درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 07:48   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان

  جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان


ادامه ادامه مطلب دو

تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!

  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!
  چرا در محیط کار استرس می‌گیریم؟
  جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان
  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران
  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها
  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی
  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد
  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای
  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27321صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 1 دی 1395 - 07:10
نقش یک برنامه موثر و موفقیت آمیز روابط عمومی در هدایت ارزش نشان تجاری
مزیتی که روابط عمومی برای ارتباطات بی نقص و مؤثر بازاریابی به همراه دارد، ظرفیت ارائه پیام های بسیار مؤثر و طبقه بندی شده به مخاطبان مورد نظر در خلال اوقات راهبردی است که فرصت های مناسب برای طرح مؤثر نشان صنفی وجود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تجزیه و تحلیل SWOT  ( قدرت، ضعف، فرصت های مناسب و خطرات ) یکی ار مهم ترین ابزار در ایجاد یک برنامه موثر و موفقیت آمیز روابط عمومی در هدایت ارزش نشان تجاری است.


اولین گام، تخمین یا ارزیابی نقاط ضعف یا قوت داخلی نشان تجاری است. از دیدگاه مدیریت و سهامدارانی که از بالاترین اولویت برخوردارند، نقاط قوت وضعف داخلی آن را می توان با نگاهی دقیق به تمامی ابعاد از جمله فعالیت ها، بودجه ها، بازگشت سرمایه، نمایش کالا، میزان رضایت مشتری، مجراهای توزیع و مسایل و موضوعات جنبی شناسایی کرد.


گام بعدی، بررسی فرصت های مناسب و خطرات بیرونی است. بررسی فرصت ها و موقعست های مناسب، ارزیابی اوضاع اقتصادی و اجتماعی و وضعیت ویژه یا گرایش هایی را که نشان تجاری را جذاب تر می سازد، در بر می گیرد. در عوض خطرات احتمالی قدرت هایی هستند که از جاذبه و تاثیر گذاری نشان تجاری می کاهند. هنگامی که ارزیابی نقاط ضعف و قوت، فرصت ها وخطرات کامل شد، یافته های خود را بر اساس اصول چهار گانه زیر اولویت بندی کنید:


1.آسیب های واقع گرایانه: اگر نقاط ضعف و خطرا ت مورد توجه قرار نگیرد؛
2. منافع احتمالی: اگر نقاط قوت و فرصت های مناسب به عنوان اهرم فشار مورد توجه قرار گیرد؛
3. ارزیابی هزینه ها و بررسی آسیب های و کاربرد نقاط قوت و فرصت های مناسب به عنوان اهرم فشار؛
4. روزنه فرصت های مناسب در دسترس؛ به عنوان مثال شما چه میزان زمان باید وقت خود را صرف اصلاح نیازهای شناسایی شده کنید، قبل از اینکه خیلی دیر شود؛


یافته ها و نتایج به دست آمده از این ارزیابی، شما را مستقیماً به سوی گذر گاه ارتباطات راهبردی رهنمون خواهد کرد و این امکان را برای شما فراهم خواهد آورد تا توان و جذابیت نشان تجاری را به حداکثر و نقاط ضعف آن را به حداقل برسانید.


تجزیه و تحلیل مذکور همچنین شما را به سوی پیام هایی هدایت می کند که از بیشترین اهمیت و اعتبار برخودارند. به علاوه به سهامدارانی اشاره خواهد کرد که از بیشترین اهمیت و اولویت بهره مند هستند واینکه چگونه می توان از طریق پیام به آنها  به راحتی دسترسی داشت و در ساخت روابط آتی نیز مشارکت خواهد داشت.


عناصر کلیدی در ایجاد پیام های مؤثر و مفید عبارتند از:
٭ پیام ها باید از دید مخاطبان از اهمیت و اعتبار برخوردار باشند؛
٭ آنها باید همواره انعکاس دهنده جایگاه نشان تجاری سازمان یا شرکت باشند؛
٭ در پیام باید یک نگاه و یک ندا وجود داشته باشد؛
٭ پیام باید با تاریخچه و تجربه مشتری توافق سازگاری داشته باشد؛
٭ پیام باید با محل مشتری در فرآیند خرید سازگار باشد؛


بخش های مختلف درون یک شرکت، مسئول ارسال پیام به گروههای سهامدار هستند توافق و هماهنگی راهبردی - از تبیلیغات گرفته تا روابط عمومی برای ارتقای میزان محبوبیت نشان تجاری و در نتیجه افزایش میزان فروش، پاسخگویی مستقیم و ارتباطات درونی - همسویی و هماهنگی تمامی پیام هایی است که خالق تصاویر مطلوبی از نشان تجاری از ایجاد جایگاهی مثبت در ضمیر مصرف کننده و سایر سهامداران نسبت به کالای تولید شده است. عدم توافق و هماهنگی بین گفتار و عمل، باعث بروز بی اعتمادی و عدم توجه و تمرکز به محصول مورد نظر می شود.


مزیتی که روابط عمومی برای ارتباطات بی نقص و مؤثر بازاریابی به همراه دارد، ظرفیت ارائه پیام های بسیار مؤثر و طبقه بندی شده به مخاطبان مورد نظر در خلال اوقات راهبردی است که فرصت های مناسب برای طرح مؤثر نشان صنفی وجود دارد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


  10 گام تا رسیدن به یک طراحی مناسب برای تبلیغات بیلبوردی


  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و بین الملل استانداری آذربایجان‌ شرقی منصوب شد


  انتخاب اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های گیلان


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  امضای تفاهم نامه همکاری مابین انجمن روابط‌عمومی‌ و سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی


  اجرای به موقع مصوبات شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به مناسبت دهه مبارک فجر


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد