درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:53   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26770صفحه نخست » جمعه، 21 آبان 1395 - 16:41
انتقاد روزنامه نگار آمریکایی از روش های انتخاباتی آمریکا
ما که منتقد روش انتخاباتی عراق در زمان صدام حسین و شوروی در دوران حکومت حزب کمونیست بودیم و به نامزدهای محدود و معدود در انتخابات آنها ایراد می گرفتیم و هنوز هم از گسترش دمکراسی به همه کشورهای جهان سخن به میان می آوریم، دست کم باید روش های انتخاباتی خودمان را اصلاح کنیم که ایراد نداشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نیکلاس کریستف روزنامه نگار آمریکایی در مقاله 20 نوامبر2004 خود در نیویورک تایمز و نقل آن در روزنامه های دیگر آمریکا، از روش های انتخاباتی این کشور انتقاد کرده و راههایی برای اصلاح آن ارائه داده بود.


مضمون این مقاله از این قرار بود: ما که منتقد روش انتخاباتی عراق در زمان صدام حسین و شوروی در دوران حکومت حزب کمونیست بودیم و به نامزدهای محدود و معدود در انتخابات آنها ایراد می گرفتیم و هنوز هم از گسترش دمکراسی به همه کشورهای جهان سخن به میان می آوریم، دست کم باید روش های انتخاباتی خودمان را اصلاح کنیم که ایراد نداشته باشد.

 

در حال حاضر برنده انتخابات ما یا نامزدهای حزب دمکرات هستند و یا جمهوریخواه، و این، به دلیل توجه مردم به همین دو حزب نیست؛ روش انتخابیه ما بسیار قدیمی است و با شرایط روز مطابقت نمی کند. برای مثال: در انتخابات محلی ایالت آرکانزا در 75 درصد از موارد، نامزد انتخاباتی رقیبی جز از حزب دیگر (دمکرات و یا جمهوریخواه) وجود نداشته و به همین گونه 73 درصد در فلوریدا، 70 درصد در کارولینای شمالی و 62 درصد در نیومکزیکو. در هر دوره، تغییرات جغرافیایی حوزه ها بر پایه منافع حزب حاکم وقت صورت گرفته است. برای مثال: برای این دوره (نوامبر 2004) تغییرات حوزه ها در ایالت تکزاس به گونه ای بود که نمایندگان حزب دمکرات حذف شدند. وضعیت انتخابات در آمریکا به شکلی است که وقتی یک نفر یک بار به عضویت مجلس نمایندگان درآید، این عضویت او تکرار و در مواردی عملا مادام العمر می شود مشابه مجلس لُردان در انگلستان و ....


کریستف در مقاله خود سه راه حل ارائه کرده بود:
1ـ حذف «الکترال کالج» و انتخاب رئیس جمهوری با اکثریت آراء عمومی.
2 ـ هرگونه اصلاح در خطوط جغرافیایی حوزه ها، توسط کارشناسان غیر حزبی به عمل آید.
3 ـ اعانات مردم و شرکتها به هر نامزد در طول کمپین، بدون ذکر نام به یک صندوق جداگانه داده شود تا اعانه دهنده بعدا طلبکار نباشد و از برنده انتخابات مساعدت مطالبه نکند.


در آن سال (سال 2004) بحث درباره نقائص کار انتخابات آمریکا در رسانه های این کشور، تا 18 روز پس از انجام آن ادامه داشت. بیشتر ایرادها به دستگاههای فنی رای گیری که دهها گونه اند وارد آمده و پیشنهاد شده بود که این دستگاهها یکسان شوند و به رای دهنده «رسیدِ صورت وضعیت» بدهند که حاوی چگونگی رای او باشد تا در صورت اشتباه در محاسبه و یا اعتراض، مدرکی در دست داشته باشد و دقت کار افزایش یابد. منتقدین نوشته بودند در جایی که ماشین های الکترونیک مغازه ها و بانکها، خودکار رسید می دهند، چرا نباید ماشین اخذ رای رسید بدهد؟.


مرور زمان نشان داد که این انتقادها پس از انتخابات نوامبر 2008 نیز به همان صورت تکرار شده بود. برای مثال: پس از انجام انتخابات سناتوری آلاسکا و اعلام نتیجه، بازنده که نامزد حزب دمکرات بود اعتراض کرد و دوباره شماری انجام شد که نتیجه به سود او بود و ثابت شد که شمارش با ماشین های الکترونیک دقیق نبوده است و شمارش با دست، آراء نامزد حزب دمکرات را یک درصد بیشتر نشان داد و به این ترتیب معلوم شد که شمارش آراء تا دو درصد بی دقتی داشته است. [قبلا اعلام شده بود که آراء نامزد حزب جمهوریخواه یک درصد بیشتر بود]. در آمریکا دوباره شماری و آن هم با دست و چند نفری که طولانی و وقتگیر است هزینه ای سنگین دارد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات