درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 03:52   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24991صفحه نخست » روابط عمومی اخلاقیچهارشنبه، 6 مرداد 1395 - 10:39
روابط عمومی اخلاق گرا، مسئولیت پذیراست
«اخلاق» مفهومی است که در دوران جدید، بیش از هر زمانی راهنما و پیشران امور، فعالیت ها و حرفه هاست. زیرا در هم در حوزه ارتباطات اجتماعی و هم در حوزه تجارب، رعایت اصول اخلاقی به ایجاد و تقویت اعتماد و همدلی، مخاطب(شهروندان و مشتریان) با یک فرد، برند یا شرکت می انجامد. اخلاق در برخی رشته ها و حرفه ها از جمله روابط عمومی چنان عجین شده که بدون آن فعالیت و برنامه ارتباطی و اطلاع سانی اش چه در درون سازمان و چه در بیرون سازمان موفق نخواهد شد.
  

روابط عمومی اخلاق گرا، مسئولیت پذیراست

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «اخلاق» مفهومی است که در دوران جدید، بیش از هر زمانی راهنما و پیشران امور، فعالیت ها و حرفه هاست. زیرا در هم در حوزه ارتباطات اجتماعی و هم در حوزه تجارب، رعایت اصول اخلاقی به ایجاد و تقویت اعتماد و همدلی، مخاطب(شهروندان و مشتریان) با یک فرد، برند یا شرکت می انجامد. اخلاق در برخی رشته ها و حرفه ها از جمله روابط عمومی چنان عجین شده که بدون آن فعالیت و برنامه ارتباطی و اطلاع سانی اش چه در درون سازمان و چه در بیرون سازمان موفق نخواهد شد. معیارها وکدهای اخلاقی روابط عمومی متعدد هستند که از جمله موارد مهم آن صداقت، شفافیت و پاسخگویی و مسئولیت پذیری در فعالیت ها، تصمیم ها و عملکرد ونظایر آن است.شاید بتوان مسئولیت پذیری به ویژه احساس مسئولیت اجتماعی یک مدیر، کارشناس و کارگزار روابط عمومی را مهمترین مولفه اخلاق مداری آن دانست. زیرا در مسئولیت پذیری اجتماعی، تمام مفاهیم دیگر همچون صداقت، شفافیت و پاسخگویی نیز مستتر است. سازمان های مسئولیت پذیر، مدیران روابط عمومی حرفه ای، متخصص و با تجربه دارند.  زیرا مدیر روابط عمومی در نقش مشاور امین سازمانف مدارم در حال رصد و پایش تصمیم ها و سیاست ها و برنامه ها وعملکرد سازمان و مدیران است و آنها را در معرض و محک داوری افکار عمومی می گذارد و بازخورد تصمیم ها و برنامه ها را به مدیران ارشد گوشزد می کند تا آنها در برابر محیط خود مسئولانه و اخلاقی عمل کنند. چنین مدیرانی به اهمیت جایگاه برند و خوشنام وشهرت و محبوبیت واقعی سازمان شان در میان افکار عمومی آگاه هستند و با آینده نگری به بازنگری در سیاست های اشتباه و اصلاح برنامه ها و استراتژی ها همت می گمارند.مدیران مسئولیت پذیر اخلاق گرا، خود را در برابر افکار عمومی پاسخگو می دانند و به این امر واقف هستند که مالک واقعی سازمان ها مردم و مخاطبانشان هستند و انها به نمایندگی از مردم و شهروندان در حال تصمیم گیری و ارائه خدمات و عرضه محصولات هستند. لذا مسئولانه تصمیم می گیرند،  مسئولانه برنامه ای را تدوین می کنند، مسئولانه برحسن اجرای آن نظارت می کنند، زیرا آنها خود را در برابر شهروندان و مخاطباشان مسئول می دانند.روابط عمومیِ مسئولیت پذیرِ شفاف و اخلاق گرا، براین باورست که  مردم باید در جریان تمام تصمیم ها و عملکردها باشند، زیرا روابط عمومی خود را تنها امانت دار اطلاعات می داند نه مالک آن. در حال حاضر اساسی‌ترین تنگنا در نظام روابط عمومی کشور، فقدان تعریف صحیح از مسئولیت پذیری و پاسخگویی است. فقدان این تعریف موجب عبور و زیرپاگذاشتن ارزش ها و کدهای اخلاق حرفه ای شده است. روابط عمومی هایی که تنها مدافع یک جانبه سازمان هستند و با تمام  امکانات از سیاست ها و برنامه های بعضا اشتباه سازمان دفاع می کنند، چند سوال مهم از خود می پرسند که «جایگاه اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی کجاست؟، آیا می توان در دنیای رسانه های اجتماعی باز هم سیاست پنهان سازی و دست کاری  ارتباطات و اطلاعات را ادامه داد؟ آیا چنین رویه ای به گریز بیشتر مخاطبان و کاهش و فروپاشی سرمایه اجتماعی سازمان منجر نمی شود؟»

به نظر می رسد که پاسخ تمام این سوالات مهم در این نکته نهفته است که چقدر مدیران ارشد سازمان ها و مدیران روابط عمومی به اخلاق حرفه ای  و مسئولیت اجتماعی خود آگاه هستند و به حکمرانی شهروندان بر سازمان ها در دنیای جدید واقف هستند.

                                                                                                       غلامرضا کاظمی دینان

                                                  رئیس انجمن روابط عمومی ایران و مشاور ارتباطات رئیس کل بانک مرکزی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  جایگاه روابط عمومی‌های ارزشمند در تعامل با رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی