درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24965صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 5 مرداد 1395 - 10:46
روزنامه‌نگاری تحلیلی مانع انحراف افکار می‌شود
مجید رضاییان - استاد دانشگاه - معتقد است: مطبوعات لحظه به لحظه بودن را نمی‌توانند دنبال کنند؛ چرا که آن‌ها با این پیشرفت تکنولوژی چنین وظیفه‌ای را هم ندارند؛ بنابراین بنایشان باید پیگیری خبر باشد و به سراغ روزنامه‌نگاری تحلیلی بروند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این پژوهشگر ژورنالیسم درباره‌ی عملکرد بعضا نامطلوب مطبوعات در موضوعات مهم بین‌المللی و جا ماندن از این اتفاقات، اظهار کرد: مطبوعات لحظه به لحظه بودن را نمی‌توانند دنبال کنند؛ بنابراین باید به سراغ روزنامه‌نگاری تحلیلی بروند و به چگونگی‌ها و چرایی‌ها بپردازند؛ کاری که در حال حاضر در دنیا رواج دارد.

او سپس با یادآوری این مطلب که وظیفه رسانه‌های مجازی پرداخت آن‌لاین به اخبار است، به حادثه مونیخ اشاره کرد که حتی شبکه‌های خبری تلویزیونی در انتشار آن از شبکه‌های اجتماعی عقب بودند و در عین حال گفت: مطبوعات باید به سمت کار تحلیلی بروند؛ اینکه بگوییم چرا مطبوعات نمی‌توانند لحظه به لحظه بودن را دنبال کنند و از اخبار جا می‌مانند، ایراد نیست، اگر پیگیری خبر را انجام دهند باز هم این پیگیری خبر به‌روز است و می‌تواند ابعاد تازه‌ای از خبر باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن اطلاعات به‌روز که هم اکنون برای مطبوعات ما مساله است، یادآور شد: پیگیری اطلاعات به‌روز بر عهده مطبوعات است و عناصر اولیه آن هم بر عهده آژانس‌های خبری است.

رضاییان سپس با اعتقاد بر اینکه برخی مطبوعات حرفه‌ای در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: شما آن تحلیلی که می‌توانید درباره‌ی نیس فرانسه در یک روزنامه بخوانید، در شبکه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی چنین تحلیلی را نمی‌بینید. شبکه‌های اجتماعی کارشان بازنشر است و تولیدی ندارند، مگر شهروندانی که در جریان حادثه قرار گرفته‌اند؛ بنابراین این مطبوعات هستند که می‌توانند این کار تحلیلی را انجام دهند.

این پژوهشگر ژورنالیسم همچنین توضیح داد: در خارج از ایران و سطح جهانی مطبوعات و رسانه‌ها چرایی و چگونگی حادثه و خبر را یافته‌اند. مطبوعات ما نیز باید این عناصر را حرفه‌ای و دقیق پیش ببرند تا جایگاه خود را حفظ کنند. اگر این جایگاه را پیدا کردند مخاطب هم استقبال می‌کند.

او سپس درباره مطبوعات ایران و عملکرد آن‌ها در پرداختن به عناصر چگونگی و چرایی در سطح سوژه‌های بین‌المللی و داخلی به بیان نکاتی پرداخت و گفت:‌ درباره مطبوعات ایران آنچه در سطح سوژه‌های بین‌المللی مطرح شد قدرتی ندیدیم اما حداقل مطبوعات ما در مورد سوژه‌های داخلی فعال باشند. وقتی به سوژه‌ای می‌رسند که پر از چگونگی و چرایی است چرا آن را رها می‌کنند و از این جهت به مطبوعات ما نقد وارد است و در این زمینه فعال نشده‌اند و اینکه فعال وارد نمی‌شوند خود محل بحث است.

این استاد دانشگاه در پایان در همین زمینه به مساله فیش‌های حقوقی نجومی اشاره کرد و گفت:‌ اگر فیش‌های حقوقی نجومی را علیه دولت مطرح می‌کنند مگر این فقط برای این دولت بوده است؟ باید بگوییم چرا عده‌ای خاص این موضوع را یک‌طرفه فقط و فقط علیه این دولت می‌گویند و این مساله چرایی دارد که باید به شکل عمقی به آن پرداخت که کسی به آن نپرداخته است. بنابراین روزنامه‌نگار است که باید پی به پشت صحنه این مسائل ببرد که قرار است با مطرح شدن این سوژه چه سوژه‌هایی از ذهن افکار عمومی پاک شود.

 

منبع: ایسنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد