درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26217صفحه نخست » یکشنبه، 18 مهر 1395 - 11:43
تفریح در کار یک ضرورت است
با جرأت می‏توان تام رث را جزو بزرگ‌ترین و موفق‌ترین نظریه‌پردازان عرصه بهبود کیفیت محیط کار و افزایش بهره‏وری در دنیای کسب‏وکار و مدیریت دانست. او کسی است که طی سالیان گذشته چند کتاب در حوزه راه‌های گسترش خلاقیت و بهره‏وری از طریق بهینه سازی محیط کار به رشته تحریر درآورده که عمدتا جزو کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار در سراسر جهان بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با جرأت می‏توان تام رث را جزو بزرگ‌ترین و موفق‌ترین نظریه‌پردازان عرصه بهبود کیفیت محیط کار و افزایش بهره‏وری در دنیای کسب‏وکار و مدیریت دانست. او کسی است که طی سالیان گذشته چند کتاب در حوزه راه‌های گسترش خلاقیت و بهره‏وری از طریق بهینه سازی محیط کار به رشته تحریر درآورده که عمدتا جزو کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار در سراسر جهان بوده است. تام رث می‌کوشد تا با ارائه یکسری توصیه‌های کاربردی که از نظر علمی نیز معتبر و مورد پذیرش است به افزایش راندمان کاری کارمندان و مدیران کمک کند و محیط کار را به محیطی دلپذیر و دوست‌داشتنی و شبیه به خانه برای کارکنان تبدیل کند.

شاید بعضی از توصیه‌ها و ایده‌های مطرح شده در این مقاله تا حدی برای مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه عجیب و خنده‌دار به نظر برسد، اما باید دانست که این موارد توسط کسی پیشنهاد شده که سال‌ها است در این زمینه قلم‌فرسایی کرده و نظرات کارشناسی او در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از مدیران مجرب و باسابقه به درستی و کاربردی بودن این توصیه‌ها اذعان دارند.

بنابراین اگر با تعمق و تفکر بیشتری به‌عنوان این مقاله و همچنین توصیه‌هایی که در متن مقاله آمده است نگاه کنید، درمی‌یابید که اجرای درست و اصولی آنها می‏تواند تاثیر شگرفی بر تحقق هدف و خواسته تمام سازمان‏ها و شرکت‌ها، یعنی افزایش بهره‏وری و راندمان کاری کارکنان بگذارد. (مترجم)

در طول یک روز کاری، هرکسی به استراحت و تجدید قوا نیاز دارد و این همان چیزی است که برنامه‌ریزی برای وقت تفریح و خوشی در محل کار را ضروری می‌سازد. باید به این اطمینان برسیم که روسای ما می‌دانند ما روبات نیستیم و به زمانی برای لطیفه تعریف کردن یا نوشیدن چای یا قهوه و کمی شاد بودن نیاز داریم.

چندی پیش مصاحبه‌ای با خانم آلیسون لینک ترتیب دادم که فکر می‏کنم پاسخ‌های او به سوالاتم برای شما بسیار مفید خواهد بود. من از خانم آلیسون که از صاحب‌نظران مشهور در ارتباط با افزایش بهره‏وری در کار به‌شمار می‌آید، خواستم به یک سوال درباره فواید تفریح و شادی در کار پاسخ دهد و جالب آنکه پاسخ او بسیار بهتر و جامع‌تر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتم. از او پرسیدم:

یک فرد چگونه می‏تواند زمانی را برای تفریح و شاد بودن در محل کار خود اختصاص دهد، درحالی‌که حتی وقت کافی برای انجام وظایف محوله ندارد؟

آلیسون: اگر آگاهی از مزایا و فواید تفریح و شادی در کار افزایش یابد و همه از ارزش والای این مساله اطلاع یابند، ‏آنگاه می‏توان دریافت که کیفیت زندگی همراه با شادی و تفریح، بیشتر از زندگی‌های راکد و ساکن است. باید به همه فهماند که می‏توان در محل کار ‏شاد بود و تفریح کرد، بدون اینکه به بهره‏وری و بازدهی کار لطمه‌ای وارد شود (چه در بلندمدت و چه در کوتاه‌مدت) همه افراد باید زمانی را به تفریح و شادی در کار اختصاص دهند چراکه از این طریق‏، تعادلی مفید بین فعالیت‌های سنگین و خشک کاری و فعالیت‌های لطیف و آرامش بخش غیرکاری برقرار می‏شود و این یعنی افزایش کارآمدی و رضایت از زندگی.

به ندرت می‏توان کسانی را یافت که تمام زندگی خود را وقف کارشان کرده و احساس شادی و رضایت‌مندی از زندگی داشته باشند. چنین افرادی نمی‏توانند تمام نیازهایشان را از طریق کارکردن برآورده سازند، چراکه هر فردی دارای یکسری استعدادها و مهارت‌ها است که در محل کار نمی‏تواند آنها را بروز دهد و به همین دلیل به عوامل دیگری همچون خانواده و دوستان نیاز دارد تا این استعدادها و مهارت‌ها را شکوفا سازد. به‌طور کلی‏، اختصاص وقت تفریح و شادی در کار می‏تواند پلی باشد برای تحقق این نوع خواسته‌ها. برخورداری از یک زندگی کاری مثبت و مفرح نتایج زیر را دارد:

1) رفاه جسمی و روحی را افزایش می‌دهد و از میزان استرس‌ها می‌کاهد و حس استقلال را در افراد تقویت می‌کند.

2) بر ارتقای عملکرد حرفه‌ای تاثیر گذاشته و توانایی تصمیم‌گیری و حل مساله را بهبود می‌بخشد.

3) با تبیین ارزش‌ها و افزایش تعاملات اجتماعی و رفع موانع موجود باعث توسعه فردی افراد می‏شود.

باید دانست هنگامی که افراد از زندگی متعادلی برخوردار می‏شوند، برای جامعه‌شان مفیدتر خواهند بود و به الگویی برای برخورداری از یک زندگی متعادل و مطلوب تبدیل می‏شوند.

آیا لزوما برای افزایش بهره‏وری باید در زمان کوتاه تری، کار بیشتری را انجام داد؟ آیا اصلا این عقیده را قبول دارید و اگر پاسخ‌تان منفی است چه راه حل جایگزینی را پیشنهاد می‌کنید؟

آلیسون: شواهد بسیاری دال بر وجود ارتباط مستقیم بین شادی و بهره‏وری در کار وجود دارد و به کرات ثابت شده که در صورت برخورداری از وقت استراحت و تفریح در حین کار کردن، ‏افراد سطح بالاتری از تمرکز و توجه را نشان می‏دهند.

تحقیقات و بررسی‏های بسیاری نشان داده‏اند که تدوین برنامه تفریح و شادی در یک شرکت می‏تواند تا 7 درصد بر میزان بهره‏وری افزوده و میزان غیبت کارکنان را نیز تا 20درصد‏ کاهش دهد. آموختن چگونه شاد بودن و تفریح کردن در کار می‏تواند بنیان‌های اصلی اخلاقیات کار را شکل داده و روحیه کار گروهی را تقویت کند و اثر شگرفی بر این موارد داشته باشد: اعتماد به‌نفس و خود برانگیختگی، حس هویت و آزادی در تصمیم‌گیری، کاهش استرس و رفع کسالت. در واقع، با آموختن چگونه شاد و سرزنده بودن در محل کار می‏توان هدفمند کار کرد و از خلاقیت بیشتری برخوردار شد، به شرطی که این را بخواهید. کار کردن‏، بهترین موتور مولد و محرک ایده‏های خلاقانه است و برای روشن کردن این موتور، نیاز مبرمی به شاد و آزاد بودن در کار وجود دارد.

)ادامه دارد(

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3883

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد