درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26030صفحه نخست » چهارشنبه، 7 مهر 1395 - 10:53
چرا مدیران چوب لای چرخ نوآوران می‏گذارند؟
نوآوری و ابتکار در بیشتر مواقع باعث می‌شود موجی از هیجان و انتظارات متعدد در سازمان‌ها پدید آید، به طوری که ساختارهای پیشین دستخوش تغییر و تحول و طرح‌های جدیدی برای سازمان ریخته می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نوآوری و ابتکار در بیشتر مواقع باعث می‌شود موجی از هیجان و انتظارات متعدد در سازمان‌ها پدید آید، به طوری که ساختارهای پیشین دستخوش تغییر و تحول و طرح‌های جدیدی برای سازمان ریخته می‌شوند. با این همه اغلب مدیران در برابر این هیجانات و تحولات موضعی محافظه‌کارانه و محتاط اتخاذ و از تن دادن به خواسته‌های نوآوران خودداری می‌‏کنند. در چنین وضعیتی است که مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌ها که تا پیش از این بر طبل نوآوری و خلاقیت می‌کوبیدند و همگان را به نوآور بودن دعوت می‏کردند، ناگهان از در مخالفت با آنها درآمده و به نوآوران به‌عنوان عوامل مزاحم و بر هم زننده آرامش شرکت نگاه می‏کنند و به آنها بی‌اعتنا می‌شوند.

 

آنچه در این میان باید مورد توجه قرار بگیرد نقش تعیین‌کننده مدیران میانی سازمان در بهبود این شرایط و به ثمر نشاندن تلاش‌های نوآوران و تبدیل شدن ایده‌های نوآورانه به محصولات خلاقانه است. برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‏کنند مدیران میانی از اقدامات و ابتکارات نوآورانه در درون سازمان حمایت کامل می‏کنند و نقش پیش‌برنده دارند، باید دانست که براساس تحقیقات انجام شده این مدیران در اغلب موارد نقش بازدارنده و مقاومت کننده در برابر نوآوری‌ها بازی می‏کنند و موانع بسیاری را بر سر راه نوآوران سازمان پدید می‌آورند. اگر چه در بسیاری از موارد این مقاومت‌ها و مانع‌تراشی‌ها غیرعمدی و ناخواسته است، اما باعث می‌شود تیم‌های تحت رهبری این مدیران اقدام چندانی برای نوآور شدن و نوآور ماندن صورت ندهند. حال سوال اینجا است که برای حل این مشکل چه باید کرد و چگونه می‏توان بر این مشکل فائق آمد. در این مقاله به راهکارهایی برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه نوآوری و نقش‌آفرینی مثبت مدیران میانی در این میان اشاره شده است.

 

راهکار شماره 1: بازبینی موانع موجود بر سر راه نوآوری

گام نخست در زمینه شکستن مقاومت مدیران در برابر نوآوری عبارت است از بررسی این موضوع که الگوهای کاری و ساختار‌های مدیریتی یک سازمان چگونه می‏توانند در خدمت نوآوری و نوآوران قرار بگیرند. در اینجا باید پرسید که آیا مدیران و کارکنان یک سازمان واقعا و از صمیم قلب حاضرند از روش‌ها و فعالیت‌های روزمره‌ای که به آنها خو گرفته‌اند و آنها را به آسانی انجام می‌دهند صرف‌نظر کرده و روش‌های جدیدی که هنوز امتحانشان را پس نداده‌اند و ممکن است اجرایشان دشوار و پیچیده باشد را آزمایش کنند؟ حال اگر پاسخ این سوال منفی باشد باید اندیشید که برای برطرف کردن این مشکل چه باید کرد. در این مرحله باید با صراحت از مدیران به‌ویژه مدیران میانی پرسید که آنها چه مخالفت و مشکلی با روش‌های نوآورانه دارند و چرا با نوآوری مخالفند. با مشخص شدن موانع و علل مقاومت در برابر نوآوری است که می‏توان مدیران میانی و به دنبال آنها کل سازمان را با نوآوری همگام ساخت.

 

راهکار شماره 2: معیارهای سنجش را تغییر دهید

برای بسترسازی هر چه بهتر در زمینه نوآوری و شکستن مقاومت در برابر نوآوری باید مشخص شود که تاثیر نوآور بودن و حمایت از نوآوری بر ارزشیابی و سنجش عملکرد مدیران سازمان چگونه است. علاوه‌بر این باید مشخص شود که دستاوردهای عینی و فردی مدیران نوآور و حامی نوآوران در سازمان‌های تحت رهبری‌شان چه بوده است. با برطرف شدن این ابهامات مدیران می‌فهمند که حمایت از نوآوری چه فواید و پیامدهای مثبتی برای آنها و حوزه تحت رهبری‌شان دارد و در نتیجه از انگیزه کافی برای تحمل سختی‌های ناشی از نوآور شدن برخوردار خواهند شد.

 

راهکار شماره3: ارائه مشوق‌ها و پاداش‌های ملموس و چشمگیر

یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای تشویق نوآوری بین مدیران، ارائه مشوق‌های عینی و ملموس به آنها در قبال ایجاد و تقویت نوآوری در تیم‌های تحت رهبری‌شان است. هنگامی که در یک تیم کاری نمونه‌هایی از نوآوری مشاهده می‌شود باید خیلی سریع هم مدیر و هم تمام اعضای آن گروه را تشویق کرد تا انگیزه آنها برای تکرار این کار افزایش یابد. برگزاری مراسم و جشن‌های نمادین و با شکوه برای تشویق مدیران و کارکنان نوآور می‏تواند اثری شگرف بر تحکیم روحیه نوآوری در کل سازمان داشته باشد.

 

راهکار شماره 4: نوآوری، عاملی برای ارتقای شغلی

ارتقای کارکنان و مدیران به خاطر توجه آنها به نوآوری و نوآور بودن خود آنها می‏تواند تاثیر بسزایی در گرایش هر چه بیشتر آنها به سمت نوآوری و خلاقیت داشته باشد و از مقاومت آنها در برابر نوآوری و نوآوران بکاهد.در واقع برای همه کسانی که در سازمان مشغول به‌کار هستند باید روشن شود که داشتن روحیه و نگرش نوآورانه تا چه حد در ارتقای شغلی آنها و رسیدنشان به مدارج عالی سازمانی تاثیرگذار است. در این بین نقش مالکان و سهامداران شرکت‌ها نیز حائز اهمیت فراوانی است چرا که آنها می‏توانند روحیه و فرهنگ نوآوری طلبی را به تمام ارکان سازمان تزریق کنند و مدیریت ارشد سازمان را به این سمت سوق دهند.

 

راهکار شماره 5: تیم موفق = مدیر موفق

بسیاری از مدیران عمدتا به این دلیل موفق هستند که یک تیم موفق و پویا را در اختیار دارند. اگر چه این خود مدیر است که تیم را سازماندهی و کنترل می‏کند، اما اعضای تیم نیز تاثیر بسزایی در موفقیت مدیر بازی می‏کنند. بنابراین مدیران باید به‌طور کامل دریابند که اگر قادر باشند توان و پتانسیل بالای خلاقیت و نوآوری در اعضای تیم‌های تحت رهبری‌شان را جذب کنند آنگاه خواهند توانست به موفقیت‌های کاری و عملیاتی چشمگیری دست یابند.

 

راهکار شماره 6: برداشتن موانع موجود بر سر راه نوآوری

پس از شناسایی موانع موجود بر سر راه نوآوری نوبت به رفع آنها می‌رسد که برای این کار باید یکسری ضرب‌الاجل‌های زمانی برای برطرف‌سازی این موانع تعیین کرد. اراده جدی و پیگیرانه مدیریت ارشد سازمان در این میان می‏تواند تعیین کننده و موثر باشد. با اجرایی کردن این راهکارها و همگام ساختن تمام ارکان شرکت و سازمان با نوآوری و نوآوران می‏توان بستر مناسبی برای پیشرفت‌ها و جهش‌های بزرگ فراهم آورد و بر رقبا پیشی گرفت و مدیران ارشد و میانی را نه در مقابل نوآوران بلکه در کنار آنها قرار داد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3874

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد