درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27366صفحه نخست » سه شنبه، 30 آذر 1395 - 11:47
مجید رضاییان: فقدان آموزش ازموانع تولید گزارش تحقیقی است
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از موانع تولید گزارش تحقیقی در ایران ، فقدان آموزش است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مجید رضائیان روز دوشنبه در سخنانی با موضوع بررسی «موانع گزارش تحقیقی در ایران – با عنایت به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» گفت: این یک واقعیت است که گزارشگر تحقیقی تربیت نکرده‌ایم و در این زمینه ضعف وجود دارد ، هم اکنون نیز گزارش‌ نویس توصیفی کم داریم و در این زمینه کم کار شده است .
رضاییان با انتقاد به وضعیت روزنامه ‌نگاری تحقیقی در ایران گفت: اگر رسانه را پذیرفتیم از درون آن گزارش تحقیقی در می‌آید ولی اگر رسانه را نپذیرفتیم هیچ نوع گزارش تحقیقی از آن حاصل نمی‌شود. در واقع اگر روزنامه‌ نگاری را بپذیرید ، پرسش را می پذیرید ؛ پرسش را پذیرفتید ، نقد را هم می‌پذیرید .
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روزنامه‌نگاری علمی میان رشته‌ای است که ادبیات آن باید از شش فرم تبعیت کند ؛ یعنی ادبیات خبر، ادبیات گزارش خبری، ادبیات گزارش، ادبیات مصاحبه در دو نوع، ادبیات یادداشت سرمقاله، ادبیات مقاله نقد. حرف در این زمینه بسیار است فقط این که فرم در روزنامه‌نگاری مثل گزارش تحقیقی تابع یک دیدگاه جامع تر و بالاتر است .
این مدرس روزنامه‌نگاری با بیان این که به هیج وجه در ایران موفق به گرفتن گزارش تحقیقی نیستیم ، گفت: سه عدد گزارش تحقیقی قدرتمند که جریان ساز بوده و مثل واترگیت و اسپات لایت که جریانی را در کشور جهان سومی تغییر داده به من نشان دهید؟ حال این یک سوال جدی است که چرا این فرم روزنامه‌نگاری در ایران نیست؟ بعضی‌ها گفته‌اند روزنامه‌نگاری تحقیقی یک ژانر و واکنش است در برابر روزنامه‌نگاری توسعه بعد از جنگ جهانی دوم. بعضی‌ها هم گفته‌اند فرم بوده است یعنی گزارش تحقیقی ، فرمی تابع ژانر است که هر دو را قبول داریم، بحثی در این نیست .
 
ویژگی‌های گزارش تحقیقی، آزادی بیان و بسترهای لازم برای تحقق گزارش تحقیقی، اطلاعات کتمان؛ دستمایه‌ اصلی گزارش تحقیقی، آشنایی با جنبه های حقوقی، ایرادهای شش گانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و موانع تحقق گزارش تحقیقی در ایران؛ در این سخنرانی مورد بررسی و نقد قرار گرفت .

 

منبع: ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد