درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27659صفحه نخست » یکشنبه، 26 دی 1395 - 12:56
بهترین کمپین های تبلیغاتی برندها در کریسمس / تبلیغات احساساتی!
هر سال بلافاصله بعد از پشت سر گذاشتن هالووین، شاهد ظهور کمپین های بازاریابی زیادی برای تعطیلات سال نو در همه جا هستیم. ایمیل، پست های مختلف در رسانه های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی از جمله این کمپین ها هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هر سال بلافاصله بعد از پشت سر گذاشتن هالووین، شاهد ظهور کمپین های بازاریابی زیادی برای تعطیلات سال نو در همه جا هستیم. ایمیل، پست های مختلف در رسانه های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی از جمله این کمپین ها هستند. در این موقع از سال میلادی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی از کنترل خارج می شوند، اما از حق نگذریم که برخی برندها فعالیت خیلی خوبی در این زمینه دارند.

این برندها کمپین هایی را راه می اندازند که به جای اینکه به شلوغی و سروصدای دم عید و سال نو بیفزایند، واقعا مشتریان را به شور و هیجان می آورند؛ کمپین هایی که احساسات را برمی انگیزانند و مخاطبان را تشویق به اشتراک گذاری می کنند.

کمپین های بازاریابی سال نو اندازه و انواع مختلفی دارد. در ادامه به تعدادی از برجسته ترین این کمپین ها در سال 2016 اشاره کرده ایم.

1- کوکاکولا: صلح روی زمین... یا حداقل صلح در بازار

گاهی مردم در روزهای پایانی سال در بازار برای خرید محصولات، خصوصا محصولاتی که تخفیف خورده اند، باهم دچار اختلاف می شوند. برخی نمی توانند از این شلوغی آنچه را می خواهند بخرند و برخی دیگر تا جایی که ممکن است خودشان را از این همهمه دور نگه می  دارند.

عضو هر کدام از گروه هایی که در بالا ذکر شد باشید، کوکاکولا در کانادا شیوه جدیدی را یافته تا شما را در تعطیلات به بازار بکشاند. کوکاکولا در ویدئویی که به تازگی منتشر کرده به ما نشان می دهد چگونه یک نوشیدنی موردعلاقه می تواند میان مردم صلح و آشتی برقرار سازد، حتی در زمان های استرس زا. کوکاکولا این ویدئو را در رسانه های اجتماعی مختلف منتشر کرده است. در این ویدئو دو نفر باهم بر سر یک ژاکت دعوا می کنند تا اینکه با خوردن کوکاکولا باهم آشتی می کنند.

کامیون کریسمسی کوکاکولا

کوکاکولا علاوه بر کمپین های تبلیغاتی، آیین و سنت جالب 17 ساله ای هم در روزهای پایانی سال دارد. کامیون کریسمسی کوکاکولا تور گردشی خود را از 17 نوامبر در لندن آغاز کرده و قصد دارد به 44 مکان مختلف سر بزند. کاری که کوکاکولا نزدیک به 20 سال است نزدیک به کریسمس انجام می دهد. مردم می توانند با این کامیون کریسمسی عکس بیندازند و یک قوطی 150 میلی لیتری کوکا، کوکا رژیمی یا کوکاکولای بدون شکر به طور رایگان بنوشند.

پس از غروب آفتاب هم یک انیمیشین کوتاه درباره جشن کریسمس درون کامیون برای علاقه مندان پخش می شود. تور گردشگری کوکاکولا در روز بیست و سوم دسامبر به پایان می رسد. کوکاکولا در وب سایت رسمی اش نام مکان هایی را که این کامیون توقف خواهد کرد، آورده است.

با در بطری کوکاکولا، صدای تان را ضبط کنید

کوکاکولا یکی از فعال ترین برندها در ارائه کمپین های تبلیغاتی در کریسمس امسال است. غول نوشیدنی جهان نوع جدیدی از در بطری را تولید کرده که مشتریان می توانند صدای شان را به مدت 30 ثانیه در آن ضبط کنند و به کسانی که دوست شان دارند، هدیه دهند.

در تعطیلات امسال، تعدادی از مصرف کنندگان خوش شانس ایتالیایی به لطف کوکاکولا می توانند با استفاده از پیام ضبط شده در بطری کوکا به شیوه جدیدی با کسانی که دوست شان دارند، ارتباط برقرار کنند.

کوکاکولا می خواهد تعداد محدودی از این بطری های منحصربه فرد خود را در تعطیلات کریسمس سال جاری بفروشد. در این بطری ها الکترونیکی بوده و می تواند یک پیام 30 ثانیه ای را ضبط کند. وقتی در بطری برای باز شدن چرخانده می شود، صدای ضبط شده پخش می شود. کوکاکولا همچنین یک ویدئوی تبلیغاتی درباره نحوه استفاده از این بطری ها منتشر کرده است.

2- هتل تونایت: از اقوام بازدید کنید، اما در خانه شان نمانید

در سال نو و تعطیلات بازدید از فامیل و خانواده موضوعی اجتناب ناپذیر است که نمی توان از آن فرار کرد، چه خوش تان بیاید، چه نه. نسل جدید حوصله گذران وقت با بستگان را ندارد، اما هتل تونایت   (HotelTonight) می خواهد به شما کمک کند. راه حل چیست؟ با مراجعه به وب سایت این برند می توانید خیلی راحت یک اتاق در هتل رزرو کنید.

این کمپین سروصدای زیادی در رسانه های اجتماعی راه انداخته و مورد استقبال قرار گرفته است. کاربران فیس بوک می توانند بهترین یا بدترین خاطره های گذراندن تعطیلات با خانواده را در کامنت های پست های هتل تونایت به اشتراک بگذارند. کاربران توییتر هم با استفاده از HotelTonight#  می توانند در این کمپین شرکت کنند.

این کمپین همچنین تبلیغ چاپی زیر را منتشر کرده که تداعی کننده نوستالژی برای بستگان و خانواده همه ما است. روی این تبلیغ نوشته: «خودتان را برای بازی سالانه جدول کلمات متقاطع عمه ماری آماده کرده اید؟ تعطیلات امسال فقط از او بازدید کنید، در خانه ش نمانید» با این کار هم به اقوام احترام می گذارید و هم خودتان عذاب نمی کشید.

3- آهنگ یا سازتان را با خود به جشن بیاورید

یکی از بهترین شیوه های لذت بردن از تعطیلات، شرکت در جشن هاست و جشن ها هم معمولا همراه با موسیقی  هستند. اسپاتیفای (Spotify: سرور پخش آهنگ) به خوبی از این موضوع آگاه است و به همین دلیل کمپین «PlaylistPotluck» را به راه انداخته است. اسپاتیفای بدین منظور همکاری خود را با سونوس (Sonos شرکت الکترونیکی آمریکایی که بیشتر به خاطر اسپیکرهای هوشمندش شناخته شده است) آغاز کرده است.

این دو برند با هم همکاری کرده اند تا لیست آهنگ هایی را که قرار است در مهمانی و جشن های کریسمس پخش شوند به چیزی مانند پات لاک (potluck  یا خوراک مختصر گروهی که در جشن ها و دورهمی های صمیمی، هرکسی سهم غذا و نوشیدنی خود را می برد و تنها میزبان مسئول تهیه غذا و نوشیدنی نیست) تبدیل کنند.

شعار این کمپین «یک خانه، یک میزبان، هرکسی غذای خودش را بیاورد» است. فقط به جای اینکه در این جشن و مهمانی ها غذا یا نوشیدنی بیاورید، هرکسی یک موسیقی (موسیقی مورد علاقه اش) را به این پلی لیست مشترک اضافه می کند.

چنین ویژگی در اسپاتیفای اعمال شده است. ایده جالبی است، به جای دعوت  های سنتی و آوردن سهم غذا و نوشیدنی خود، آهنگ هایی را به پلی لیست مهمانی می آورید. نکته جالب درباره این کمپین این است که المان ها و فرمت های رسانه ای مختلفی را باهم ترکیب و آنها را هم ساز می کند.

4- کریسمس H&M در قطار

با نگاهی به صفحه یوتیوب H&M متوجه می شوید که این برند می داند چگونه از بازاریابی ویدئویی در تبلیغاتش استفاده کند. ایده بازاریابی H&M در تعطیلات سال نو هم جالب است. آخرین ویدئوی تبلیغاتی این برند با درخشش آدرین برادی (Adrien Brody)  به محض انتشار، تبدیل به موضوعی داغ دربسیاری از رسانه ها شده است.

در این ویدئو کنترلچی قطار به مسافران اعلام می کند که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی، سفر آنها با تاخیر روبه رو خواهد شد و دیر به مقصد می رسند. او سپس با مرکز تماس می گیرد و اعلام می کند که به تزیینات کریسمسی نیاز دارد و به مسافران اعلام می کند تا 20 دقیقه بعد در کافه تریای قطار حضور یابند.19دقیقه بعد تمامی مسافران که لباس های راحت H&M  به تن دارند به کافه تریای قطار می روند که با صحنه جالبی مواجه می شوند؛ کافه تریا به یک سرزمین زمستانی با حال و هوای کریسمس تبدیل شده است.

چنین تبلیغی بسیار بهتر از داد و بیداد و سروصدای زیادی راه انداختن درباره محصولات جدید در کاتالوگ زمستانی است. H&M  محصولات خود را به صورت داستان در چنین ویدئوهای تبلیغاتی به نمایش می گذارد.

5- سامسونگ: کادوپیچ احساسات تان را باز کنید

همان طور که همگی می دانیم امسال سامسونگ به خاطر آتش گرفتن نوت 7، سال پر سروصدایی را پشت سر گذاشت، اما حالا این برند کره ای تصمیم گرفته تا با هدیه هدست واقعیت مجازی خود، مردم را به شور و هیجان بیاورد و اشتباه خود را جبران کند.

واقعیت مجازی خیلی زود تبدیل به یک ابزار بازاریابی مهم خواهد شد، خصوصا برای برندهایی که به دنبال ایجاد تجارب جدید برای مصرف کنندگان شان هستند. مردم با تکنولوژی هایی مانند هدست واقعیت مجازی می توانند از درون خانه خودشان، تجارب جالبی را کسب کنند.

سامسونگ دارد روی این موضوع برای تعطیلات سال نو کار می کند و ویدئوی تبلیغاتی را منتشر کرده که در آن اعضای خانواده و بستگان به کسانی که دوست شان دارند، هدست واقعیت مجازی سامسونگ هدیه و آزادی تجربه خیلی چیزها را می دهند.واکنش های افرادی که این هدیه را می گیرند، بسیار جالب و دیدنی است.

سامسونگ همچنین یک قرعه کشی رسانه ای در این کمپین راه انداخته است و به کاربرانی که از هشتگ های مخصوص این کمپین استفاده کنند، یک عدد گوشی گلکسی S7 Edge به همراه هدست واقعیت مجازی هدیه می دهد.

6- کنده درخت کریسمسی روی سوییشرت های برگرکینگ

یکی از آیین های شب کریسمس در اروپا این است که کنده بزرگی را به مناسبت آغاز سال جدید، درون بخاری یا شومینه منزل می گذارند. برگرکینگ سوییشرت هایی را ارائه کرده که مصرف کنندگان می توانند این کنده درخت را روی لباسی که به تن دارند، داشته باشند! روی این سوییشرت ها در قسمت روی شکم، جیب هایی شبیه به شومینه برای قرار دادن گوشی همراه وجود دارد.

برگرکینگ به مردم پیشنهاد کرده تا یک ویدئوی مربوط به سوختن کنده چوبی را در گوشی خود پخش کنند و آن را درون جیب این سوییشرت ها بگذارند. احمقانه به نظر می رسد، نه؟ اما شاید اگر روند تهیه برگرهای این برند را بدانید شاید دیگر برای تان احمقانه نباشد؛ برگرها در برگرکینگ با آتش کبابی می شوند. قیمت این بلوزها 29.9 یورو است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد