درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 مهر 1401 - 12:48   

تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
  زنگ دارالفنون؛ زنگ همه مدارس کشور است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26233صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 19 مهر 1395 - 10:54
Business Insider Intelligence بررسی کرد
اینترنت اشیا؛ انقلاب صنعتی آینده
اینترنت اشیا حالا دیگر چندان برای مردم عبارتی جدید و ناشناخته نیست. این روزها اغلب ما به خوبی می‌دانیم که اینترنت اشیا به‌طور خلاصه شبکه‌ای از اشیای متصل به اینترنت است که می‌تواند اطلاعات را جمع آوری و تبادل کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اینترنت اشیا حالا دیگر چندان برای مردم عبارتی جدید و ناشناخته نیست. این روزها اغلب ما به خوبی می‌دانیم که اینترنت اشیا به‌طور خلاصه شبکه‌ای از اشیای متصل به اینترنت است که می‌تواند اطلاعات را جمع آوری و تبادل کند.  اینترنت اشیا حالا به بخش‌های مختلف زندگی روزمره ما نفوذ کرده است؛ از خودروهای هوشمند و مبتنی بر اپلیکیشن‌های مختلف گرفته تا خانه‌های هوشمند با ترموستات و لامپ‌های هوشمند تنها با فرمان صوتی کار می‌کنند و دستبندهای تناسب اندام که امکان به اشتراک‌گذاری فرآیند ورزشی شما را با دوستان‌تان فراهم می‌کنند.

 

اینترنت اشیا قرار است روش و سبک زندگی، کار و تعامل ما با یکدیگر را در سال‌های آینده تغییر بدهد. شاید این فرآیند در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما اینترنت اشیا به وسیله یک اکوسیستم نسبتا ساده کار می‌کند. شخصی که از یک دستگاه کنترل (که می‌تواند یک موبایل هوشمند یا تبلت باشد) استفاده می‌کند، فرمان یا اطلاعات را از طریق شبکه به یک دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیا ارسال می‌کند.  این دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیا درخواست را اجرا کرده و سپس آن را از طریق همان شبکه ارسال می‌کند. در نهایت این فرمان یا اطلاعات روی دستگاه کنترل نمایش داده می‌شود. این اطلاعات می‌توانند در فضای کلاد، دیتابیس داخلی، دستگاه کنترل یا خود دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیا ذخیره شوند. با این اوصاف است که کارشناسان معتقدند پتانسیل رشد در اکوسیستم اینترنت اشیا بسیار بزرگ و گسترده است. در همین راستا Business Insider Intelligence بررسی‌هایی انجام داده و تخمین زده است که تا پایان سال 2020 تعداد دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا در سراسر جهان به 34 میلیارد دستگاه خواهد رسید. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که میزان سرمایه‌گذاری جهان در صنعت اینترنت اشیا تا پنج سال آینده برابر 6 تریلیون دلار خواهد بود.

رشد سرمایه‌گذاری در این بخش به دلایل مختلفی مانند گسترش ارتباطات اینترنت در سراسر جهان، افزایش استفاده از ابزارهای موبایل، حسگرهای ارزان‌قیمت و توسعه اینترنت اشیا خواهد بود. رشد انفجاری اینترنت اشیا حتمی است، اما انقلاب ناشی از آن از حالا آغاز شده است تا زندگی روزمره ما را با ورود خودروها و خانه‌های هوشمند متحول کند. انقلاب اینترنت اشیا به مرور زمان سرعت بیشتری به خودش گرفته و سبک زندگی، کار، مسافرت، تفریح و... ما را تغییر می‌دهد. به این ترتیب از خانه‌ها و خودروهای هوشمند گرفته تا ساختمان‌سازی هوشمند و حمل‌ونقل‌؛ همه بخش‌های زندگی ما تحت تاثیر افزایش توانایی مصرف‌کنندگان، کسب و کارها و حتی دولت‌ها برای ارتباط و کنترل همه چیز از طریق اینترنت اشیا قرار خواهد گرفت.  آینه‌های هوشمندی را تصور کنید که به‌طور دیجیتال و مجازی به شما برای انتخاب لباس مناسب کمک می‌کنند. چنین آینه‌هایی از حسگرهای مختلفی بهره می‌برند تا بتوانند کوچک‌ترین و جزئی‌ترین بخش‌ها را در نظر گرفته و بهترین پیشنهاد را بدهند، تجهیزات کشاورزی مبتنی بر GPS که می‌توانند محصولات را بکارند، کود بدهند و درو کنند و حتی دستگاه‌های هوشمند دنبال‌کننده تناسب اندام که امکان جمع‌آوری و ارسال اطلاعات کاربرانشان به دکترهایشان را دارند، همه اینها اتفاقاتی است که به کمک اینترنت اشیا افتاده و در حال تغییر سبک زندگی مردم است.

باید باور کنیم این یک داستان علمی نبوده و انقلاب صنعتی آینده است. گزارش منتشر شده از سوی Business Insider Intelligence نشان می‌دهد که تعداد دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا از 10 میلیارد دستگاه در سال 2015 با رشد سه برابری تا پنج سال آینده به 34 میلیارد دستگاه خواهد رسید. با این اوصاف کسب و کارها و بنگاه‌های تجاری بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان راهکارهای اینترنت اشیا هستند، چون از این راهکارها برای کاهش هزینه‌های جاری، افزایش بهره‌وری و توسعه بازارها و محصولات جدید بهره می‌گیرند.  دولت‌ها دومین مصرف‌کنندگان بزرگ راهکارهای اینترنت اشیا هستند و در نهایت مردم عادی در جایگاه سوم قرار می‌گیرند. با این همه اما همچنان چالش‌ها و موانع مختلفی پیش روی اینترنت اشیا وجود دارد؛ از کمبود زیرساخت‌های لازم گرفته تا مشکلات امنیتی.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3884

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زنگ دارالفنون؛ زنگ همه مدارس کشور است


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد