درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 27 شهریور 1400 - 00:12   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موفقیت محققان در انتقال اینترنت پرسرعت با استفاده از پرتوهای نور
  کتاب: مقررات روابط عمومی
  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!
  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25355صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی دوشنبه، 25 مرداد 1395 - 09:27
نسل هزاره چگونه با تنگناهای اخلاقی مقابله می‌کند؛ مطالعه‌ای توسّط انجمن روابط عمومی آمریکا و مرکز آرتور دابلیو پیج
مارلین نیل و نانسی ویوِر - بسیاری نسل هزاره را، که به نسل Y شهرت دارد، افرادی متولّد 1981 یا 1982 تا سال 2000 می‌دانند و انتظار می‌رود که تا سال 2025، 75درصد نیروی کار را تشکیل دهند (Deloitte, 2014).
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آنجا که قدیمی‌ترین اعضاء نسل هزاره اکنون مناصب مدیریت و دیگر مسئولیت‌های کلیدی تصمیم‌گیری را در اختیار می‌گیرند، باید درک خود از نگرش‌های این نسل نسبت به تصمیم‌گیری اخلاقی در محلّ کار را گسترش دهیم. بسیاری نسل هزاره را، که به نسل Y شهرت دارد، افرادی متولّد 1981 یا 1982 تا سال 2000 می‌دانند و انتظار می‌رود که تا سال 2025، 75درصد نیروی کار را تشکیل دهند (Deloitte, 2014).


ما در تدارک برای این مطالعۀ جدید به بررسی مطالعات متعدّد در رابطه با نسل هزاره و اخلاقیات پرداختیم. بخش عمده‌ای از نوشته‌های جاری بر اقدامات این نسل و برداشت‌های اخلاقی مرتبط با محیط‌های آکادمیک (Auger, 2013; VanMeter et al., 2013) و دیدگاه‌های آنها دربارۀ تصمیمات مشکوکی که توسّط دیگران اتّخاذ شده (Culiberg & Mihelič, 2016; Gallicano et al., 2012) متمرکز است.


در یکی از این مطالعات معلوم شد که اگرچه دانشجویان در یک دانشگاه از مقرّرات اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا آگاهی داشتند، امّا بر رفتار آنها تأثیر نداشت زیرا وقتی موضوع صحّت صداقت علمی مطرح شد تقریباً 80 درصد آنها اعتراف کردند که تقلّب می‌کنند (Auger, 2013). در مطالعه‌ای دیگر، نسل هزاره دربارۀ اقدامات تجاری غیراخلاقی در نهادهای روابط عمومی در رابطه با صورت حساب ارباب رجوع، روابط رسانه‌ای و بیان مطلب به ارباب رجوع اظهار نگرانی کردند؛ امّا، مؤلّفین خاطرنشان کردند که نسل هزاره هیچ پیشنهادی عرضه نکردند که چگونه به این مسائل پرداخته شود، که بدان معنی است "آنها فاقد ناتوانی برای تغییر اوضاع هستند" (Gallicano et al., 2012, p. 239).


در مطالعۀ سوم، محقّقین دریافتند وقتی تنگناهای اخلاقی برای نسل هزاره بیان می‌شود، آنها "پرهیز از مسأله را به اتّخاذ موضع" ترجیح می‌دادند و در این کار صرفاً مسأله را به مافوق ارجاع می‌دادند (5/53%) یا تقاضا را نادیده می‌گرفتند (5/69%) یا از دستورهای رئیس را پیروی می‌کردند که مبتنی بر سه سناریو واکنش‌های آنها از 1/22% تا 52% نوسان داشت (Curtin, Gallicano & Matthews, 2011, p.13). علیرغم این بینش‌ها، محقّقین از نبود تحقیقات تجربی دربارۀ دیدگاه‌های "نسل هزاره" دربارۀ کار و اخلاقیات، بخصوص در روابط عمومی، انتقاد کردند (Durtin et al. 2011, p.1).


سال گذشته، انجمن روابط عمومی آمریکا و مرکز آرتور دابلیو پیج برای نظرخواهی کشوری از اعضاء انجمن روابط عمومی آمریکا، مطالعه ای در این خصوص انجام دادند. مطالعۀ مزبور این نتایج را بدست داد که اکثر شاغلان و مدرّسین بر این باورند که این مسئولیت روابط عمومی است.


امّا، جمعیت‌نگاری نمونه در مطالعۀ اوّل به علّت متوسّط سن 47 و متوسّط سالهای تجربه در روابط عمومی که 21 بود، از حقیقت فاصله داشت و داده‌های چندان زیادی برای سنجش دیدگاه‌ها و تجربیات متخصّصین روابط عمومی نسل هزاره، که تدریجاً به صورت رهبران و مدیران در حال ظهور هستند، به دست نداد. این مطالعۀ جدید نیز نقش مربّیان را، که قبلاً به عنوان افراد مؤثّر و نافذ در شاغلان جوانتری مطرح شدند که به مناصب مدیریت ارتقا پیدا می‌کنند، محلّ بررسی قرار داد (Pompper & Adams, 2006; Tam, Dozier, Lauzen & Real, 1995).

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور


  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!


  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی