درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:43   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28032صفحه نخست » یکشنبه، 17 بهمن 1395 - 12:01
مدیریت هلو (با اصلاحات مختصر)
مجله فوربس که یکی از مطرح ترین مجلات مدیریت و بازرگانی جهان است در تازه ترین رتبه بندی خود نام کارلوس اسلیم هلو مکزیکی را به عنوان چهارمین مدیر موفق جهان انتخاب کرد. پیش از آغاز موضوع باید گفت که استانداردها و شاخص های گوناگونی در رتبه بندی افراد و شرکت ها وجود دارد که هر سازمان یا مجله با استانداردهای تعریفی خود به این رتبه بندی ها می پردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مجله فوربس که یکی از مطرح ترین مجلات مدیریت و بازرگانی جهان است در تازه ترین رتبه بندی خود نام کارلوس اسلیم هلو مکزیکی را به عنوان چهارمین مدیر موفق جهان انتخاب کرد. پیش از آغاز موضوع باید گفت که استانداردها و شاخص های گوناگونی در رتبه بندی افراد و شرکت ها وجود دارد که هر سازمان یا مجله با استانداردهای تعریفی خود به این رتبه بندی ها می پردازد.

بگذریم اما بشنوید از هلوی خودمان – در مکزیک ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید: محال است وارد مکزیک شوید و هر لحظه پول تان به جیب هلو نریزد.

این سخن وقتی معنادار می شود که بدانیم در مکزیک از هر 10 خط تلفن ثابت 9 خط و از هر پنج خط تلفن سیار چهار خط از خدمات شرکت ارتباطی اسلیم هلو استفاده می کنند.

هلو هم مانند بافت فکر می کند

شیوه هایی که هلو برای مدیریت بازاردانی در کسب وکار خودش استفاده می کند بسیار شبیه روش های وارن بافت است. او به اطمینان داشتن از بنیه شرکت و محصول تولیدی آن بسیار توجه می کند و همانند بافت به وجود مدیران با لیاقت اصرار دارد (خوشبختانه کتاب های خوبی از وارن بافت در سال های گذشته در ایران ترجمه شده).

برداشت نویسنده از شیوه  مدیریتی برخی مدیران شایسته این است که آنان در شناخت فرصت ها بیشتر از دیگر مدیران خبرگی دارند و لایه های گوناگون رویدادها را از دید یک فرصت یاب هوشمند جست وجو می کنند و در نتیجه گیری از فرصت به وجود آمده نیز پیگیری و سرسختی دارند البته طبیعی است که درصدی از فرصت های انتخابی ممکن است واقعی نباشد.

اصول مدیریت هلو

کارلوس اسلیم هلو درباره اصول مدیریت شرکت هایش می گوید:

1- ما به ساختارها و سازمان های ساده با حداقل سلسله مراتب اداری نیاز داریم.

2- توسعه فردی و آموزش درون سازمانی برای مدیران من بایسته است.

3- انعطاف پذیری و تصمیم گیری های عقلایی را  باید فرا بگیریم و بر آن اصرار داشته باشیم.

4- کارکردن با مزیت های شرکت های کوچک و دانای موجود در کشور بسیار اهمیت دارد.

5- ساختارسازی و بهبود آنچه داریم از رموز موفقیت است.

6- همیشه به یاد داشته باشید شرکت هایی که در سختی زندگی می کنند قوی ترند و در شرایط سخت افراد آن بهتر می توانند با مشکلات روبه رو شوند.

جملات شیرین هلو

هلو درباره موفقیت می گوید: موفقیت این نیست که شما کاری را خوب یا حتی خیلی خوب انجام دهید و از دیگران تایید بگیرید. موفقیت یک چیز بیرونی نیست بلکه یک احساس درونی از خوب بودن است.

موفقیت تعادل روح است و قطعا به احساساتی مانند عشق، خانواده، دوستی، اصالت و راستی نیاز دارد.

هلو به عنوان یکی از بازاردانان موفق جهان علاقه ویژه ای به سرمایه گذاری در اقتصادهای در حال رشد دارد، چرا که فکر می کند رشد طبقه متوسط در این کشورها به منزله تقاضای بالا برای ارائه خدمات است.

گفتنی است که در برخی آمارها بیش از 250000 مکزیکی در کسب وکارهای او مشغول به کارند و به شیوه مدیریت هلو کار می کنند.

او در جایی گفته بود: زمانی که شما برای تفکرات و اعتقادات دیگران زندگی می کنید در حقیقت شما مرده اید. از دیدگاه هلو تنها یک عقیده درباره آنچه شما انجام می دهید در دنیا مهم است و آن عقیده و نظر خود شماست.

او در ادامه می گوید شما نمی توانید طوری زندگی کنید که موجبات خشنودی همه را فراهم کنید و اگر تلاش خود را در این راستا به کار ببندید قطعا زندگی خود را به هدر داده اید. پس طوری زندگی کنید که خودتان دوست دارید نه آنطور که بقیه می پسندند.

هلو انسان بسیار مردم دوست و بخشنده ای است و این خصلتی است که در بسیاری دیگر کمتر دیده می شود. درباره این خصلت بافت در پایان کتاب آموزه های وارن بافت می  نویسد: پول خصلت های انسان را تشدید می کند. اگر پیش از ثروتمند شدن مهربان و دست و دلباز بوده ای پس از ثروتمند شدن مهربان تر و دست و دلبازتر خواهی شد. اما اگر پیش از ثروتمند شدن حقیر و خسیس باشی پس از ثروتمند شدن حقیرتر و خسیس تر خواهی بود.

یک یادآوری: پس از سال ها اکنون بسیاری بر این باورند که بازاریابی اصطلاحی نارسا و نامناسب برای واژه marketing است. برخی استفاده از خود کلمه مارکتینگ را تجویز می کنند اما نویسنده واژه بازاردانی را شایسته می شناسد.

بازاردانی از ترکیب دو واژه بازار که ریشه ای پهلوی دارد و طبیعتا ایرانی است و از ایران به زبان های دیگری چون انگلیسی، فرانسه و پرتقالی رفته به همراه دانش که ریشه ای اوستایی دارد ساخته و بنیان نهاده شده که امیدوارم ترکیبات این اصطلاح (بازاردان، بازاردانان و...) به تدریج جانشین اصطلاحات نارسای بازاریاب و بازاریابی شود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد