درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:51   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27184صفحه نخست » سه شنبه، 16 آذر 1395 - 12:52
بودجه وزارت ارتباطات کاهش یافت
آخرین لایحه بودجه دولت یازدهم تقدیم مجلس شد تا در صورت موافقت نمایندگان امور عمرانی و جاری دولت در سال آینده با مبلغ ده میلیون و هشتصد و چهل و نه هزار و سیصد و نود و دو میلیارد و نهصد و سی و چهار میلیون ریال اداره شود و به این ترتیب سال 96 که با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همراه است بودجه با 13/ 8درصد رشد نسبت به سال قبل روبه‌روست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آخرین لایحه بودجه دولت یازدهم تقدیم مجلس شد تا در صورت موافقت نمایندگان امور عمرانی و جاری دولت در سال آینده با مبلغ ده میلیون و هشتصد و چهل و نه هزار و سیصد و نود و دو میلیارد و نهصد و سی و چهار میلیون ریال اداره شود و به این ترتیب سال 96 که با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همراه است بودجه با 13/ 8درصد رشد نسبت به سال قبل روبه‌روست. در این میان، سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این سند مالی بالغ بر ۳۱۲میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته حدود 5/ 16 درصد کاهش یافته است. از مجموع بودجه در نظر گرفته شده برای مجموعه وزارت ارتباطات 51 میلیارد و 697 میلیون و 700 هزار تومان بودجه جاری و 156میلیارد و 654 میلیون و 900 هزار تومان بودجه عمرانی است.

 

وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران بیشترین سهم از بودجه سال جاری را به خود اختصاص دادند تا بیش از 80 درصد بودجه این وزارت در این دو بخش صرف شود. بودجه سال جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی از آن است این وزارت برنامه توسعه بیشتری نسبت به سال گذشته برای بخش فضایی دارد به‌طوری که بودجه سازمان فضایی ایران با افزایش 35 درصدی نسبت به سال گذشته بالغ بر 18 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. علاوه بر کاهش قابل توجه بودجه وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری، به نظر می‌رسد به دنبال تبدیل شرکت ملی پست به یکی از معاونت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بودجه این شرکت حدود 32درصد کمتر از مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه سال 95 بوده است. همچنین شرکت‌پست به همراه شرکت ارتباطات زیرساخت از بودجه جاری بی‌نصیب ماندند. کاهش بودجه بخش‌های اصلی تنها به دو شرکت مذکور ختم نمی‌شود، چرا که بودجه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز 27درصد کاهش یافت تا مشخص شود دولت تصمیم جدی برای سیاست‌های انقباضی در بودجه‌بندی شرکت‌های تابعه خود دارد.

 

بندهای متفرقه

طبق پیش‌بینی سند مالی مربوط به سال آینده از سوی دولت، بودجه در نظر گرفته شده برای مرکز ملی فضای مجازی با رشد 5/ 45 درصدی مواجه شده و به رقم چهار میلیارد و 851 میلیون و 900 هزار تومان خواهد رسید. همچنین لایحه بودجه 96 نشان می‌دهد رقم ۷۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه ملی اطلاعات و مبلغی معادل ۴۷۰ میلیارد تومان را برای انجام وظایف حاکمیتی در امور فرکانس رادیویی و ایجاد بازار رقابتی در فاوای کشور در نظر گرفته است.

براساس سند مالی سال آینده، دولت رقمی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان برای توسعه دولت الکترونیک همراه و محتوای الکترونیکی شبکه ملی اطلاعات و رقمی معادل 5/ 3 میلیارد تومان برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی کرده است.

 

درآمد 400میلیارد تومانی دولت از پیامک

براساس آنچه در سند مالی بودجه 96 پیش‌بینی شده دولت می‌تواند حدود22هزار و 237میلیارد تومان از محل فروش مالکیت خود برای بودجه سال 96 تامین درآمد کند که در این میان، فروش حق مالکیت دولت در بخش ICT حدود 6900 میلیارد تومان درآمد به همراه دارد. حدود 64درصد این درآمد حاصل از فروش حق مالکیت دولت در این بخش معطوف به حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات بوده که رقم آن نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته 21درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین دولت تصمیم دارد از طریق نامبرینگ درآمد خود را تا 43درصد افزایش دهد و پس از آن بیشترین درآمد دولت از محل فروش مالکیت در بخش ICT مربوط به بدهی معوقه اپراتورهای مخابراتی خواهد بود که بالغ بر 700میلیارد تومان خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده درآمد دولت از محل ارائه خدمات الکترونیکی نیز 5/ 37درصد افزایش یابد. در برنامه سال آتی دولت برآورد شده که دولت بتواند با صدور کارت ملی و گواهینامه هوشمند یا تعویض گواهینامه عادی به هوشمند 650 میلیارد تومان درآمد کسب کند.

دولت درنظر دارد همانند دو سال گذشته، با افزایش قیمت 10ریالی پیامک‌ها بتواند به درآمد معادل ۴۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند. دو سال گذشته با تصویب مجلس در بودجه سال 94 مقرر شد تا اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 10 ریال از استفاده‌کنندگان این خدمات هزینه بیشتر دریافت کنند. همچنین در بودجه سال 95 نیز قید شد تا براساس این بند الحاقی نمایندگان، درآمد ناشی از این افزایش به سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تخصیص یابد.

 

۱۴۰ میلیارد تومان وام

دولت در لایحه بودجه سال آینده کشور اجازه تخصیص مبلغ هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی را در قالب وام وجوه اداره شده به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داد. به عبارت دیگر، براساس بند ج، تبصره 19 لایحه بودجه سال 96 به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تایید وزیر ارتباطات تا مبلغ 140میلیارد تومان از محل منابع داخلی خود و برای کمک به سرمای‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به‌صورت وجوه اداره شده براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3926

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد