درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 18:46   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند
  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند
  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟
  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا
  فلسطینی‌ها پس از قطع ارتباط تلفن و اینترنت چگونه دوباره آنلاین شدند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25136صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 مرداد 1395 - 11:27
به مناسبت زادروز علی‌اکبر قاضی‌زاده استاد روزنامه نگاری
علی‌ اکبر قاضی‌زاده، برای اهالی رسانه نامی آشنا و قابل احترام است؛ کسی که در عرصه‌های تدریس و ترجمه‌ی تخصصی متون روزنامه‌نگاری نیز فعالیتی اثرگذار داشته است؛ اگرچه در زندگینامه‌ی خودنوشته‌اش آورده: «این رشته، انتخاب آگاهانۀ من نبود. نه این که ادعا کنم از راهی که رفته‌ام پشیمانم؛ اصلاً نیستم. اما روزنامه‌نگار شدم و ماندم، چون کار دیگری از دستم برنمی‌آمد. اما وقتی آن را پذیرفتم، کوشش کردم بر این حرفه اثر بگذارم.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سال‌هاست که ماه مرداد برای او با تبریک‌های زیادی همراه است؛ متولد ۱۵ مرداد سال ۱۳۲۸ است و زادروزش تنها دو روز با روز خبرنگار (۱۷ مرداد) فاصله دارد .

به گفته خودش «روز پانزدهم مرداد ۱۳۲۸ به دنیا آمدم؛ گرچه در شناسنامه‌ام اول مرداد ثبت شده است. من در محلۀ سرآسیاب دولاب، کوچۀ بابایی و در شرق دور تهران، چشم به دنیا باز کردم. سه برادر و چهار خواهر بودیم و پدرم در وزارت بهداری، کارمند بایگانی بود. در دبستان میثمی و سپس در دبستان قریب و بعد در دبیرستان دهخدا تحصیل کردم که این دبیرستان باز وسط زمین‌های خالی افتادۀ شرق شهر بود

***

برای تهیه فیلمی به مناسبت روز خبرنگار به دفتر کارش در روزنامه‌ی «همشهری» می‌رویم؛ پشت یک میز کنار پنجره، کنج یک اتاق نشسته و مشغول کار است. از او درباره تاثیری که شغل روزنامه‌نگاری بر جامعه می‌گذارد، می‌پرسیم که می‌گوید: مطبوعات امروز در عرصه اطلاع‌رسانی عقب است؛ در سال‌های اخیر حوادث بسیاری پیش آمد که همین تلفن‌های همراه خیلی جلوتر از رسانه‌های مکتوب عمل کردند و توانستند با مردم ارتباط برقرار کنند.

بر خلاف بسیاری از هم دوره‌ای‌هایش معتقد است که مطبوعات تاثیر خودشان را در زمینه اطلاع‌رسانی از دست داده‌ و شبکه‌های اجتماعی این نقش را بر عهده گرفته‌اند .

قاضی‌زاده معتقد است که «روزنامه‌ها و به طور کلی رسانه‌های نوشتاری باید به سمت قابلیت‌هایی بروند که رسانه‌های دیگر آنها را ندارند یا از اجرای آن عاجزند. در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی هم وقتی رادیو وارد صحنه رسانه شد، یعنی همان دوران طلایی رادیو، همین ترس وجود داشت که رادیو به دلیل خصلت‌هایی که دارد یعنی فوریت در انعکاس اخبار، حضور مستقیم و عامل صدا که باورپذیری را خیلی بیشتر می‌کند، رسانه‌های مکتوب را از صحنه خارج می‌کند

او می‌گوید: آن زمان هم خیلی‌ها اخطار می‌دادند که دوره اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مکتوب تمام شده است؛ اما خیلی زود مشخص شد که رسانه‌های مکتوب امتیازی دارند که رادیو آن را ندارد و آن هم دادن اطلاعات اضافی بود. نکته‌ها، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اطلاعات امتیازی بود که رادیو به دلیل کم بودن فرصت ارتباط با مخاطب، این امکان را نداشت ولی روزنامه‌ها داشتند. تجربه‌هایی مثل جنگ ویتنام، جنگ کره و هیپی‌گری در آمریکا نشان داد که مطبوعات نسبت به رادیو و  رقیب بعدی‌شان یعنی تلویزیون خوب عمل کردند. کارهایی که مطبوعات می‌توانستند در عکس و خبر و گزارش انجام دهند، خیلی اثرگذارتر  از اخبار تلویزیونی و رادیویی بود

 

منبع: ایسنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز موفّقیّت


  سرکوب صدای فلسطینیان


  چگونه شرکت‌های روابط‌عمومی بزرگ‌ترین مذاکرات آب‌وهوایی سازمان ملل را شستشو دادند؟


  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  آیا پیشنهاد دیگری برای افزایش مرجعیت خبری صداوسیما دارید؟


  هوش مصنوعی در سال 2023: فرصت‌ها و تهدیدات


  اجلاس آب‌وهوا یک شوخی بیمارگونه است


  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


  افزایش اختیارات و قدرت معاونت امور رسانه‌ای در حوزه تبلیغات


  روابط‌عمومی و ارتباطات: ابزاری قدرتمند برای مقابله با بحران‌های آب، خاک و هوا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی