درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 14:44   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل پگاه منصوب شد

  سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل پگاه منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل پگاه منصوب شد
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران
  همایش مدیران روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی‌ استان خراسان جنوبی برگزار شد
  حضور مدیران روابط‌عمومی‌ صنعت آب و برق خوزستان در ستاد مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی غدیر
  دستورالعمل: مسئولان روابط‌عمومی سازمان‌های بهداشتی، باید مخاطبان خود را مهیای بیماری ویروس کرونا (کووید-19) کنند
  نشست شورای روابط‌عمومی وزارت صمت با حضور سخنگوی دولت
  معاون استاندار قم: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌های استان عملکرد قدرتمندی ندارند
  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد
  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج
  اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات افزایش یافته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26263صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی یکشنبه، 25 مهر 1395 - 09:28
بررسی اشتغال به روابط عمومی در ایالات متّحده
در واکنش به راه‌های بسیاری که فناوری اطّلاعات در آن نحوۀ ارتباط و اشتغال به کار را تغییر داده، اشتغال به روابط عمومی در آمریکا در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات شگرفی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در واکنش به راه‌های بسیاری که فناوری اطّلاعات در آن نحوۀ ارتباط و اشتغال به کار را تغییر داده، اشتغال به روابط عمومی در آمریکا در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات شگرفی شده است. در همان حال که صنعت روابط عمومی خود را با این تغییرات تکاملی وفق می‌دهد، تحوّلات مداوم چشمگیری نیز در مخاطبان ما و در بازارگاه حرفه‌ای شاغلان جدید روابط عمومی حاصل می‌شود. 


ادارۀ آمار ایالات متّحده پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2020 به میزان 5/36% از جمعیت ایالات متّحده متشکّل از آمریکایی‌های لاتین‌تبار، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، آسیایی‌ها و آمریکایی‌های بومی خواهد بود (Hayes, 2013). همانطور که صنعت باید خود را با فناوری‌های در حال تغییر منطبق سازد، باید به تغییرات در مخاطبانش و ذخیرۀ افراد بااستعداد واکنش نشان دهد. در حالی که صنعت روابط عمومی در متنوّع ساختن جمعیت‌نگاری متخصّصان روابط عمومی پیشرفت کرده تا ترکیب جمعیت و بسیاری از صنایع پیشرو را منعکس سازد، تلاش هماهنگ جمعی بیشتر مورد نیاز است.


اگرچه برخی از شرکت‌ها و نهادهای روابط عمومی بازتابی از تنوّع نژادی، قومی و جنسیتی کلّ جمعیت هستند، امّا تجربۀ افواهی و نیز پژوهش منتشر شده گویای تصویری کلّی است که به طور یکپارچه نژاد سفید و مؤنّث است. (ادارۀ آمار کارگری، 2014، گزارش داد که 7/8% افراد شاغل در روابط عمومی آمریکاییان آفریقایی‌تبار، و 5/10% اهل آمریکای لاتین بودند.  زنان 60% مشاغل روابط عمومی در کلّیه بخش‌ها را در اختیار داشتند.)


برای پیشبرد درک عدم توازن جمعیت‌شناختی گروه‌هایی که از لحاظ تاریخی کمتر مطرح شده‌اند– بخصوص آمریکاییان آفریقایی‌تبار و آمریکاییانی که از تبار لاتین هستند– در حرفۀ روابط عمومی، بنیاد جامعۀ روابط عمومی آمریکا متن تقاضای پیشنهاد را برای مطالعۀ جامع کشوری انتشار داد.  همراه با لزوم رسیدن به راهبری اجتماعی به عنوان ارزشی بدیهی، ایجاد نمای جمعیت‌شناختی که بازتابی از ملّت باشد، اگر مؤسّسات روابط عمومی بخواهند در سدۀ بیست و یکم همچنان مرتبط باقی بمانند، باید به میزان فزاینده‌ای مورد توجّه آنها باشد.
چندین ابتکار بنیاد مزبور شامل حمایت از طرح‌های پژوهشی متمرکز بر کسب بینش بیشتر در تجارب شخصی شاغلان غیرسفیدپوست روابط عمومی برای آگاهی و ارتقاء سطح درک مدیران و تصمیم‌گیران در سازمان‎های روابط عمومی سراسر کشور شده است. این طرح نگاهی به حرفه در وضعیت فعلی، که شاغلان آمریکایی لاتین‌تبار و آفریقایی‌تبار روابط عمومی جدیدالورود (بعد از رکود اقتصادی 2008) به میدان تجربه کرده‌اند، می‌اندازد.


این مطالعه که توسّط هیأت علمی دپارتمان فنون رسانه‌ای و ارتباطات در سیتی کالج نیویورک انجام شده، چهار هدف عمده را مدّ نظر قرار می‌دهد:
·        از پژوهش کیفی و کمّی دربارۀ استخدام و ابقاء فارغ‌التّحصیلان روابط عمومی و دیگر رشته‌های مرتبط دارای مدرک کارشناسی بینش‌هایی به دست می‌دهد.
·        برنامه‌های استخدام، ابقاء و ارتقاء برای گروه‌های کمتر مطرح شده در دپارتمان‌های روابط عمومی و نهادهای روابط عمومی را تحلیل می‌کند.
·        دربارۀ تجربیات، معضلات و فرصت‌های امریکاییان لاتین‌تبار و آفریقایی‌تبار که از 2008 در دوایر روابط عمومی کار می‌کند یا کار کرده‌اند، بینش‌هایی عرضه می‌کند.
·        توصیه‌هایی برای حرفۀ روابط عمومی برای تولید مؤثّرتر نیروی کار متنوّع‌تر و چندفرهنگی‌تر عرضه می‌کند.

 

مکالماتی با مدرّسین و شاغلان برجستۀ روابط عمومی؛ گروه‌های متمرکز با شاغلان جوان آمریکایی آفریقایی‌تبار و لاتین‌تبار روابط عمومی؛ دو نظرخواهی جداگانۀ ملّی، یکی شاغلان جوان آمریکایی آمریکایی‌تبار و لاتین‌تبار، و دیگری نظرخواهی از کارفرمایانی که شاغلان روابط عمومی را استخدام می‌کنند نیز در این مطالعه جای گرفته است. 


نظرخواهی ملازم آنها به برداشت‌های کارفرمایان روابط عمومی دربارۀ تنوّع چندفرهنگی پرداخته است. دو گروه متمرکز متخصّصان جوان روابط عمومی در یک گروه جمعیت‌شناختی نیز تحت بررسی قرار گرفتند تا بینش‌های بیشتری از تجربیات خود عرضه کنند که این نیز در این گزارش ذکر شده است.


پاسخ دهندگان به نظرخواهی، اعم از کارفرمایان و متخصّصان جوان، مظهر برش مقطعی ملّی متخصّصانی هستند که در نهادها، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی هستند. به‌علاوه، این نظرخواهی ملاک ده‌سالۀ برداشت‌هایی دربارۀ تنوّع چندفرهنگی در صنعت که نظرخواهی 2004 را که تجربیات و برداشت‌های شاغلان روابط عمومی چندفرهنگی را دربارۀ تنوّع درون صنعت و محلّ کار را بررسی کرده بود، روزآمد می‌کند. نظرخواهی 2004 توسّط دکتر روشل فورد، استاد و رئیس دپارتمان روابط عمومی دانشکدۀ نیوهاوس در دانشگاه سیراکیوز، و لین اپلبام، استاد در دپارتمان فنون رسانه‌ای و ارتباطات در سیتی کالج نیویورک انجام شد.

 

محقّقین و مؤلّفین: لین اپلبام، استاد، در سیتی کالج نیویورک / دکتر فرانکلین والتون
با همکاری: دکتر اریکا ساوترلند، استادیار، دانشگاه هاوارد
حمایت پژوهشی: مردیت گیلفدر، گروه گیلفدر / پژوهش جهانی گازل / ادموند بالوگان، سیتی‌کالج نیویورک

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد


  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست


  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟


  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج


  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد


  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد


  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است


  تواضع، فروتنی و مردم‌داری سه خصیصه اصلی مسئول روابط‌عمومی


  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد