درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:43   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27799صفحه نخست » شنبه، 2 بهمن 1395 - 12:05
برای دریافت فیدبک بیشتر، قابلیت‌های هدایت‌پذیری خود را افزایش دهید
همه ما به فیدبک احتیاج داریم و آن را می‌خواهیم. این‌گونه است که کار خود را بهتر انجام می‌دهیم و در حرفه خود پیشرفت می‌کنیم. پس تصمیم با خودتان است که به رئیس خود نشان دهید خواستار شنیدن فیدبک او و عمل در رابطه با آن هستید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همه ما به فیدبک احتیاج داریم و آن را می‌خواهیم. این‌گونه است که کار خود را بهتر انجام می‌دهیم و در حرفه خود پیشرفت می‌کنیم. پس تصمیم با خودتان است که به رئیس خود نشان دهید خواستار شنیدن فیدبک او و عمل در رابطه با آن هستید. هرچه رئیس‌تان شما را «هدایت‌پذیرتر» بداند، بیشتر احتمال دارد که ریسک کند و برای دادن فیدبک خود به شما وقت بگذارد. چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید تا درک رئیس‌تان از «هدایت‌پذیری» خود را افزایش دهید؟ در اینجا به شرح چند پیشنهاد بر مبنای تحقیقات و تجربه کاری با مدیران سراسر جهان می‌پردازیم.

 

درخواست فیدبک؛ به رئیس خود نشان دهید که قدردان فیدبک و راهنمایی‌های او هستید. می‌توانید اولویت‌هایی را مشخص کنید که مثلا چه زمان فیدبک مفیدتر خواهد بود. به‌عنوان مثال من اغلب به همکارانم می‌گویم درست در لحظه‌ای که یک برنامه سه هفته‌ای با موفقیت به اتمام رسید «من به سختی می‌توانم به چیزی غیر از این فکر کنم که «کار عالی بود!» اگر به من دو ساعت وقت بدهید، آن وقت می‌توانم فیدبک‌های سازنده را بشنوم. صبح روز بعد، دیگر برای شنیدن هر چیزی آماده هستم

سپاسگزار باشید؛ از مدیر خود برای ارائه فیدبک تشکر کنید. اگر برایتان سخت است که قدردانی خود را ابراز کنید، آن را به گونه دیگری بگویید. می‌توانید از چنین عباراتی استفاده کنید؛ «من روی این پروژه سخت کار کردم و امیدوار بودم واقعا عالی باشم، اکنون برایم کمی سخت است که می‌شنوم بعضی کارها می‌توانست بهتر انجام شود. اما از شما شنیدم که بعضی از کارها نیز خیلی خوب انجام شده و برای این مساله متشکرم، همچنین کاملا درک می‌کنم که فیدبکی که به من می‌دهید، به بهتر شدن من کمک خواهد کرد، بنابراین شاید اکنون چندان هیجان‌زده به‌نظر نیایم، اما برای فیدبک شما بسیار ارزش قائلم و روی آن کار خواهم کرد

یادتان باشد هیچ رئیسی بی‌نقص نیست؛ بله. شاید رئیس‌تان می‌توانست موضوع را کمی محترمانه‌تر یا کمی روشن‌تر بیان کند یا شاید آنها می‌توانستند زمان و مکان بهتری را انتخاب کنند، اما اگر احساس استیصال کردید، دیدگاه رئیس‌تان را نیز در نظر بگیرید.

* روسا همیشه آنقدر وقت ندارند که اندیشه‌های خود را به‌طور کامل روشن کنند، هرچند می‌توانند بیشتر در مورد آن فکر کنند اما ممکن است به دلایلی آن را به تاخیر انداخته باشند و در یک نقطه بین کیفیت و تنظیم زمان به تعادل رسیده باشند.

* روسا وقت و انرژی محدودی برای اختصاص دادن به کارهای چندگانه دارند. دادن فیدبک تنها کمی از آن وظایف است و شما احتمالا یکی از چندین نفری هستید که رئیس‌تان باید فیدبک بدهد.

* روسا فشار کاری خودشان را دارند. بله، البته رئیس‌تان می‌توانست کمی بیشتر حمایتگر باشد، اما اگر به رئیس‌تان در مورد بار کاری‌اش همدلانه‌تر نگاه کنید، شاید باعث شود متوجه شوید که تلاش او به‌راستی ستودنی است.

حالت تدافعی به خود نگیرید؛ هیچ وقت با ارائه‌دهنده فیدبک بحث نکنید. روی بخشی از فیدبک که اکنون برای شما معنا ندارد، متمرکز نشوید. آگاهی لازم را از فیدبک دریافت کنید و از خود بپرسید آیا این فیدبک هسته‌های درستی نیز می‌تواند داشته باشد؟ اگر از نظر شما این‌طور نیست شاید از نظر رئیس‌تان باشد. حداقل این اختلاف می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید رئیس‌تان درک متفاوتی از موقعیت دارد و یا اینکه انتظارات مدیرتان با شما هم‌راستا نیست. اگر به اندازه کافی تلاش کردید که نقطه‌نظر او را درک کنید و هنوز با فیدبک او موافق نیستید و یا آن را درک نمی‌کنید، یک راه‌حل سازنده پیدا کنید تا به بینش عمیق‌تری از نظرات او دست یابید. به‌عنوان مثال می‌توانید بگویید: «شما چندبار به من گفتید این کار را به جای آن کار انجام دهم. من از فیدبک شما سپاسگزارم و واقعا می‌خواهم روی این موضوع کار کنم چون اگر این مساله برای شما مهم است، پس برای من هم مهم است. چالش من این است که در این مورد کمی مشکل دارم (آنچه را نمی‌فهمید توضیح دهید). ممکن است در این رابطه به من کمک کنید؟ اگر امکان دارد چند کلمه درباره آنچه انتظار دارید بگویید.» به‌طور مشابه، اگر سعی کرده‌اید مطابق فیدبک رئیس‌تان کار کنید و موفقیت اندکی داشته‌اید، آن را تصدیق کنید. برای برخی از روسا اگر به یک اشتباه اذعان شود، نیمی از آن جبران شده است.

روی آن کار کنید؛ هیچ‌چیز برای روسا کسالت‌بارتر از این نیست که مجبور شوند توصیه‌های خود را چندین و چندبار تکرار کنند. تعداد کمی از ما از نق زدن لذت می‌بریم. به‌علاوه برای بسیاری از روسا اینکه کارمندان فیدبک آنها را نادیده بگیرند، احساس بی‌احترامی به شایستگی‌های آنها را می‌دهد «اگر من برای یک حرف ارزش قائل باشم آن را انجام می‌دهم؛ جو حرف‌های من را انجام نمی‌دهد، پس جو برای حرف‌های من ارزش قائل نیست و بنابراین برای خود من ارزش قائل نیست» ولی با مرجع قدرت بودن «حتی اگر جو با من مخالف باشد، باید به این واقعیت احترام بگذارد که من حق و توانایی جریمه کردن او را در صورت عدم‌توجه به نظرات خود دارم

خودتان را جای آنها بگذارید؛ اگر شک دارید از خودتان بپرسیدکارمندان خودتان چه نوع رفتارهایی می‌توانند نشان دهند که باعث شود میل و توانایی شما برای دادن فیدبک سازنده به آنها افزایش یابد. مطمئن هستم بعضی از نکاتی که در بالا ذکر شد در لیست شما خواهند بود. سپس این رفتارها را در قالب شناخت خود از رئیس‌تان بیاورید. کدام‌یک از این موارد برای آنها مهم است؟ رئیس شما درباره ارائه فیدبک برای چه چیزی ارزش ویژه‌ای قائل است؟ هرچه رئیس‌تان بیشتر باور داشته باشد که استفاده درستی از فیدبک خواهید داشت، شما نیز فیدبک بیشتری دریافت خواهید کرد و شرایط حتی بهتر هم خواهد شد: شما فیدبک‌های مثبت‌تر و سازنده‌تری دریافت خواهید کرد. اگر رئیس‌تان احساس کند که برای فیدبک او ارزش قائل هستید و اراده و توانایی انجام آن را دارید، احتمالا نسبت به تلاش‌های شما صبورتر، قدردان‌تر و حامی‌تر خواهد بود.

به آن فکر کنید؛ وقتی کارمندانتان نقص‌های خود را قبول دارند و واقعا روی آن کار می‌کنند و حتی تلاش می‌کنند پیشنهادات و فیدبک شما را انجام دهند، آیا شما با آنها صبورتر نخواهید بود؟ وقتی آنها با وجود تلاش زیاد بازهم کمی عقب هستند، آیا به آنها می‌تازید یا آنها را تشویق می‌کنید و با ارائه یک یا دو پیشنهاد تلاش آنها را ارج می‌نهید؟ قبول داریم که بعضی از رئیس‌ها افراد غیرمنطقی و سوء‌استفاده‌کننده از فرصت‌های برابر بدون کوچک‌ترین صبری برای هر موضوعی کمتر از کمال هستند، اما تعداد این‌گونه رئیس‌ها بسیار کم است. بیشتر روسا در صورتی که به آنها نشان دهید از فیدبک‌شان استقبال می‌کنید به شما فیدبک بیشتری می‌دهند و هرچه هدایت‌پذیرتر باشید، بیشتر احتمال دارد که این فیدبک حمایت‌گر و تشویق‌کننده باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3963

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد