درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 آذر 1401 - 23:58   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت

  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت

  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی منصوب شد
  مدیر روابط‌عمومی‌ سازمان آب و برق خوزستان با مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان دیدار کرد
  حکایت همچنان باقی است
  گزینه‌هایی برای خبرنگارانی که با توییتر خداحافظی می کنند 
  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت
  روابط‌عمومی شرکت گاز استان ایلام حائز رتبه برتر شد
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه پیام نور لرستان
  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت
  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد
  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27814صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 30 بهمن 1400 - 18:32
نگاهی علمی به کم شدن عاطفهِ قدرتمندان
نویسنده سعید داورپناه - همه ما در زندگی شاهد بوده ایم به محض اینکه یک نفر، ذره ایی بر قدرتش اضافه شود یا حتی به شهرت کوچکی دست یابد بلافاصله تغییر اساسی در رفتارش بروز پیدا خواهد کرد. سئوال طبیعی این است که چرا؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما در زندگی شاهد بوده ایم به محض اینکه یک نفر، ذره ایی بر قدرتش اضافه شود یا حتی به شهرت کوچکی دست یابد بلافاصله تغییر اساسی در رفتارش بروز پیدا خواهد کرد. سئوال طبیعی این است که چرا؟


جواب عمومی شاید این باشد که آدم های مهم معمولا سرشان شلوغ است و وقت کافی برای توجه و دقت نسبت به زیردستان ندارند. اما گروه متخصصین عصب شناس در دانشگاه Wilford Laurier کانادا تلاش کردند به کمک یک تحقیق علمی، توضیح جدیدی برای این تغییر در رفتار انسانی ارائه دهند.


محققین فوق معتقدند قدرت به طور اساسی فعالیت های مغز را تغییر خواهد داد. تیم تحقیقاتی، شرکت کنندگان در سنجش علمی خود را به دو گروه قدرتمند و ضعیف تقسیم کرده است. آنها از گروه شرکت کننده اول می خواهند که فکر کنند آدم های قدرتمندی هستند و یادداشتی بنویسند از دستوراتی که داده اند و از گروه ضعیف و زیردست، درخواست کردند که تجسم کنند آدم های معمولی هستند و از آنها هم می خواهند در باره وابستگی و اطاعت شان نسبت به افراد قدرتمند چند جمله بنویسند.


در پایان از همه خواسته شده است که یک فیلم ویدئوی ساده را ببینند که در آن یک مرد ناشناس مشغول تکرار مداوم یک عمل معمولی مثل فشردن یک توپ پلاستیکی سفت است. نکته مهم در این مرحله این است که تیم متخصص در همان حین که گروه شرکت کننده مشغول تماشای مرد ناشناس هستند فعالیت های بخشی از مغز انها به نام Mirror System را ثبت می کردند.


توجه اصلی محققین معطوف  Mirror System است چون این نقطه از مغز مرکز تجمع یاخته های عصبی است. عصب هایی که هم با دیدن اعمالی نظیر فشردن توپ پلاستیکی توسط دیگران و یاداوری عمل فوق که خودمان انجام داده ایم تحریک می شوند. این بخش از مغز از طریق «سیستم آینه» به انسان فرصت می دهد که با دیدن یک عمل نظیر فشردن توپ پلاستیکی یا برداشتن یک فنجان قهوه و اعمالی نظیر آن، به درون ذهن و شخصیت فردی که ناظرشان هستیم برود و با آن شخص به دلیل مشترک بودن در یک تجربه به نوعی همذات پنداری کند.


مسئله اصلی در « سیستم آینه» این است که به محظ اینکه یک نفر دستشش به سمت فنجان قهوه می رود ما می توانیم پیوندی بین عمل فرد مقابل و تجسمی که ما از برداشتن فنجان قهوه و خوردنش داریم ایجاد کنیم. چون اعمال بشر در لایه های درونی تر به نیات و رفنارهای بسیار خصوصی تر بشر مربوط است ما ناخواسته با دیدن اعمال فوق و به کمک بخش « سیستم آینه»  مغز مان، می توانیم به لحاظ حسی و عاطفی با فرد مقابل رابطه ایجاد کنیم.


به عبارتی دیگر، اعمال ما معمولا با افکار و باورهای ما رابطه دارند و تجسم یک رفتار به صورت مشترک در ما و در فرد دیگر می تواند منجر به توجه به همدیگر هم بشود. به عبارتی چون عصب های ما در بخش « سیستم آینه» در برخورد با اعمالی نظیر قهوه خوردن یا بادبادک هوا کردن، لگد زدن به توپ و یا شانه کردن فرد دیگر، فعال می شود نوعی توجه نیز به فردی که آن عمل را انجام می دهد ایجاد می شود.


محققین در آزمایش خود و تقسیم بندی شرکت کنندگان در تحقیق به قدرتمندان و زیردستان پی برده اند که حرکات عصب ها در «سیستم آینه» گروه ضعیف ها در حین دیدن ویدئوی فشردن توپ پلاستیکی توسط شخص ناشناس فعال تر بوده است.به عبارتی آنها توانستند در رفتار و نیت مردی که در ویدو عملی را انجام می داد رخنه کنند و نسبت به او احساس توجه کنند. اما عصب ها و نرون های گروهی که احساس قدرت به آنها تجویز شده بود توجهی به مرد ناشناس درون ویدئو نکرده اند و به هملان نسبت نیز عصب های بخش «سیستم آینه» مغزشان به انازه کافی تحریک نشده بود.


عصب شناسان دانشگاه ویلفورد لوریه به سرپرستی Sukhvinder Obhi ثابت کردند گروهی که نقش قدرتمند را ایفا می کرد نسبت به مرد ناشناس درون ویدئو کنجکاو نشدند و در دائره توجه شان نیز قرار نگرفت. گروه  قدرتمندی که عملا سنگدل شدند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌؛ بیم ها و امیدها


  سومین هم‌اندیشی روابط عمومی‌های سازمان و مدیران شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر


  وضعیت رسانه‌ها در ولایات مرکزی افغانستان از پس از قدرت‌گیری دوباره طالبان


  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


  روابط عمومی‌های برتر استان ایلام معرفی شدند


  تصاویر جالب زنان در پوستر‌های جنگ جهانی دوم


  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید


  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت


  حکایت همچنان باقی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه پیام نور لرستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد