عمومی اشاره نموده، و بیان کردند که گفتگو می تواند برای یادآوری و تقویت گیرندگان به افزایش تعهد و عمل به پیام، مورد استفاده قرار گیرد.


علاوه بر بحث اصالت، اعتبار نیز به همان اندازه برای ایجاد اعتماد، حیاتی است. سطح اعتبار به واسطه ارزیابی گیرنده از ارتباط‌گر بر اساس کیفیت های مختلفی نظیر تخصص، جذابیت و هویت ارتباط گر، تعیین می شود. در نهایت، ارتباط‌گران بایستی از اهمیت تعیین و فراهم شدن انتظارات گیرنده از پیام نیز آگاه باشند – چرا که موفقیت یا شکست برآورده شدن انتظارات گیرنده بر میزان اعتماد در آن رابطه تاثیر گذار خواهد بود.


پژوهش های آینده باید پا را از سطح دانسته های پایه ما در رابطه با برقراری ارتباط موثر فراتر گذاشته و مقیاس های موثرتری برای آزمودن ادراکات گیرنده کشف نمایند. این تداوم پژوهش، ابزار بهتری برای اندازه گیری و ارزیابی ارتباطات برای متخصصین روابط عمومی فراهم می نماید. همچنین باید به توسعه مستمر چگونگی تجزیه و تحلیل موثر تر عکس العمل های گیرنده نسبت به اقناع (مسئله متقاعد شدن) توجه شود، چرا که می تواند در پردازش مجموعه بزرگی از داده ها، مانند داده های مربوط به رسانه های اجتماعی کمک نماید.

 

با افزایش دانش در زمینه ارتباط اقناعی، متخصصان روابط عمومی می توانند ارتباط پیامی با افراد مورد نظر خود را برای دستیابی به خروجی رفتاری مدنظرشان، به شکلی بهتر و موثرتر یاد بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اطلاع رسانی لازمه ترغیب مردم و حرکت جدی در حوزه نهضت مسکن ملی است


  وزیر راه و شهرسازی: روابط عمومی‌ وظیفه ارتباط با مردم و ایجاد منزلت اجتماعی برای کارکنان را دارد


  عالی ترین نشان روابط‌عمومی در نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعطا می شود


  راهبردهایی برای یافتن و نوشتن گزارش‌های مبتنی بر راه حل


  حرکت از روابط‌عمومی سنتی به مدرن، راه عبور از چالش‌ها


  فرماندار سقز: نقش روابط عمومی ها در توسعه شهرستان، فراموش نشود


  روابط‌عمومی و عکاسان خبری


  برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی خوزستان در حوزه دفاع مقدس


  گردهمایی روابط‌عمومی فرمانداری‌های استان فارس


  چالش تصاویر و فیلم‌های جعلی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد