درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25776صفحه نخست » چهارشنبه، 17 شهریور 1395 - 12:41
رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیئت علمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار برگزاری آزمون سواد رسانه‌ای از کارمندان دولت شد و گفت: رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور باید درنظر گرفته شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیئت علمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار برگزاری آزمون سواد رسانه‌ای از کارمندان دولت شد و گفت: رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور باید درنظر گرفته شود.

خسرو سلجوقی با بیان نو بودن فناوری‌های ارتباطات اطلاعات در سطح کشور و بیشتر شدن تمرکز و سرمایه‌گذاری روی این موضوع در کشور در سال‌های اخیر، اظهار داشت: اگر به صورت یک سامانه نظام‌مند به این موضوع نگاه کنیم برای رشد نهادینه فناوری اطلاعات لازم است به همه اجرای این سامانه توجه شود.


وی ادامه داد: اگر این سامانه را ترکیبی از زیرساخت تحت عنوان اپراتورها و سیم و کابلی و شبکه‌های بی‌سیم به صورت پهنای باند در نظر بگیریم که دولت در برنامه‌های خودش قرار است آن را توسعه دهد تا دیگر بخش‌های سامانه از جمله محتوا که در حال توسعه هستند؛ این مانند اتوبانی است که چند مولفه خودرو، راننده و فرهنگ رانندگی برای آن وجود دارد و فرهنگ رانندگی در حقیقت چیزی نیست جز سواد رسانه‌ای در نظام فناوری ارتباطات و اطلاعات.

این کارآفرین با ذکر مثالی دیگر، گفت: روستایی را در نظر بگیریم که تا دیروز اسب، مردم و اسباب آنجا را جابجا می‌کرده و به یک باره ماشین وارد روستا شد اما از آنجا که فرهنگ استفاده از خودرو و چگونگی پارک کردن آن در آن روستا جا نیفتاده، موجب ایجاد هرج و مرج در روستا می‌شود و این همان سواد رسانه‌ای است که اگر استفاده درست از آن را ندانیم به هرج و مرج در جامعه رسانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد.


وی افزود: لذا توسعه به معنای از نقطه‌ای به نقطه دیگر رسیدن، صرف فضای فیزیکی نیست؛ بلکه مستلزم فعال شدن فضای دیگری به نام سواد رسانه‌ای است.

سلجوقی سواد رسانه‌ای را نه تنها موضوع چالشی در ایران بلکه در همه جوامع برشمرد و گفت: سازمان یونسکو یکی از سازمان‌های وابسته با سازمان ملل با توجه به فراکشوری بودن سواد رسانه‌ای، جزو وظابف خود دید که برای نهادینه‌سازی سواد رسانه‌ای، سرفصل‌های هشت جلد کتاب را اعلام کند و خواسته این هشت جلد در دنیا آموزش داده و افراد آن جامعه به سواد رسانه‌ای مسلط شوند.


وی تدوین سرفصل‌های کتاب را شبیه فهرست دانست و ادامه داد: این سازمان از کشورها خواسته تا محتوای این کتاب‌ها را متناسب با فرهنگ بومی خود تهیه کنند.
این کارشناس با بیان اینکه رژیم اطلاعاتی همانند رژیم غذایی است و از جایی با جای دیگر فرق می‌کند، ادامه داد: افرادی که در شمال، غرب یا مرکز ایران زندگی می‌کنند رژیم غذایی متناسب به بوم خود را تولید می‌کنند و معمولا کسی که رژیم غذایی در مازندران را می‌خورد بدن او با رژیم غذایی در یزد سازگار نخواهد بود و در سواد رسانه‌ای نیز چنین است و رژیم اطلاعات و ارتباطات باید متناسب با فرهنگ آن کشور باشد.


وی ادامه داد: این کتاب‌ها جزو برنامه های مردمی و دولتی قرار گرفته و درحال حاضر دکتر آیت‌اللهی یک بار این این هشت جلد کتاب را تالیف کرده و وزارت آموزش و پرورش هم با تالیف یک جلد کتاب برای پایه دوم دبیرستان آن را جزو برنامه‌های درسی قرار داده و در همایشی که به زودی با هدف عمومی شدن یافته‌ها و مصداق‌های سواد رسانه‌ای و افزایش مهارت سواد رسانه‌ای قرار است برگزار شود عرضه می‌گردد.

سلجوقی یکی از مباحث اصلی در سواد رسانه‌ای را نقش صدا و سیما برشمرد و با استناد به فرمایش امام راحل مبنی بر دانشگاه بودن صدا و سیما، تصریح کرد: این دانشگاه این نقش سواد رسانه‌ای را می‌تواند در تمام جامعه ایفا کند و لازم است در این رابطه برنامه‌های خود را توسعه دهند؛ البته لازم نیست برنامه مختص سواد رسانه‌ای تولید شود اما اگر در عین حال این مفاهیم را کارگردان، تولید کنندگان و بازیگران مسلط شوند می‌توانند قطعاتی از این را در برنامه‌ها بگنجانند و نهادینه سازند.


وی تاکید کرد: به موازات افزایش پهنای باند حتما تولید محتوا و به موازات آن فرهنگ استفاده از محتوا و فرهنگ استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را اضافه کنیم.


سلجوقی مهم‌ترین برنامه توسعه پایدار را در دنیا آموزش اعلام کرد و گفت: اگر مقوله آموزش چه مستقیم چه غیرمستقیم و چه کلاسیک و چه غیرکلاسیک آموزش داده شود، آموزش صدا و سیما بصورت غیرمستقیم و غیرکلاسیک و آموزش وزارت علوم و وزارت آموزش و پروش مستقیم و به صورت کلاسیک خواهد بود.

این کارشناس با بیان اینکه جامعه بزرگی به نام جامعه کارمندان دولت در کشور وجود دارد، گفت: در برخی کشورها کارمندان دولت را برای شرکت سالی یک بار در آزمون سواد رسانه‌ای موظف کردند تا ببینند سواد رسانه‌ای آنان به‌روز است یا نه و درصورت به‌روز نبودن مورد مواخذه قرار می‌گیرند.


وی با تاکید بر الزامی کردن سواد رسانه‌ای و موارد هفتگانه آی.سی.دی.ال، ادامه داد: دولت باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند؛ برخی کشورها آنقدر به این موضوع اهمیت دادند که آزمون‌های سالانه و دور‌ه‌ای برگزار می‌کنند و از کارمندان می‌خواهند تا درصورت به‌روز نبودن سواد رسانه‌ای‌شان بازآموزی داشته باشند.


وی درباره استفاده نادرست از رسانه‌ها در کشور، خاطرنشان کرد: همانطور که استفاده درست از آب و گاز و برق و انرژی‌ها را نمی‌دانیم و آن را هدر می‌دهیم در بحث رسانه‌ها هم با همین مشکلات مواجه هستیم؛ با وجود این همه هزینه بابت پهنای باند در کشور، گاهی موضوعات نامربوط در قالب شبکه‌های پیام‌رسان به هم منتقل می‌کنیم در حالی که اینها درست شدند تا بخشی از رفاه ما را موجب شوند نه اینکه استفاده غیرحرفه‌ای از این ابزار داشته باشیم.

سلجوقی در بخش دیگری ادامه داد: از این سو با استفاده نادرست از فناوری‌های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب می‌شویم زمانی که استفاده درست مانند تراکنش مالی، بانکی و اطلاعاتی باید اتفاق باید بیفتد گاهی با کمبود پهنای باند مواجه می‌شویم و این مانند فرهنگ رانندگی در روز پرترافیک است که با وجود اطلاع از پرترافیک بودن خیابان، خودرو را از منزل بیرون می‌بریم و نه تنها خود به مقصد نمی‌رسیم بلکه مانع رسیدن دیگران هم به مقصد می‌شویم.

نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی– کاربردی، دهم تا دوازدهم آبانماه (روز فرهنگ عمومی) برگزار می‌شود.


شایان ذکر است همزمان با برگزاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش تنها تا ۱۵ شهریورماه می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد