درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 16:18   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد

  مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی بین‌المللی
  برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
  بزرگ شوید و رشد کنید
  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)
  محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر
  یک نرم افزار ویژه روابط عمومی ها تولید شد
  دکتر آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه: با انسجام و عبور سریع از ادغام، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات
  وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25783صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 20 شهریور 1395 - 07:45
آیا واقعا همیشه وجود رسانه اجتماعی برای روابط عمومی ضروری است؟
نوشته ریچارد دی. پیس ترجمه حنانه باقریان - دیگر کسی در یک دفترچه راهنمای قدیمی به دنبال نشانی دفتر یک دکتر نمی گردد و یا بی هدف مسیر یک خیابان را طی نمی کند تا در راه به صورت تصادفی به رستورانی بر بخورد، بنابراین رسانه اجتماعی به تجارت ها کمک می کند که کشف شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رسانه اجتماعی نه تنها در بازاریابی که حتی در روابط عمومی نیز به طور فزاینده ای نقشی مهم بازی می کند. در دنیای دیجیتال امروز بی شک بدون رسانه اجتماعی محال است که بتوان به مشتری ها دسترسی داشت، حرف هایشان را شنید و یا تصویری نو را به آن ها ارائه داد.


چه پیر و چه جوان همه بر خط هستند اگر چه هر کدام از لحاظ جمعیت شناختی به دسته ای از رسانه های اجتماعی تمایل بیشتری نشان می دهند.


با این وجود به نظر می رسد برخی تجارت ها، به خصوص تجارت های محلی، بدون فعالیت در رسانه های اجتماعی از عهده امور خود بر می آیند.


آن ها جایگاه خود در بازار را به وسیله ی تبلیغات دهان به دهان به دست آورده اند. برای برخی به سادگی حضور در یک شهر کوچک کافیست. با این تفاسیر آیا همیشه وجود رسانه اجتماعی در روابط عمومی ضروریست؟ شاید نه از همه جهات اما بی شک در مدیریت بحران، تبلیغات، خدمت به مشتری و روابط رسانه ای نقش دارد.

و اما چرا:
انسانی کردن شرکت ها:

تا اندازه ای به دلیل وجود رسانه اجتماعی، مصرف کنندگان دیگر مثل قبل با عناوین تجاری ارتباط برقرار نمی کنند. امروزه عناوین تجاری برای آنها حکم یک دوست دیگر، یک فرد مشهور یا یک دنبال کننده در رسانه اجتماعی را دارد.


آنها توقع به روز رسانی های دلچسب و سرگرم کننده و حتی گهگاهی کمی شخصی دارند. رسانه اجتماعی شرکت ها را دارای حلقه روابط انسانی وسیع تر کرده و موجب قابل دسترس تر شدن آن برای عموم، روزنامه نگاران و مصرف کنندگان می شود. این به عناوین تجاری فرصت برقراری ارتباطی بی سابقه با مشتری ها را می دهد. همچنین به آنها کمک می کند که از بازخورد ها آگاه شوند و در صورت وجود شکایت از مشتریان پیش از آنکه از کنترل خارج شود آن را مدیریت کنند.

در معرض کشف بودن:
امروزه وقتی شخصی به مشکلی بر می خورد، به صورت بر خط به جستجوی راه حل مشکل خود در اینترنت پرداخته و برای او وبسایت هایی پدیدار می شوند. دیگر کسی در یک دفترچه راهنمای قدیمی به دنبال نشانی دفتر یک دکتر نمی گردد و یا بی هدف مسیر یک خیابان را طی نمی کند تا در راه به صورت تصادفی به رستورانی بر بخورد، بنابراین رسانه اجتماعی به تجارت ها کمک می کند که کشف شوند.
این باعث ورود مشتریان بیشتری شده در عین این که مکانی بر خط را برای مشتریان فراهم کرده تا بازخورد های خود را در آن منعکس کنند.

توزیع مطالب مطبوعاتی:
این بحث همچنان وجود دارد که با تغییرات دائمی رسانه اجتماعی، دیگر مطالب مطبوعاتی در روابط عمومی اهمیت ندارند. البته بهتر از رسانه اجتماعی برای توزیع مطالب مطبوعاتی کجاست زمانی که هم اکنون نیز مصرف کنندگان برای اطلاع از اخبار جهان به آن مراجعه می کنند؟


بسیاری از عناوین تجاری مطالب مطبوعاتی خود را روی سایت شرکت شان انتشار داده و در رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارند. این نیاز به سر و کار داشتن با شرکت های تبلیغاتی که ارزش کمی برای توزیع مطالب مطبوعاتی قائل می شوند و همچنین هزینه پرداختی برای این کار را حذف می کند.

شاخص بودن کارمندان کلیدی:
در هر تجارتی مشتریان کیفیت آن را بر اساس کارمندانی قضاوت می کنند که در پس آن مشغول به کارند. برای مثال شاید شما در یک رستوران محلی غذا بخورید برای اینکه می دانید آشپز آن رستوران غذاهای خوشمزه درست می کند و یا محصولات شرک اپل را خریداری کنید چون مجذوب استیو جابز و کارهایی که کرده است شده اید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)


  روابط عمومی بین‌المللی


  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟


  تبلیغات سازمانی در روابط عمومی بین المللی


  پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید


  همزمان‌سازی انواع نشر و توسعه فرایند اطلاع‌رسانی سازمانی


  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات


  ۱۰ مهارت برای رهبران بازاریابی


  دو اشتباه رایج روابط‌عمومی


  رییس جمهور برای تقویت روابط عمومی ها اقدام جدی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود