درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:32   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27235صفحه نخست » شنبه، 20 آذر 1395 - 11:08
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / استفاده از زمان صرف غذا برای پیشبرد اهداف
تصور اغلب افراد در رابطه با ناهار کاری، عملی گران قیمت، وقت گیر و بسیار مهم است. برخی دیگر نیز این اقدام را عملی بی فایده و صرفا تجملاتی می دانند. با این حال حقیقت آن است که امروزه شرکت ها و افراد بسیاری اقدام به انجام این عمل می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تصور اغلب افراد در رابطه با ناهار کاری، عملی گران قیمت، وقت گیر و بسیار مهم است. برخی دیگر نیز این اقدام را عملی بی فایده و صرفا تجملاتی می دانند. با این حال حقیقت آن است که امروزه شرکت ها و افراد بسیاری اقدام به انجام این عمل می کنند.

اگر بخواهیم تعریفی کوتاه از این عبارت داشته باشیم می توان گفت ناهار کاری به معنای این است که در مکانی مشخص و برسر میز غذا به رایزنی و گفت و گو پرداخته شود. در ابتدا این سوال به ذهن بیشتر افراد خطور می کند که این اقدام چه ضرورتی دارد و بهتر است که مذاکرات در محیطی رسمی صورت گیرد.

اگرچه این حرف تا حدودی درست است و بدون شک حین صرف غذا نمی توان به جدیت درباره مسائل گفت وگو کرد با این حال فراموش نکنید که این اقدام نیز یکی از راهکارها برای مدیریت هرچه بیشتر زمان است. در دنیای حال حاضر هیچ چیز باارزش تر و گرانبها تر از زمان نمی توان یافت. با نگاهی عمیق به این جمله شما نیز به درستی به این حقیقت پی خواهید برد.

برای درک بهتر این موضوع به ذکر مثالی خواهم پرداخت: فرض کنید فردی تمام ثروت خود را در اثر سهل انگاری از دست داده است. وی می تواند با تلاش بیشتر و درس گرفتن از اشتباهاتی که مرتکب شده است، بخشی یا تمام سرمایه خود را دوباره به دست آورد.

اما در رابطه با زمان ابدا نمی توان چنین کاری را صورت داد و زمانی که از دست رفته باشد دیگر قابل جبران نخواهد بود. به همین خاطر است که از هر موقعیت و راهکاری باید برای استفاده بهینه از آن کمک گرفت حال به هر میزان که می خواهد عجیب به نظر بیاید تا زمانی که نتایج مثبتی دارد، لازم است توسط افرادی که نسبت به زمان خود حساس هستند مود استفاده قرار گیرد.

امروزه تمامی افراد گرفتاری ها و مشغله های خاص خود را دارند و هرکس به فکر مدیریت زمان خود است. ممکن است برای یک ملاقات کاری بیش از یک ساعت زمان در اختیار شما قرار داده نشود و با طولانی شدن روند مذاکرات عملا زمان کافی برای بیان هرآنچه می خواهید نداشته باشید. تحت این شرایط رها کردن گفت و گو ابدا به صلاح نیست و زمانی که صرف غذا می شود می تواند گزینه مناسبی باشد تا صحبت های خود را به مرحله ای برسانید که مدنظرتان است.

این زمان به علت آنکه افراد دیگر فشار کاری ندارند و در وضعیت راحت و کم استرسی به سر می برند، می تواند موقعیت مناسبی برای صمیمی تر شدن باشد. فراموش نکنید که جو دوستانه باعث آسان تر شدن مذاکره خواهد شد.

ایده

استفاده از زمان صرف غذا برای پیشبرد اهداف تنها در مواردی که گفت و گو ها طولانی می شود کاربرد ندارد، در مواقعی ممکن است فرد به قدری مشغله داشته باشد که این زمان تنها شانس شما برای مذاکره محسوب شود.

برای مثال ممکن است فردی به کشور شما برای گفت و گو با شخص خاصی سفر کند، با این حال شما نیاز به صحبت با وی دارید. تحت این شرایط و با توجه به این امر که برنامه های وی از پیش تعیین شده است و امکان تغییر آن نیز وجود ندارد، لازم است از زمان های هرچند کوتاه بیکاری وی نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید با دعوت وی به صرف غذا زمانی را برای گفت و گوی خود بخرید. البته در این موارد دقت داشته باشید که باید شرایطی را مهیا سازید که باب میل وی باشد. برای مثال اگر طرف مذاکره کننده گیاه خوار است باید غذای مدنظر وی تهیه شده باشد و به طور کل شرایط لازم برای جلب رضایت وی ترتیب داده شود، در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اگر امکانات لازم برای برگزاری یک ناهار کاری مناسب را در اختیار ندارید، می توانید آن را به محلی دیگر انتقال دهید. در این مورد خارج از حد توان خود عمل نکنید و تنها کافی است نشان دهید که به فکر کسب رضایت وی بوده اید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد