درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:37   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27842صفحه نخست » روابط عمومی بحراندوشنبه، 4 بهمن 1395 - 16:34
نقش روابط عمومی در مدیریت بحران
آیت الله قهرمانی - روابط عمومی،نقش مهمی در بحران های ایفا می کند ولی قبل ار ارائه هر توضیحی در این خصوص بهتر است بدانیم بحران زمانی به وجود می آید که ما برای موضوعی که در حالت عادی به آن صورت یک سوال نگاه می کنیم و پاسخ روشن و واضحی می دهیم ،پاسخ مشخصی نداشته باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی،نقش مهمی در بحران های ایفا می کند ولی قبل ار ارائه هر توضیحی در این خصوص بهتر است بدانیم بحران زمانی به وجود می آید که ما برای موضوعی که در حالت عادی به آن صورت یک سوال نگاه می کنیم و پاسخ روشن و واضحی می دهیم ،پاسخ مشخصی نداشته باشیم.


"بحران "یعنی عدم انطباق بین نیازها و منابع ،تغییر ناگهانی، بروز حوادث غیر منتظره و خطرناک و نداشتن اطمینان از اوضاع و بر هم خوردن تعادل.


روابط عمومی به هنگام بروز بحران در سازمان در سه مقطع زمانی (قبل،حین و بعد از بحران) ایفای نقش می کند و اگر در این راه به درستی عمل کند، گذر از بحران به سهولت ممکن می گردد و اگر ضعف و سستی پیشه نماید، عبور موفقیت آمیز از بحران بسیار دشوار خواهد شد.


برخی از وظایف مسول روابط عمومی در بحران ها
1. شایعه سازی و برطرف کردن ابهامات با ارائه اخبار و اطلاعات شفاف
2. تهیه گزارش خبری،اطلاعیه،تاییدیه،تکذیبه با هماهنگی مسولین مربوطه در محدوده مقررات و با در نظر گرفتن سیاست های سازمانی در زمان لازم به نحوی که این گونه اقدامات از شدت بحران بکاهد و به حفظ آرامش موجود کمک کند.
3. دعودت به آرامش و پرهیز از شتاب زدگی در تصمیم گیری ها
4. مشورت با کارشناسان مشاوره و روان شناسی در تولید اخبار و اطلاعات
5. پرداختن به عناصر اصلی واقعه و پرهیز از حاشیه پردازی
6. تعامل مطلوب با رسانه ها و خبرنگاران و تشکیل کمیته ویژه خبررسانی بحران
7. توجه به بازخورد ارائه اخبار و در نظر گرفتن عکس العمل مخاطبان و ارائه اخبار تکمیلی به منظور رفع ایراد و اشکال اطلاع رسانی
8. پیشگیری از ارائه اخبار و اطلاعات ضد و نقیص خصوصا آمار و ارقام با هماهنگ ساختن مسئولین در کلیه سطوح سازمانی
9. تهیه اخبار در حجم کم که حاوی مسائل اساسی مورد نظر مخاطبان باشد.
10. پرهیز از اخبار از منابع مبهم نظیر اشخاص نامعلوم و یا کسانی که نخواسته اند نامشان فاش شود.
11. رصد نیازهای افکار عمومی وسعی در تهیه اخبار و اطلاعات در راستای آن
12. توجه به بیان ارکان واقعه (نوع حادثه ، علل وقوع حادثه،میزان خسارت ،عاملان وقوع بحران و...)
13. روابط عمومی باید موقعیت شناس باشد و از بازگو کردن مطالب و اطلاعاتی که بحران را تشدید می کند خوددرای می کند.
14. در پایان لازم است گزارش جامعی از بحران و آسیب شناسی آن به مسئولین ذیربط ارائه گردد که مطالبی از آن به تشخیص کارشناسان امور،به مسئولین رده بالای سازمانی و افکار عمومی منتقل گردد.


روابط عمومی فعال و کارآمد در مواقع بروز بحران باید به عنوان مشاور امین رئیس دستگاه وارد عمل شود و با رعایت اصول و قواعد خاص بحران،آسیب ها را به حداقل برساند و راه را برای حل مسالمت آمیز بحران همواره کند و به گونه ای عمل نماید که تهدیدهای سازمانی به فرصت تبدیل گردندو افکار عمومی را به همگرایی در جهت رفع بحران هدایت نماید.


آیت الله قهرمانی
کارشناس مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد