درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:23   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26127صفحه نخست » دوشنبه، 12 مهر 1395 - 11:06
لوگو قلب تپنده برند شماست
این روزها شاهد فعالیت صدها برند در سراسر جهان هستیم، اما در این میان تعریف دقیق لوگو چیست؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روزها شاهد فعالیت صدها برند در سراسر جهان هستیم، اما در این میان تعریف دقیق لوگو چیست؟ شاید ارائه یک تعریف دقیق از لوگو امکان پذیر نباشد اما غیر  ممکن هم نیست. لوگو یکی از بخش های اساسی یک برند و هرگونه برنامه و استراتژی بازاریابی محسوب شده و بیش از هر چیز دیگری به آن توجه می شود. بنابراین با توجه به تعریف ارائه شده می خواهیم بررسی کنیم لوگو چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

در نگاه نخست لوگو به ما کمک می کند تا نام یک برند را به خاطر سپرده و بدانیم که چنین برندی وجود دارد. درواقع لوگو سبب می شود تا نام یک برند را در ذهن خود حک کنیم. بدون لوگو یک محصول هرچقدر هم که خوب و باکیفیت باشد قطعا محو خواهد شد.

شما نمی توانید یک برند بدون لوگو باشید چراکه مخاطبان و مشتریان باید شما را به خاطر بسپارند و به همین دلیل فعالیت یک کسب و کار بدون لوگو امکان پذیر نخواهد بود. تصور کنید برای خرید شوینده Tide به فروشگاه مراجعه کرده اید، چنانچه لوگوی بزرگ و نارنجی این شوینده را در قفسه فروشگاه نبینید چگونه آن را پیدا می کنید؟

از دیدگاه بازاریابی کاربرد لوگوها بسیار بیشتر از یک نماد است که با آن برندی را به خاطر آوریم، به بیان دیگر لوگو بیانگر ارزش های یک برند بوده و به نوعی نشان دهنده تمامی وعده های این برند به مشتریان خود است. به عنوان مثال هنگامی که ما لوگوی کوکاکولا را مشاهده می کنیم تمامی احساسی را که به هنگام نوشیدن محصولات این شرکت داریم به خاطر می آوریم.

شادی، تازگی، یک پیک نیک خانوادگی یا حس آمریکایی بودن از جمله احساساتی است که به هنگام نوشیدن نوشابه های کوکاکولا به یاد می آوریم. برند کوکاکولا امروزه به خوبی در سراسر جهان و در میان فرهنگ های گوناگون جا افتاده و لوگوی آن حتی در زبان های مختلف به راحتی شناخته می شود.

لوگو به برندها کمک می کند تا خود را نسبت به سایر برندهای فعال در آن حوزه تجاری یا صنعتی خاص متمایز سازند.
 

استفاده از رنگ، فونت، سایز منحصربه فرد و طراحی گرافیکی خاص سبب می شود تا یک لوگو خاص و بی همتا شود. فراموش نکنید که لوگوهای دو برند هرگز نمی توانند مشابه یکدیگر باشند خصوصا آنکه هر دو در یک صنعت یا زمینه تجاری مشترک فعالیت داشته باشند.

آیا می توانید تصور کنید که لوگوی اپل یک سیب نباشد؟ یا لوگوی کنسول اکس باکس مایکروسافت به جای آن X سبز رنگ یک X قهوه ای یا قرمز باشد؟ بدون شک چنین چیزی امکان پذیر نیست و این موضوع بیانگر اهمیت لوگو در زمینه ایجاد تفاوت میان برندها است.

شایان ذکر است لوگوها به ما اجازه می دهند تا از احساسات موجود نسبت به برند خود بهره مند شویم. چراکه لوگوها احساس و تصویر ذهنی ما را نسبت به یک برند و محصولات آن شکل می دهند و با دیدن آن حس خاصی نسبت به یک برند در ما ایجاد می شود.

 برای نمونه دیدن برند نایکی حس هیجان را در شما ایجاد می کند خصوصا اگر ورزشکاری حرفه ای بوده یا از هواداران سرسخت برند نایکی محسوب می شوید.

در بسیاری از موارد نیازی نیست نام برند بخشی از لوگوی آن باشد تا ارتباط مناسبی میان آن و مشتریان برقرار شود و این موضوع معمولا مشکلی در فرآیند جذب مشتریان ایجاد نمی کند. درواقع مشکل اصلی زمانی بروز می کند که برندها بیش از حد به لوگوی خود اعتماد می کنند. در چنین شرایطی اگرچه برندها به ما کمک می کنند تا احساسات مخاطب را برانگیخته و از منافع آن بهره مند شویم، اما ممکن است از سوی دیگر زمینه را برای محو شدن برند بدون آنکه کسی متوجه آن شود فراهم کنند.

به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک یا فردی صاحب سرمایه و کارآفرین، باید مدت زمان طولانی در مورد برندتان به تفکر و تعمق بپردازید. پس از بررسی های لازم در رابطه با عناصر مختلفی که قرار است ارتباط میان شما و ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تان را برقرار کند، تصمیم گیری کرده و لوگوی منحصربه فرد برندتان را طراحی کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد