درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 18:48   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آلودگی هوا: اثرات بر خاک و آب
  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  واکنش شدید به اعتراضات ضد اسرائیلی، آزادی بیان را تهدید می‌کند
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2784صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 2 فروردین 1392 - 19:08
رسانه های اجتماعی و تاثیرات آن
دکتر عبدالله عسکری عضو هیات علمی دانشگاه دمیرل - انسان مجازی، با قرارگرفتن در موقعیت های مختلف و بر حسب نیاز، به تولید "من" های جدید از خود پرداخت که گاه هیچ سنخیتی با هم نداشته و متعارض می نمودند. لذا با نوعی بحران هویت مواجه شد.
  

پیشرفت های بشر در عرصه بکارگیری فناوری های ارتباطی، زندگی او را دستخوش تحولات جدی ساخته است.
 ظهور پدیده های اینترنت و وب و امکان برقراری ارتباط در فضای مجازی با سرعت زیاد و نیز رشد و توسعه سریع این فضا در جای جای کره خاکی، در کنار تبدیل شدن رایانه به یک جزء لاینفک در زندگی انسان مدرن، گونه ای متفاوت از تعاملات انسانی و تبادل افکار را رقم زده است.
 تعاملی شدن فضای وب با ایجاد وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی، آغازگر فصلی جدید در ظهور و بروز استعدادهای بشری در قالب بهره گیری از این فضای دوسویه بود و عرصه های جدیدی از ارتباط را در برابر بشر گشود. با انتقال اخبار، اطلاعات و یافته های علمی و به بحث و بررسی گذاشته شدن آرا و نظرات در این فضای تعاملی، رشدی دو چندان در عرصه علم و فناوری نصیب بشر شد.
 اما این گسترش فضای ارتباطی، تبعاتی را نیز برای بشر به همراه داشته است. ارتباط در فضای مجازی موجب آن شد که انسان، خود را بی نیاز از معرفی هویت حقیقی خود در همه عرصه ها بداند و در این فضای مجازی، هویتی مجازی را نیز برای خود تعریف کند. لذا انسانی که هویتی مبتنی بر حضور در زمان و مکان و ارتباطات حقیقی اجتماعی را به صورت اکتسابی به دست می آورد، به جعل هویت و تعریف یک "من" جدید از خود پرداخت.
 از این پس، انسان تلاش کرد تا برخی آرا و عقاید خود را که نوعا به دلیل همان هویت حقیقی واکتسابی و برخی محدودیت های ناشی از آن، امکان ابراز و عرضه آن را نداشت، فارغ از نقاب سانسور و خودسانسوری و با هویتی جدید، در فضای مجازی مطرح سازد.
 اما این همه ماجرا نبود. انسان مجازی، با قرارگرفتن در موقعیت های مختلف و بر حسب نیاز، به تولید "من" های جدید از خود پرداخت که گاه هیچ سنخیتی با هم نداشته و متعارض می نمودند. لذا با نوعی بحران هویت مواجه شد که البته این بحران با در نظر گرفتن هویت حقیقی فرد، او را به یک انسان فاقد تعلقات و ارزش ها در زندگی حقیقی مبدل ساخته است.
 در این نوشتار، ابتدا سعی بر آن است تا با رویکرد زندگی فرد در جامعه قزاقی ، به بیان تعاریف، ابعاد، سطوح و شاخص های هویت پرداخته شود. پس از آن، نگاهی به شکل گیری فضای مجازی و رسانه های اجتماعی داشته و به بیان ویژگی های آن خواهیم پرداخت و در نهایت، کارکردهای این رسانه های جمعی را در تعامل با شاخصه های هویت قزاقی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند


  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا


  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی


  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟


  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی


  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد


  بانک‌های منطقه یورو با تبلیغات گمراه‌کننده، وام‌دهی به آلاینده‌ها را پنهان می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی