درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 بهمن 1401 - 10:26   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص

  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!
  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص
  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند
  معتبرترین برندهای سال 2022
  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ
  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد
  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد
  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند
  روزنامه خراسان: بازگشت اینستاگرام؛ شاید هرگز!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27696صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 27 دی 1395 - 12:29
جایگاه خلاقیت در خبر
خبر برای هیجان انگیز شدن به یک اتفاق نیاز دارد، این اتفاق را پیدا کنید، باید در خبر مخاطب را راهنمایی کرد و از تکرار مسائل که مخاطب را خسته می کند پرهیز کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، "فرانک گاردنر" با بیست سال سابقه روزنامه نگاری می گوید: قدم اول در روایت خبر این است که مشخص کنیم موضوع خبر چیست؟ مهمترین مولفه یک خبر، جدید بودن آن است و ادامه پوشش آن در اخبار، تنها در صورتی معقول است که حرف جدیدی برای گفتن وجودداشته باشد به گفته گاردنر "نباید موضوعات را تنها برای حفظ ظاهر در اخبار نگه داشت".[حاشیه روی و طویل سخن گفتن که فقط چیزی برای گفتن داشته باشیم]

   میزان جذابیت روایتی که شما از یک خبر ارائه می دهید به حد و حدود خلاقیت شما بستگی دارد. ولی امروزه خبر چنان سریع پخش می شود که موضوع خبر به تنهایی نمی تواند این نیاز را برطرف کند و برای خلاقیت چاره ای جز در ساخت و پرداخت خبر نیست.

   خلاقیت شما می تواند در اجزای خبر، تصاویری که استفاده می کنید فردی که برای مصاحبه استفاده می کنید، باشد.

   نکته دیگر اینکه خبرنگار خودش باید به خبر علاقه داشته باشد. و این اشتیاق باید در نحوه ارائه خبر دیده شود، پس از این است که خواننده، بیننده و یا شنونده هم مشتاق خواهد شد.

   خبر برای هیجان انگیز شدن به یک اتفاق نیاز دارد، این اتفاق را پیدا کنید، باید در خبر مخاطب را راهنمایی کرد و از تکرار مسائل که مخاطب را خسته می کند پرهیز کرد.

   مساله دیگر اینکه مخاطب را با دادن اطلاعات بیش از اندازه خسته نکنیم؛ این یکی از مواردی است که اغلب نادیده گرفته می شود. [حجم اطلاعاتی که از طریق تصاویر گرافیکی و نمودار و آمار و ارقام به مخاطب منتقل می شود باید معقول باشد]. بعضی اوقات متاسفانه باید گفت؛ مطلع ترین خبرنگاران بدترین خبرنگاران هستند چون زیاد می دانند و بار اضافی بر دوش مخاطبان خود می اندازند.

   در هم آمیختن اجزاء یک خبر وظیفه خبرنگار است اوست که باید تار و پود خبر را به گونه ای در کنار هم قرار دهد تا روایت جذاب و منحصر به فرد شود.

 

منبع: پانا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند


  روزنامه خراسان: بازگشت اینستاگرام؛ شاید هرگز!


  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد


  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  معتبرترین برندهای سال 2022


  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!


  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ


  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند


  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد