درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 خرداد 1401 - 06:52   

فراخوان جایزه روابط‌عمومی برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه روابط‌عمومی برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی دانش‌بنیان؛ فرصتی برای علمی کردن روابط

  روابط‌عمومی دانش‌بنیان؛ فرصتی برای علمی کردن روابط


ادامه ادامه مطلب سه

کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان در میان مجموعه روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی

  کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان در میان مجموعه روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت تغییر رویکرد روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه
  مدیر‌کل روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه معرفی شد
  سرپرست روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز منصوب شد
  همایش روابط‌عمومی دستگاه های اجرایی استان گلستان برگزار شد
  آیین تجلیل از روابط‌عمومی های ادارات شهرستان نور برگزار شد
  روابط‌عمومی دانش‌بنیان؛ فرصتی برای علمی کردن روابط
  به‌‌روزرسانی واتس‌اپ امکان ترک بی‌سرو صدا از گروه‌ها را می‌دهد
  چرا در برابر اطلاعات نادرست و بد آسیب پذیر هستیم؟
  چالش های بازاریابی در متاورس
  مدیر مخابرات منطقه تهران: روابط‌عمومی با اطلاع رسانی بموقع و شفاف سازی برای مردم آرامش به ارمغان می آورد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25401صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 27 مرداد 1399 - 11:12
تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است
در نیمه اَمُرداد 1341 (آگوست 1962) رادیو ایران دارای یک برنامه روزانه با زمینه خبری به نام «درگوشه و کنار شهر» شد
  
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

پرویز یاحقی در 1341 هجری

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در نیمه اَمُرداد 1341 (آگوست 1962) رادیو ایران دارای یک برنامه روزانه با زمینه خبری به نام «درگوشه و کنار شهر» شد که بدون وقفه به مدت سه سال ادامه داشت و پخش آن از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر آغاز می شد.


    این برنامه طبق بررسی های ماهانه وقت از شنوندگان رادیو که قاعدتا باید در بایگانی صدا و سیما محفوظ مانده باشند، «صد در صد» شنونده و عمدتا «راضی» داشت. این برنامه که هنوز مشابه آن در همه جهان تولید نشده است توسط دو روزنامه نگار وقت؛ پرویز یاحقی [آهنگساز نامدار ایران که اخیرا فوت شد و نام او در شناسنامه اش «صدیقی پارسی» بود که ترجیح داده بود پس از دایی هنرمندش به نام وی «یاحقی» خطاب شود] و نوشیروان کیهانی زاده مؤلف این تاریخ آنلاین (در آن زمان، سردبیر اخبار بین الملل خبرگزاری پارس و عضو تحریریه روزنامه اطلاعات) با تصویب طرح آن از سوی نصرت الله معینیان معاون نخست وزیر وقت و مسئول انتشارات و رادیو کشور (امروزه؛ وزارت ارشاد) پا به عرصه وجود گذارد و هر روز در ساعت 4 و نیم بعد از ظهر از رادیو سراسری ایران که در آن زمان مهمترین رسانه کشور و فراگیرتر از همه بود پخش می شد. معینیان می دانست این برنامه ضعف های دولت را هم منعکس خواهد کرد؛ با وجود این با پخش آن موافقت کرده بود.


     یاحقی و کیهانی زاده در ساعات فراغت خود در کلانتری های پلیس، پاسگاههای ژاندارمری، شعب دادسرای تهران، دادگاهها ، بیمارستانهای سوانح تهران (در آن زمان: سینا، رازی، امیر اعلم ـ این بیمارستان در آن زمان ویزه درمان مجروحین ازسوختگی ها، لقمان الدوله ادهم ویزه درمان مسمومین و امدادی حکیم الملک واقع در خیابان مولوی شرقی و صحنه وقوع حوادث به جستجوی مطلب می پرداختند و یاحقی با طرفین ماجرا مصاحبه می کرد و هر مطلب با اندرز و ذکر ضوابط و قوانین مربوط و اشاره به مراحل دادرسی پایان می یافت و به همان صورت برای پخش آماده می شد و هر برنامه 30 دقیقه ای شامل سه تا چهار رویداد بود که همان روز و یا شب پیش از آن اتفاق افتاده بودند. پیروزی این برنامه عمدتا نتیجه علاقه مردم به شخص یاحقی و شهرت اجتماعی او بود که حاضر می شدند مصاحبه کنند و از اشتباهات خود پرده بردارند. صدای یاحقی بسیار جذاب، لحن او گیرا و اندرزهایش صمیمانه بود که بر دل می نشست. این برنامهِ عبرت آموز تنها به دلیل افزایش اشتغال یاحقی در عالم موسیقی و به تدریج دست برداشتن از کار روزنامه نگاری، و پرداختن کیهانی زاده به تدریس تاریخ پایان یافت.

 

    در تهیه این برنامه، بعدا بانو هما احسان، سیاوش آذری، حسین توصیفیان، رضا میرطاهری و برای مدتی کوتاه نیز هوشنگ پورنگ کمک کردند.
    

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

نوشیروان کیهانی زاده

 

موضوع مهم در اینجاست که این برنامه نیم ساعته برای سازمان رادیو ایران در ماه تنها یکهزار و نهصد تومان (برابر دویست و 75 دلار آن روز و 878 هزار تومانِ سالِ 1394) هزینه داشت و این دو برای تهیه آن از خودرو شخصی استفاده می کردند زیرا که سازمان رادیو ایران در تهران تنها دو استیشن واگن در اختیار داشت و آن هم برای رسانیدن گویندگان اخبار به محل کار.


     از آن پس سازمان رادیو ـ تلویزیون چند بار تلاش به تجدید حیات آن برنامه کرد ولی موفق نشد. سایر کشورها هم چنین تلاشی را به عمل آورده اند ولی موفقیت نداشته اند.

 

هم اکنون در آمریکا دو کانال تلویزیونی دو برنامه تحت عنوان «دادگاه» دارند ولی این برنامه ها استودیویی هستند ـ نه تهیه و ضبط شده در صحنه و از واقعیت ها با همان افراد (اصحاب دعوا) و به کسانی که حاضر شوند بروند و حرفهایی را که احتمالا در دهانشان می گذارند مقابل دوربین و قاضی استودیویی (عامل ایفای نقش) تکرار کنند دستمزد قابل ملاحظه پرداخت می شود.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان در میان مجموعه روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد


  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران


  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی،کرامت انسانی و همدلی اجتماعی


  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


  نتایج یک نظرسنجی جدید: مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است


  فراخوان جایزه روابط‌عمومی برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


  مرگ ۴ پایه حیات ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»