درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:38   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28077صفحه نخست » سه شنبه، 19 بهمن 1395 - 11:09
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / ساده سازی به مثابه یک روش
دوران تحصیل خود را به یاد دارید؟ من که به طور دقیق اغلب آن را هنوز در حافظه خود دارم. فریادهای معلم ریاضی هنگامی که بحث اعداد اعشار را به من تدریس می کرد، هنوز در گوشم مانده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دوران تحصیل خود را به یاد دارید؟ من که به طور دقیق اغلب آن را هنوز در حافظه خود دارم. فریادهای معلم ریاضی هنگامی که بحث اعداد اعشار را به من تدریس می کرد، هنوز در گوشم مانده است. جمله معروف وی این بود: «دانش آموز احمق، جواب تو اشتباه است. به خاطر خودت هم که شده به تدریس من توجه کن.» شاید فریادهای معلم ریاضی ام بود که به طور کل من را از این رشته متنفر ساخت. اگر بخواهیم کمی صادق باشیم، اغلب ما چنین تجربه هایی راداشته ایم و این گونه افراد معمولا باعث تنفر ما از یک رشته تحصیلی شده اند.

تجربه فوق را که مربوط به دوران تحصیل است اگر بخواهیم در دنیای تبلیغات شبیه سازی کنیم، نتیجه تاثیرگذاری اغلب تبلیغات شکست خورده خواهد بود؛ تبلیغاتی که با استفاده نادرست از اصول طراحی آگهی نه تنها خود را به ورطه شکست سوق داده ، بلکه مشتریان را به گونه ای نسبت به تمام آن کسب وکار شکاک ساخته اند.

راهکار گریز از چنین نتایجی چیست؟ به هر حال در این مقاله باید راهکاری برای این مشکل پیدا کرد. ذکر اینکه چنین مشکلی وجود دارد هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. به همین منظور یک نکته کوچک و تاثیرگذار را باید مدنظر داشت: «ساده سازی».

اگر محصول شما یک دستگاه ساده است، نیازی به پیچیده کردن فرآیند تبلیغات نیست. توضیحات کامل، دقیق و در عین حال ساده ای را در مورد کالای خود به مشتری ارائه کرده و منتظر واکنش او باشید. همچنین اگر قصد فروش یک محصول پیچیده و تخصصی را دارید، بهتر است در تبلیغات تان از ساده ترین عبارت ها استفاده کرده و متن آگهی را برای عموم مردم قابل فهم سازید. به این ترتیب تا حدود زیادی شانس شما در بازار فروش افزایش خواهد یافت

ایده

چندی پیش شروع به همکاری با یک موسسه تحقیقاتی کردم که در زمینه ارائه آمارهای دقیق از کسب وکارهای گوناگون مشغول به کار بود. این موسسه یک بخش مشاوره بسیار قوی داشت که طرح های کلی برند را پیش می برد. وظیفه من کمک به این بخش مشاوره و انجام امور تبلیغاتی این بخش بود. اطلاعات ارائه شده این موسسه برخلاف سایر موسسات رقیب، بسیار ساده و عاری از هرگونه پیچیدگی غیرعادی است؛ به همین سادگی. در واقع شعار اصلی این برند نیز همین بود.

شیوه بازاریابی این شرکت براساس مدل B2B پایه ریزی شده بود. ارسال چیزی حدود 1000 بروشور و پیام مستقیم و دریافت 15 سفارش از این طریق تمام کاری بود که این شرکت در زمینه بازاریابی انجام می داد. اگرچه این روش باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور وسایل ارتباطی جدید اندکی عجیب به نظر می آید، با این حال برای موسسه مذکور نتیجه مناسب همراه داشت.

در این میان برنامه جدید بخش مشاوره استفاده از ایده ها و خدمات مشتریان به صورت ارزان بود. در واقع با استفاده از این روش علاوه بر تهیه اطلاعات ارزان تر به مخاطب نیز این فرصت داده می شد تا مهارت خود را در تهیه اطلاعات آماری محک بزند. البته برای ویرایش اطلاعات خام مخاطبان نیاز به یک تیم تدوین بود. این تیم تدوین متشکل از تعدادی از کارمندان شرکت بود.

در همین راستا در پایان بروشورهای ارسالی شرکت عبارت زیر درج شد: «لطفا اگر ایده یا مطلب مناسبی را در اختیار دارید با ما تماس بگیرید تا از ایده های شما استفاده شود.» نتیجه کار تا حدودی جالب بود. اگر فکر می کنید که نتیجه فعالیت موسسه کاملا موفقیت آمیز بود، سخت در اشتباه هستید. سقوط میزان سفارشات و عدم واکنش مناسب مخاطبان برند تنها بخش کوچکی از کار را تشکیل می داد.

در واقع به دلیل اینکه مشتریان موسسه فکر می کردند استفاده از اطلاعات افراد عادی به اعتبار آمارها لطمه می زند، اقدام به همکاری با یک موسسه دیگر کردند. اشتباه موسسه آماری دقیقا در جایی بود که موضوع این ایده را شکل داده است: «ساده سازی».

عبارت «لطفا اگر ایده یا مطلب مناسبی را در اختیار دارید با ما تماس بگیرید تا از ایده های شما استفاده شود» به تنهایی و بدون توضیح بیشتر بیان کننده عدم توانایی برند موردنظر در تهیه اطلاعات است. در واقع شرکت باید به این توضیح یک جمله دیگر نیز اضافه می کرد: «این همکاری تنها به منظور کشف استعدادهای مناسب برای آموزش و همکاری وسیع تر است.» همان طور که مشاهده کردید، یک جمله مبهم تمام آینده موسسه را نابود کرد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد