درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 12 مهر 1402 - 07:10   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27814صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 30 بهمن 1400 - 18:32
نگاهی علمی به کم شدن عاطفهِ قدرتمندان
نویسنده سعید داورپناه - همه ما در زندگی شاهد بوده ایم به محض اینکه یک نفر، ذره ایی بر قدرتش اضافه شود یا حتی به شهرت کوچکی دست یابد بلافاصله تغییر اساسی در رفتارش بروز پیدا خواهد کرد. سئوال طبیعی این است که چرا؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما در زندگی شاهد بوده ایم به محض اینکه یک نفر، ذره ایی بر قدرتش اضافه شود یا حتی به شهرت کوچکی دست یابد بلافاصله تغییر اساسی در رفتارش بروز پیدا خواهد کرد. سئوال طبیعی این است که چرا؟


جواب عمومی شاید این باشد که آدم های مهم معمولا سرشان شلوغ است و وقت کافی برای توجه و دقت نسبت به زیردستان ندارند. اما گروه متخصصین عصب شناس در دانشگاه Wilford Laurier کانادا تلاش کردند به کمک یک تحقیق علمی، توضیح جدیدی برای این تغییر در رفتار انسانی ارائه دهند.


محققین فوق معتقدند قدرت به طور اساسی فعالیت های مغز را تغییر خواهد داد. تیم تحقیقاتی، شرکت کنندگان در سنجش علمی خود را به دو گروه قدرتمند و ضعیف تقسیم کرده است. آنها از گروه شرکت کننده اول می خواهند که فکر کنند آدم های قدرتمندی هستند و یادداشتی بنویسند از دستوراتی که داده اند و از گروه ضعیف و زیردست، درخواست کردند که تجسم کنند آدم های معمولی هستند و از آنها هم می خواهند در باره وابستگی و اطاعت شان نسبت به افراد قدرتمند چند جمله بنویسند.


در پایان از همه خواسته شده است که یک فیلم ویدئوی ساده را ببینند که در آن یک مرد ناشناس مشغول تکرار مداوم یک عمل معمولی مثل فشردن یک توپ پلاستیکی سفت است. نکته مهم در این مرحله این است که تیم متخصص در همان حین که گروه شرکت کننده مشغول تماشای مرد ناشناس هستند فعالیت های بخشی از مغز انها به نام Mirror System را ثبت می کردند.


توجه اصلی محققین معطوف  Mirror System است چون این نقطه از مغز مرکز تجمع یاخته های عصبی است. عصب هایی که هم با دیدن اعمالی نظیر فشردن توپ پلاستیکی توسط دیگران و یاداوری عمل فوق که خودمان انجام داده ایم تحریک می شوند. این بخش از مغز از طریق «سیستم آینه» به انسان فرصت می دهد که با دیدن یک عمل نظیر فشردن توپ پلاستیکی یا برداشتن یک فنجان قهوه و اعمالی نظیر آن، به درون ذهن و شخصیت فردی که ناظرشان هستیم برود و با آن شخص به دلیل مشترک بودن در یک تجربه به نوعی همذات پنداری کند.


مسئله اصلی در « سیستم آینه» این است که به محظ اینکه یک نفر دستشش به سمت فنجان قهوه می رود ما می توانیم پیوندی بین عمل فرد مقابل و تجسمی که ما از برداشتن فنجان قهوه و خوردنش داریم ایجاد کنیم. چون اعمال بشر در لایه های درونی تر به نیات و رفنارهای بسیار خصوصی تر بشر مربوط است ما ناخواسته با دیدن اعمال فوق و به کمک بخش « سیستم آینه»  مغز مان، می توانیم به لحاظ حسی و عاطفی با فرد مقابل رابطه ایجاد کنیم.


به عبارتی دیگر، اعمال ما معمولا با افکار و باورهای ما رابطه دارند و تجسم یک رفتار به صورت مشترک در ما و در فرد دیگر می تواند منجر به توجه به همدیگر هم بشود. به عبارتی چون عصب های ما در بخش « سیستم آینه» در برخورد با اعمالی نظیر قهوه خوردن یا بادبادک هوا کردن، لگد زدن به توپ و یا شانه کردن فرد دیگر، فعال می شود نوعی توجه نیز به فردی که آن عمل را انجام می دهد ایجاد می شود.


محققین در آزمایش خود و تقسیم بندی شرکت کنندگان در تحقیق به قدرتمندان و زیردستان پی برده اند که حرکات عصب ها در «سیستم آینه» گروه ضعیف ها در حین دیدن ویدئوی فشردن توپ پلاستیکی توسط شخص ناشناس فعال تر بوده است.به عبارتی آنها توانستند در رفتار و نیت مردی که در ویدو عملی را انجام می داد رخنه کنند و نسبت به او احساس توجه کنند. اما عصب ها و نرون های گروهی که احساس قدرت به آنها تجویز شده بود توجهی به مرد ناشناس درون ویدئو نکرده اند و به هملان نسبت نیز عصب های بخش «سیستم آینه» مغزشان به انازه کافی تحریک نشده بود.


عصب شناسان دانشگاه ویلفورد لوریه به سرپرستی Sukhvinder Obhi ثابت کردند گروهی که نقش قدرتمند را ایفا می کرد نسبت به مرد ناشناس درون ویدئو کنجکاو نشدند و در دائره توجه شان نیز قرار نگرفت. گروه  قدرتمندی که عملا سنگدل شدند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد


  عشق یعنی کاهش رنج بشر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات