شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی «بارت دی وریس» در پیامی، که عصر چهارشنبه در پنجمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران قرائت شد، آمده است: زمانیکه مدل سرآمدی در روابط عمومی و مدیریت ارتباطات در سال 1992 توسط جیمز گرونیگ مطرح شد، باور و درک آن کار راحتی نبود. وی با نگارش مقاله ای، مدلی را تحت عنوان «مدل هنجاری در سرآمدی» پیشنهاد کرد که هنوز همچون روز اول دارای اعتبار است. این مدل بر توجه راهبردی به ارتباطات در یک سازمان تأکید دارد و نقشه راهی را ترسیم می کند و راهکارهای دست یابی به روابط عمومی برتر و سرآمد را ارائه می دهد .
وی خاطر نشان می کند: «روابط عمومی دوسویه همسنگ» برگرفته از چنین مدلی است و برای بسیاری از افراد در حرفه ما، یک نقشه راه برای ارتباطات استراتژیک و بستر رسیدن به سرآمدی است .
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی می افزاید: موضوع سرآمدی در روابط عمومی با مدل جیمز گرونیگ شناخته می شود، هرچند که ممکن است تغییراتی در این موضوع ایجاد شود. من مطلع شده ام صاحبنظران روابط عمومی در ایران، مدلی را ایجاد کرده اند مبتنی بر تلفیق مدل «ای اف کیو ام » - EFQM - و مدل جیمز گرونیگ، که این مدل جدید دارای معیارهای کلی، نحوه ارزیابی و شیوه ارزیابی است .
به گفته «بارت دی وریس»، این مدل نظام مند مبتنی بر شیوه ارزیابی است که در نهایت جایگاه یک روابط عمومی را در «مسیر سرآمدی» براساس امتیازی که کسب می کند مشخص می کند و امتیاز حاصله، نحوه تقدیر از آن را روشن می کند و مجموعه شاخص های ارزیابی، نقش بسزایی را در استانداردسازی فعالیت های روابط عمومی ایفاء می کند .
وی می افزاید: من مراتب تبریک خود را به دریافت کنندگان «جایزه سرآمدی» در آیین تقدیر از «سرآمدان روابط عمومی» اعلام می دارم و برای همه شما بهترین آرزوها را تقدیم می کنم .
پنجمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و جمعی از پیشکسوتان، اساتید دانشگاه و علوم ارتباطات در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد
منبع: ایرنا
|