درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:41   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26566صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 11 آبان 1395 - 07:42
نگاهی تازه، مهم و حیرت‌انگیز به جنبه‌ای نادیده گرفته شده از تاریخ آلمان نازی
دستگاه روابط عمومی نازی‌ها
نویسنده: جاناتان کرش - رژیم نازی را باید به عنوان جامع‌ترین عملیات روابط عمومی در تاریخ مشاهده و درک کرد. اوائل دهۀ 1920 هیتلر رهبری تبلیغات حزبی کوچک را به عهده گرفت و این نکته به وضوح حائز اهمّیت است که او کار خود را نه به عنوان رهبر بلکه به عنوان مسئول روابط عمومی شروع کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از اسرار بزرگ تاریخ این است که کشوری متمدن چون آلمان چگونه مجاب شد که مردی خشن و ستمگر چون آدولف هیتلر را بپذیرد. جواب، بنا به گفتۀ نیکولاس اوشگانسی، بازاریابی است.


اوشاگنسی در "فروش هیتلر: تبلیغات و علامت تجاری نازی" (انتشارات هرست)، نگاهی تازه، مهم و حیرت‌انگیز به جنبه‌ای نادیده گرفته شده از تاریخ آلمان نازی، می‌نویسد: "رژیم نازی را باید به عنوان جامع‌ترین عملیات روابط عمومی در تاریخ مشاهده و درک کرد. اوائل دهۀ 1920 هیتلر رهبری تبلیغات حزبی کوچک را به عهده گرفت و این نکته به وضوح حائز اهمیت است که او کار خود را نه به عنوان رهبر بلکه به عنوان مسئول روابط عمومی شروع کرد.


نکتۀ چشمگیر آن که اوشاگنسی مورخ نیست. بلکه، او استاد ارتباطات در دانشگاه ملکه ماری در لندن است، که در رشتۀ بازاریابی سیاسی تخصص دارد. او پافشاری می‌کند که ایدئولوژی به تنها برای توضیح افراط‌گرایی آلمان نازی کافی نیست "پوچ‌انگاری بی‌نظیر قرن [بیستم] از وحدت تبلیغات و ایدئولوژی سرچشمه گرفت " و او اصرار دارد که خود هیتلر، و نه ژوزف گوبلز وزیر تبلیغات نازی، مغز متفکر بازاریابی نازی بود "او که اساساً و با تمام وجود نظریه‌پرداز تبلیغات بود، اعتقاد داشت این بهترین راه برای کسب قدرت و حفظ آن است."


همانطور که رخ داد، وقتی زمان مقتضی فرا رسید که از آلمانی‌های عادی – یا به قول معروف دانیل گولدهاگن "مأموران اعدام مشتاق هیتلر" – خواسته شود میلیونها نفر مردان، زنان، کودکان و نوزادان را، ابتدا با شلیک گلوله به پشت سر و بعدها با اطاق‌های گاز و آدم‌سوزی به قتل برسانند، ثابت شد که حق با هیتلر بود. دقیقاً در همین جا است که آلمان، که زمانی اوج و قلۀ مدنیت غربی بود، مشتاقانه به ماشین شکنجه و قتل عام تبدیل شد.


اوشاگنسی توضیح می‌دهد، "تبلیغات می‌تواند ... فرهنگ را به نحوی مجدداً تفسیر و مجسم کند که مردم خودشان باور کنند که آنچه انجام می‌دهند صحیح و اخلاقی است...."


حتی اردوگاه کار اجباری را می‌شد در خدمت تبلیغات رایش سوم قرار داد. مثلاً، ترزینشتات ، بنا به قول نویسنده، "اردوگاه کار اجباری مخ روابط عمومی" نام داشت؛ "جهان آرمانی زندانیان شاد که به ورزش و فرهنگ مشغولند ... محلی بهداشتی، سرزنده که ظاهراً ابداً بد نبود." این قبیل نمادگرایی مشغولیت هیتلر و مورد علاقۀ او بود، که "حکم شخصی[اش] وضعیت عالم نمادین را به طور کامل به خود گرفته بود." مثلاً، اوشاگنسی افشا می‌کند که خود هیتلر طراحی آشیانۀ بتونی و پناهگاه‌های زیرزمینی در طول مرز آلمان با فرانسه را در دست گرفته بود.


اوشاگسنی در کمال شهامت دستگاه تبلیغات نازی و برون‌داد وسیع آن – به قول مؤلف "تبلیغات مذهب هیتلری" – را بازسازی می‌کند. تلاش بی‌امانی از توزیع برگچه‌ها و پوسترها گرفته تا به صحنه آوردن تظاهرات توده‌ای استادانه ساخته و پرداخته از قبیل "پیروزی اراده" ، "داستان جعلی عالی در نواری سلولوئید [فیلم]" به تصویر کشیده شده بود، دامنه‌ای گسترده داشت. رادیوهای ارزان توسط وزارت تبلیغات توزیع شد تا توده‌های مردم هیچ کدام از سخن‌پراکنی‌های تبلیغات رسمی را از دست ندهند. به این ترتیب نازی‌ها آنچه را که مؤلف رندانه "حکومت احساسات، دولتی با لفاظی مطنطن ساختگی، که انعکاسی از ارادۀ مردمی و مرتبط با آن بود" توصیف می‌کند، ایجاد کردند.


نبوغ نازی برای مدیریت صحنه به خیابان‌های آلمان کشیده شد. مؤلف می‌نویسد، "نازی‌ها در کنترل حالات روحی، ایجاد واقعیات عمومی که آشکارا خودانگیخته و واقعی اما در حقیقت به کلی جعلی و ساختگی بود، استاد بودند." (شب بلورین مثال مناسبی است.) در واقع، هیچ جایی در آلمان خارج از دسترس رژیم تبلیغات نبود. خود هیتلر توجه داشت که در اقدام عظیم نازی، "اماکن اجتماع و راه‌پیمایی" مهم‌تر از "فضاهای حزبی و آئینی" بود. هیتلر اصرار داشت که، "ما بیشه‌های مرموز نداریم؛ بلکه زمین‌های ورزشی و میادین ورزشی داریم."


با توجه به اعتبار و وجهه‌اش، اوشاگنسی اصرار دارد که مصرف کنندگان تبلیغات در بلعیدن دروغ‌هایی که به خوردشان داده می‌شود تا حدی مسئولند. او می‌نویسد، "رایش سوم مظهر تکامل شراکتی بین توده‌ها و عوام‌فریبان است. شراکتی در تفکر آرزومندانه که در آن توده‌ها خودفریبی و دیگرفریبی کردند." مؤلف، برای آن که به گونه‌ای دیگر مطلب را بیان کند، استدلال می‌کند که نازی‌ها صرفاً کل ملت را تحت خواب مصنوعی جمعی قرار ندادند، بلکه، به دقت سمفونی نفرت و خشونت را ساختند، و در زدن زخمه‌ای بر تار هم‌دلی با مخاطبان خود توفیق یافتند.


جاناتان کرش، مؤلف و وکیل انتشارات، سردبیر Jewish Journal است. جدیدترین کتاب او "زندگی کوتاه و عجیب هرشل گرینزپن: پسری انتقام‌جو، دیپلمات نازی، و قتلی در پاریس" است.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد