شارا- مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مدیران با کاربرد ارتباط تصویری و هنر گرافیک در حوزه روابط عمومی و تبلیغات بیگانه و کم اطلاع هستند.
مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مدیران با کاربرد ارتباط تصویری و هنر گرافیک در حوزه روابط عمومی و تبلیغات بیگانه و کم اطلاع هستند.
محسن زاده به خبرنگار ایلنا در بهارستان گفت: امروزه با گسترش دانشهای نظری سازمانی از یک سو و توسعه دانش بازاریابی و تبلیغات از سوی دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان، به استفاده از نتایج و دستاوردهای دانش مدیریت تبلیغات درایفای وظیفه خود به عنوان روابط عمومی سازمان درانتقال پیام سازمانی به روشهای تئوریزه شده علمی درجذابیت بخشی و اثربخشی به پیامها درمخاطبان روی آوردهاندکه این رویکرد مثبت، موجب توسعه فضای علمی میان رشتهای «گرافیک سازمانی» شده است و در دانشگاههای معتبر جهان نظر کارشناسان فضای هنر و علم مدیریت را به خود جلب کرده است.
مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مدیران با کاربرد ارتباط تصویری و هنر گرافیک در حوزه روابط عمومی و تبلیغات بیگانه و کم اطلاع هستند و در صورت آشنایی با هنر تبلیغات و بهره گیری از متخصصان ارتباط تصویری میتوانند نقش بسیارمهمی را در سیاستها واستراتژیهای بازاریابی سازمان ها درارتباط با مشتریان، اصلاح و تغییرذهنیت مشتریان ایفا کنند.
مشاور فرماندار شهرستان بهارستان تصریح کرد: هر مدیری نیازمند استفاده از هنر ارتباط تصویری می باشد؛ چراکه برای انعکاس عملکرد مجموعه و اداره تحت امرش باید از یک مدیر روابط عمومی با قدرت بالای تبلیغات استفاده کند که بتواند دستاوردها وخدمات اداره متبوعش را درقالبهای مختلفِ اطلاعرسانی، تبلیغاتی و رسانهای با زبانی گویا و دربستری زیبا به مخاطبین ارائه دهد.
کارشناس ارتباط تصویری افزود: اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقهها و نیازهای مشتریان، شرکتهای ایرانی را با چالشهای متعددی درفعالیتهای بازرگانی وصنعتی مواجه کرده است و تنها برون رفت از این چالش ها استفاده از تبلیغات صحیح به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و نقش آفرینی در سیاستها و استراتژیهای بازاریابی موسسه از قبیل ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به شرکت و نشان تجاری آن است.
وی اضافه کرد: پایان نامه دانشجوئی ام نیز دررابطه با نتایج تحقیقات متعدد در زمینهی استفاده از رسانه برای مدیریت اذهان و افکار عمومی و انتقال پیام از طریق هنرارتباط تصویری بود که با حضور رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج حسین آبین و معاون ومدیر گروه گرافیک مریم واقع طلب و راهنما کیوان آقاحسنی مهابادی و جمعی ازاساتید مدعو و دانشجویان برگزار شد.
محسن زاده ادامه داد: این پایان نامه درسه فصل به کاربرد ارتباط تصویری در حوزه روابط عمومی پرداخته، به طوری که ابتدا مفاهیم نظری ارتباط تبیین شده و انواع ارتباط و اجزای آن به دقت بحث گردیده و درنهایت با تبیین انواع و سیستم ارتباط کلامی،غیرکلامی و ارتباط تصویری به پایان رسیده است. درفصل دوم، با نگاهی کل به جزء و ساختار گرا، مفاهیم بازاریابی سپس تبلیغات وآنگاه مفاهیم سواد بصری و رسانهای و در نهایت نظریههای روابط عمومی مورد بحث قرار داده شده است و در فصل پایانی، به کارکردهای عملی ارتباط تصویری در انتقال کارکردها و وظایف سازمان به عنوان وظیفه محوری روابط عمومی هر سازمان به تفصیل اشاره شده است و نمونه هایی عملی از این اقدام عرضه گردیده است.
|