درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27831صفحه نخست » یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 22:10
آیا زاکربرگ سودای ریاست‌جمهوری آمریکا را در سر دارد؟
بنیان‌گذار فیس‌بوک در ماه‌های گذشته اقداماتی کرده که نشان می‌دهند او احتمالا قصد دارد در آینده خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد کند. آیا "رویای زاکربرگ" می‌تواند در سال ۲۰۲۰ نقطه پایانی بر "کابوس ترامپ" باشد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنیان‌گذار فیس‌بوک در ماه‌های گذشته اقداماتی کرده که نشان می‌دهند او احتمالا قصد دارد در آینده خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد کند. آیا "رویای زاکربرگ" می‌تواند در سال ۲۰۲۰ نقطه پایانی بر "کابوس ترامپ" باشد؟


مارک زاکربرگ پس از تاسیس فیس بوک که تبدیل به قدرتمندترین رسانه موجود در جهان شده، حالا رویاهای بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند. در ماه‌ها و هفته‌های اخیر و در حالی که آمریکا در شوک انتخاب دونالد ترامپ به سر می‌برد، زاکربرگ در مسیری قدم گذاشته که به اعتقاد برخی از تحلیلگران ممکن است به نامزدی او در دور آتی انتخابات ریاست‌جمهوری ختم شود.


مجله آتلانتیک چالش ۲۰۱۷ زاکربرگ برای دیدار با مردم در همه ۵۰ ایالت آمریکا تا پایان سال را از جمله نشانه‌های خیز برداشتن زاکربرگ ۳۲ ساله برای ریاست‌جمهوری می‌داند. مجله وایرد هم در هفته‌های اخیر از "کمپین خزنده" زاکربرگ برای رسیدن به مسند ریاست‌جمهوری گزارش داده است.


زاکربرگ در ابتدای سال با لحنی که بوی سیاست از آن به مشام می‌رسد، گفت: «به نظر می‌رسد داریم نقطه عطفی تاریخی را پشت‌سر می‌گذاریم. دهه‌هاست که جهانی‌سازی و پیشرفت تکنولوژی ما را به هم متصل‌تر و تولیدمان را پربارتر کرده، اما به موازات آن زندگی برای بسیاری از مردم دشوارتر شده و حالا در نتیجه این‌ها شاهد شکاف ملموسی در جامعه‌ایم که هرگز در طول عمرم آن را تا این اندازه حس نکرده بودم. باید بازی را طوری تغییر دهیم که همه از آن بهره‌مند شوند.»


زاکربرگ حتی صفحه ویژه‌ای هم با نام "سال سفر" راه‌اندازی کرده تا تصاویر "سفرهای ایالتی" خود را در آن منتشر کند. 


یکی دیگر از نشانه‌هایی که مجله وایرد به آن اشاره کرده یکی از کامنت‌های فیس‌بوکی زاکربرگ است که در آن از تغییر نگاهش به ادیان و مذاهب گفته است. زاکربرگ اگرچه در خانواده‌ای یهودی متولد شد، اما به عنوان فردی "خداناباور" شناخته می‌شد که به علم بیش از دین باور دارد. او در آن کامنت گفت که باورهایش تغییر یافته و حالا ادیان را "بسیار پراهمیت" می‌داند. در آمریکا کسی که غیرمذهبی و خداناباور باشد، شانسی برای نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری نخواهد داشت.


زمینه‌سازی‌های مارک زاکربرگ برای حضور در دنیای سیاست از سال گذشته آغاز شده است. در مدارکی که آوریل ۲۰۱۶ برای تغییر ساختار خرید و فروش سهام فیس‌بوک ارائه شده، بندی وجود دارد که به گفته رسانه‌ها، زاکربرگ برای گنجاندن آن تلاش بسیاری کرده: این‌که او بتواند حتی در دوران غیبت‌اش از فیس‌بوک و در صورت حضور در پست‌های دولتی، همچنان رای برتر خود را نگه دارد و تا زمانی که ۳۰ درصد یا بیشتر سهام فیس‌بوک را دارد، بتواند کنترل این کمپانی را در دست داشته باشد.


بر اساس این بند، اگر سهام او در فیس‌بوک کمتر از ۳۰ درصد باشد او همچنان می‌تواند بر مسندی دولتی بنشیند، مشروط به این‌که تاییدیه هیئت مدیره فیس‌بوک را داشته باشد. اگر چنین تاییدیه‌ای برای او صادر نشود، او فقط می‌تواند در دوره‌ای دو ساله در دولت حضور یابد.


تا سال ۲۰۲۰ زاکربرگ ۳۶ ساله خواهد بود. بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، حداقل سن لازم برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۳۵ سال است. نیک بیلتون، ستون‌نویس سابق تکنولوژی در نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «اگر زاکربرگ بخواهد برای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری اقدام کند، کسانی که از حالا با دقت پی‌گیر اقدامات او هستند مبهوت نخواهند شد.» با این حال او گمان می‌کند احتمال نامزدی زاکربرگ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ بیشتر از ۲۰۲۰ است.


با این همه، نامزدی زاکربرگ در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعا پرحرف‌وحدیث خواهد بود و تردیدها و انتقادهای جدی در پی خواهد داشت. شبکه اجتماعی تحت مدیریت او حالا یکی از مهم‌ترین منابع اخبار و اطلاعات است و مهندسان فیس‌بوک می‌توانند با تغییراتی جزئی در الگوریتم‌ها، توجه میلیاردها کاربر را به هرآنچه می‌خواهند جلب کنند.


زاکربرگ با شبکه‌ای که در اختیار دارد و حجم بی‌کران اطلاعاتی که این شبکه از شهروندان سراسر جهان جمع‌آوری کرده، پیشاپیش برنده بازی خواهد بود، اما آیا برد آسان او در انتخابات ریاست‌جمهوری تحمل خواهد شد؟ برای پاسخ به این پرسش باید چهار، یا شاید هشت سالی صبر پیشه کرد.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد